welke V70 kopen 140 pk of 170 pk uitvoering of toch een 940 doen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn ervaringen met de V70 classic van mijn zwager (2.4 170 pk versie) zijn goed. Echter geen ervaring met gas. De V70 is inderdaad iets nerveuzer dan een 9-serie maar voor de rest is het best een fijne auto. Al zou ik persoonlijk voor een 9-serie gaan. In vergelijking met mijn 965 is die V70 een plastic bakje . Enige voordeel ten opzichte van mijn auto is de stoelverwarming achter. Het is een lastige keus maar ik zou voor de betrouwbare 940 gaan. Maar zoals gezegd weet ik niets van gas.
Succes & groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de auto naar 610.000 km gereden en nooit noemenswaardige problemen ondervonden (behalve de airco dan...), dus ook geen koprevisie! Ik vond de stoelen in eerste instantie minder comfortabel dan die van de 740, maar je blijft er wel langer in zitten zonder rugklachten. Al met al voor mij een reden om de gok te wagen en een 850 R aan te schaffen en van LPI te voorzien...
De 740 die ik had was "al" na 300.000 km aan een koprevisie toe en de volgende kwam alweer na 200.000.
Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en ik heb voor mijn vrouw vorige week een 740 turbo estate aangeschaft. De 850 is namelijk een mooie en goed rijdende auto, maar het is in mijn ogen geen echte Volvo meer. De 700 / 900 serie zijn wat mij betreft de laatste echte Volvo's en vele malen comfotabeler.
Oh, ja.. Als je voor de V70 (=850) gaat, ga dan voor degene met hydraulische klepstoters; degene met vaste stoters kunnen niet zo goed meer op gas, of je zult een flashlube systeem (=smeermiddel) moeten laten monteren.
Ik hoop je hiermee bij je keuze te hebben geholpen.
Kornelis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 KIM schreef : Oh, ja.. Als je voor de V70 (=850) gaat, ga dan voor degene met hydraulische klepstoters; degene met vaste stoters kunnen niet zo goed meer op gas, of je zult een flashlube systeem (=smeermiddel) moeten laten monteren.
Welke motors hebben dit??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En het verschil, ik vind het heel wat, 850 is strakker, stuurt beter maar geeft niet het gevoel als een 940. Beetje dweilen zal ik maar zeggen.
Ik vind ze beide lekker maar totaal verschillend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt ze herkennen aan een ander kleppendeksel. Het deksel zit volgens mij dan vast aan het bovenste deel van het ditributiedeksel. Volgens mij zijn die deksels ook blauw.Bert N schreef : Welke motors hebben dit??
@Bas: Je omschrijft het helemaal goed; ze hebben beiden fantastische kwaliteiten, maar zijn niet goed met elkaar te vergelijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn te herkennen aan een links afgerond klepdeksel, daaronder zit de variable nokkenassteller.
Prima motor, gasklephuis gaat snel stuk (Magneti Mirelli, Italiaanse zooi) maar voor de rest goed mits je op benzine blijft rijden.
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In deze discussie lees ik eigenlijk alleen maar argumenten die mijn vrouw ook heeft gebruikt of kan gebruiken.
De V70 vond ik wat anders sturen. Zwaarder op de een of andere manier. Dat zal wel met de voorwielaandrijving te maken hebben.Het stuur lijkt wel kleiner als van de 945. Maar ik ben helemaal weg van de automaat. En voor mijn 945 staat het voorste deel van de uitlaat(+katalysator), het toplager(?) van de koppeling en 4 nieuwe banden op de rol.En bij 110 km/u trilt de motor. Maar ja dat doet ie al zo lang als ik er in rij (6 jaar).
Waarom zie ik in een aantal reakties zo'n waardering voor de achterwielaandrijving?Daar ben ik heel nieuwsgierig naar!
De volgende vraag was een lastige: Als er een 945 en een V70 automaat bij de garage stonden, welke zou je dan kiezen?Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dan voor de 945 automaat zou gaan. Maar ja die heb je niet meer met 120000 op de teller.
Nu wil ik ook gas in laten bouwen. Mijn 945 heeft 235000 gereden. Zou ik daar nog, verstandigerwijs, gas in kunnen zetten? (alle reakties/suggesties/raad zijn welkom.)Die V70 met 120000 is dan volgens mij de verstandigere keuze.Maar ja auto(volvo) is emotie.....Ben benieuwd wat de keuze van vriend van Bert N is geworden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





