welke V70 kopen 140 pk of 170 pk uitvoering of toch een 940 doen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 12:08 #1218192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70???
Ik heb mij op deze site ingeschreven omdat ik liefhebber ben van de volvo 700/900 serie.
Gezien de reacties op de vraag v70 vs 940 blijkt dit een verkapte v70 site te zijn.
ik ben best wel telleurgesteld.
Gr Gerard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 12:49 #1218197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Dan zou ik je toch adviseren de rest van de site ook eens te bekijken. Wat ik positief aan het v700 forum en de vereniging vind, is dat mensen hun mening vrij kunnen geven zonder bang te hoeven zijn te worden afgebrand tot onder het grondwater. Dit is er een voorbeeld van. Of ontgaat mij de ironie en hap ik weer eens ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2008 01:10 #1218278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic v70
Beste Henk,
Het is absoluut mijn bedoeling niet om mensen af te branden. Als ik je dat gevoel gegeven hebt, dan mea culpa.
Ik bedoelde het eigenlijk vanuit het volgende perspectief:
Ik rij de afgelopen 10 jaar rond in een 945 (b230fk, LPI, 335k) en vind dat erg leuk.
Laatst moest ik voor mijn werk naar duitsland en kreeg daarvoor van de baas een Ford C-max 1.6 liter diesel mee.
Ik moet eerlijk bekennen dat die auto op zeer veel vlakken beter presteert dan mijn 940. Hij is pittiger, hij is veeeel zuiniger, gaat best wel beter een bocht om.
Moet ik nu op deze site raad gaan vragen wat ik moet doen, een C-max of een 940?
Natuurlijk is de V70 een betere wagen qua prestaties en dergelijke. Die auto is ook een stuk moderner en dus automatisch op veel vlakken beter. Als iemand een bepaalde
auto tot een liefhebberij verklaard komt dat voort uit emotie en niet uit practische overwegingen!
Ik vind de site overigens uitstekend !!! Er is genoeg te genieten.
Groeten Gerard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2008 11:27 #1218286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smaak

gratje schreef : Het is absoluut mijn bedoeling niet om mensen af te branden. Als ik je dat gevoel gegeven hebt, dan mea culpa.

Geen probleem hoor, voelde me niet aangevallen oid :) Kon alleen niet helemaal inschatten wat je eigen ervaring met de 7/9 serie was, en of je zoekend was naar een 940/V70 of de keus al had gemaakt en of je ook andere draadjes op het forum had gelezen :)Op welke kwaliteiten iemand een auto beoordeelt en de hoe hij/zij deze kwaliteiten waardeert is voor een gedeelte persoonlijk. Objectief/technisch zal de V70 inderdaad beter zijn (waar is Volvo anders mee bezig geweest :)). Voor de liefhebber speelt emotie/smaak mee en dan kan het toch anders uitvallen. Blij te horen dat je de site goed/leuk vindt !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC