welke V70 kopen 140 pk of 170 pk uitvoering of toch een 940 doen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 07:27 #1208892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 140 /170 pk
Maakt het ook nog uit welke motor je neemt. Ik meende dat de 170pk motor beter geschikt zou zijn voor op gas en dat er meer problemen zijn met de 140pk uitvoering.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 07:56 #1208894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee
Volgens mij zijn het dezelfde 5 cilinder blokken, de 140 met 10 kleppen er cilinder, de 170 met 20 kleppen. Verder lijken ze me aardig gelijk. Het lijkt me dat qua thermische belasting de 140 meer "reserve" heeft dan de 170. Of er andere zaken die beter/slechter zijn kan ik je niet zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 09:20 #1208904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70
 
Mijn ervaringen met de V70 classic van mijn zwager (2.4 170 pk versie) zijn goed. Echter geen ervaring met gas. De V70 is inderdaad iets nerveuzer dan een 9-serie maar voor de rest is het best een fijne auto. Al zou ik persoonlijk voor een 9-serie gaan. In vergelijking met mijn 965 is die V70 een plastic bakje . Enige voordeel ten opzichte van mijn auto is de stoelverwarming achter. Het is een lastige keus maar ik zou voor de betrouwbare 940 gaan. Maar zoals gezegd weet ik niets van gas.
Succes & groet,
Jan-Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 13:42 #1208942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaring met zowel 740 als 850 op gas
Na mijn 740 estate ben ik overgestapt op een 850 20V automaat met een G2 installatie. Ik deed did omdat ik zo snel geen fatsoenlijke 960 kon vinden en de 850 toch wel veel opties bood.
Ik heb de auto naar 610.000 km gereden en nooit noemenswaardige problemen ondervonden (behalve de airco dan...), dus ook geen koprevisie! Ik vond de stoelen in eerste instantie minder comfortabel dan die van de 740, maar je blijft er wel langer in zitten zonder rugklachten. Al met al voor mij een reden om de gok te wagen en een 850 R aan te schaffen en van LPI te voorzien...
De 740 die ik had was "al" na 300.000 km aan een koprevisie toe en de volgende kwam alweer na 200.000.
Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en ik heb voor mijn vrouw vorige week een 740 turbo estate aangeschaft. De 850 is namelijk een mooie en goed rijdende auto, maar het is in mijn ogen geen echte Volvo meer. De 700 / 900 serie zijn wat mij betreft de laatste echte Volvo's en vele malen comfotabeler.
Oh, ja.. Als je voor de V70 (=850) gaat, ga dan voor degene met hydraulische klepstoters; degene met vaste stoters kunnen niet zo goed meer op gas, of je zult een flashlube systeem (=smeermiddel) moeten laten monteren.
Ik hoop je hiermee bij je keuze te hebben geholpen.
 Kornelis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 13:47 #1208944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hydraulische klepstoters

KIM schreef : Oh, ja.. Als je voor de V70 (=850) gaat, ga dan voor degene met hydraulische klepstoters; degene met vaste stoters kunnen niet zo goed meer op gas, of je zult een flashlube systeem (=smeermiddel) moeten laten monteren.

 
Welke motors hebben dit??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 14:30 #1208949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij tot bouwjaar
Volgens mij tot bouwjaar '99.
En het verschil, ik vind het heel wat, 850 is strakker, stuurt beter maar geeft niet het gevoel als een 940. Beetje dweilen zal ik maar zeggen.
Ik vind ze beide lekker maar totaal verschillend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 15:50 #1208965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herkenning motor met vaste klepstoters

Bert N schreef : Welke motors hebben dit??

Je kunt ze herkennen aan een ander kleppendeksel. Het deksel zit volgens mij dan vast aan het bovenste deel van het ditributiedeksel. Volgens mij zijn die deksels ook blauw.
 @Bas: Je omschrijft het helemaal goed; ze hebben beiden fantastische kwaliteiten, maar zijn niet goed met elkaar te vergelijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 10:23 #1209039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De motoren met elektronisch
De motoren met elektronisch gasklephuis van mj 2000 hebben vaste stoterbussen. Stellen is een dag werk, alles moet uitgebouwd. Afrader dus op LPG.
 Zijn te herkennen aan een links afgerond klepdeksel, daaronder zit de variable nokkenassteller.
Prima motor, gasklephuis gaat snel stuk (Magneti Mirelli, Italiaanse zooi) maar voor de rest goed mits je op benzine blijft rijden.
 Groet,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 23:17 #1217563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70 of 940 dat is de vraag!
Man jullie maken het moeilijk voor me.Ik heb vandaag in een V70 1998 automaat gereden. Nu ben ik geen automaat gewend maar ik vond het heel fijn rijden. En het geluid van de motor sprak me ook zeer aan.Thuisgekomen vertel ik mijn vrouw het plan om onze stoere antraciet 945 in te ruilen voor een grijze V70 automaat.Ze was bijna in tranen. "Daar ga jij ook spijt van krijgen!"Auto(volvo) is emotie!
In deze discussie lees ik eigenlijk alleen maar argumenten die mijn vrouw ook heeft gebruikt of kan gebruiken.
De V70 vond ik wat anders sturen. Zwaarder op de een of andere manier. Dat zal wel met de voorwielaandrijving te maken hebben.Het stuur lijkt wel kleiner als van de 945. Maar ik ben helemaal weg van de automaat. En voor mijn 945 staat het voorste deel van de uitlaat(+katalysator), het toplager(?) van de koppeling en 4 nieuwe banden op de rol.En bij 110 km/u trilt de motor. Maar ja dat doet ie al zo lang als ik er in rij (6 jaar).
Waarom zie ik in een aantal reakties zo'n waardering voor de achterwielaandrijving?Daar ben ik heel nieuwsgierig naar!
De volgende vraag was een lastige: Als er een 945 en een V70 automaat bij de garage stonden, welke zou je dan kiezen?Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dan voor de 945 automaat zou gaan. Maar ja die heb je niet meer met 120000 op de teller.
Nu wil ik ook gas in laten bouwen. Mijn 945 heeft 235000 gereden. Zou ik daar nog, verstandigerwijs, gas in kunnen zetten? (alle reakties/suggesties/raad zijn welkom.)Die V70 met 120000 is dan volgens mij de verstandigere keuze.Maar ja auto(volvo) is emotie.....Ben benieuwd wat de keuze van vriend van Bert N is geworden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 09:11 #1217582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lastig
als het om de keus 960 - V70 vind ik het makkerlijker (lees <a href="/node/14541#comment-73451" target="_blank">hier</a> er wat over), maar tussen een 940 en V70 wordt het lastiger. Ruimte, draaicircel (komt mede door achterwielaandrijving), model zijn wel dingen die voor de 940 spreken wat mij betreft. Het lijkt me dat je met een 940 ook een stuk goedkoper uit bent.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD