welke V70 kopen 140 pk of 170 pk uitvoering of toch een 940 doen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 16:56 #1069225 door V700 register
Een vriend van mij heeft belangstelling voor een volvo V70. Nu hebben wij de vraag welke is het meest geschikt voor G3 installatie.
Is het uberhaupt wel verstandig om een V70 van 1998- 2000 te kopen of is het beter om rond te kijken voor een late 940.
Hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie er 1 te koop met een G3 installatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 17:43 #1208839 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Moeilijke...
Niet echt voor de meeste hier, die gaan direct voor de 940...

Bij mij blijft het ook zo, in beperkte mate, ik wil achterwiel aandrijving, dus als de 7/9's op zijn, volgende merk. (of een fatsoenlijke awd, de huidige V70 zieter weer eigenwijs uit... beetje)

Ik denk dat je het beste kan navragen bij inbouwers/specialisten waar de beste resultaten mee zijn behaald.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 18:25 #1208841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tot 2000
het is juist verstandig om er een tot 2000 te kopen.
 die van na 2000 die geven veel meerproblemen door de kleppen.
Een 140 of 170 PK maakt anzich niet zoveel uit.
Maar alles staat of valt met het onderhoud.
Volgens mij gaan ze net zo goed (of slecht) op gas als een 940.
Een 940 is alleen meer auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 18:44 #1208843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

Jeroen schreef : Een 940 is alleen meer auto.

Dat is waar, alhouwel de V70 classic toch goede wagens zijn. 2000 en later vind ik duidelijk minder (zeker de eerste jaren).
Groet,
Philip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 18:56 #1208844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer auto?

Jeroen schreef : Een 940 is alleen meer auto.

Het is misschien vloeken in de kerk maar mijn V70-II 2.5 TDI (2000) is echt veeel meer auto dan mijn 940 Polar ('94) was, betere materialen, betere wegligging, comfortabeler, stiller en algeheel een veel modernere auto met z'n computer gestuurde functies (CAN bus ed). Inderdaad, hij is ietsje kleiner maar niet veel. En inderdaad, al dat comfort brengt ook een bepaalde saaiheid met zich mee, ook geholpen door de voorwielaandrijving (maar dat heb ik met de 780 mooi opgelost ;-) Met de benzinemotoren (cq LPG) heb ik geen ervaring maar dacht dat het dezelfde zijn in oude en nieuwe serie?
Kiezen lijkt me het handigste obv een flinke proefrit. Ik weet nog hoe ik voor het eerst met de 940 vertrok, het leek wel een slagschip komende uit een 440, het heeft wel een paar weken geduurd om daar aan te wennen en een paar maanden om het helemaal te waarderen en nu ik mis de korte draaicircel nog steeds op de V70.. ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 19:11 #1208847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok

Johan Vlagsma schreef : Het is misschien vloeken in de kerk maar mijn V70-II 2.5 TDI (2000) is echt veeel meer auto dan mijn 940 Polar ('94) was, betere materialen, betere wegligging, comfortabeler, stiller en algeheel een veel modernere auto met z'n computer gestuurde functies (CAN bus ed).

Wij hebben ook een V70-II gehad uit 2000. Het was een fijne wagen, en inderdaad mooiere materialen en meer luxe etc. Stiller weet ik niet, het was nogal een tractor. Eemaal op snelheid was het wel beter, minder windgeruis etc.
Wat geweldig was aan de wagen was het verbruik, gemiddeld 5,2L op 100km, soms iets meer... helaas ging de motor bij 155.000 kapot (gebogen drijfstang... hoe dat kan (hydrolock?)) wel gerepareerd.
De wegligging van een 940 moet minstens even goed kunnen zijn, als je voor de juiste spullen zorgt, maar dat brengt dan natuurlijk vaak weer kosten met zich mee..
Groet,
Philip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 20:57 #1208858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940
Het valt wel erg op dat veel 850 en v70 rijders weer terug gaan naar een 940!!
Ik zelf zei de gek en mijn vader ook!!
En waarom........omdat de 940 gewoon betrouwbaar en meer simpele techniek heeft.
En niet te vergeten de achterwiel aandrijving!
En als je het over de materialen hebt de 940 is veel beter vanbinnen dan al dat gerecycelde plastic. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 22:03 #1208866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
voor alle reactie tot nu toe.
Ik probeer ook de voordelen te noemen van een 940 ten opzichte van een V70. Ik kan hem nog niet overtuigen dat een achterwiel aandrijving wel heel iets anders is.
Dus als jullie nog meer argumenten weten dan graag.
p.s. de vriend heeft nu een Skoda Fabia met een 1400cc  en moet een grotere auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 22:27 #1208869 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic v70 vs. 940
De 850 heb ik altijd ervaren als een nerveuze auto. Ik ging er opgefokt van rijden. Wel een prima rij-auto, maar kwalitatief na 2 ton toch teleurstellend. Ik heb de aanstaande reparaties niet afgewacht, toen, en heb uit de laatste serie een 940 estate limited edition nieuw gekocht.
Mijn huidige s80 D5 rijdt beter dan het voorlaatste model v70. Is duidelijk groter van binnen en heeft een betere comfortabeler wegligging. Nu met bijna 2 ton op de teller rammelt en klappert er nog niets. Ik heb de auto van de 1ste eigenaar en het enige dat buiten het reguliere onderhoud is vervangen, is de waterpomp van de standkachel en een nokkenaskeerring. Het is geen nerveuze auto, je kunt er hard mee maar ook rustig rijden. De v70 classic is een voortborduursel op de 850. Dus mijn keus is simpel, ga voor de laatste serie 940, een geheel uitgekristalliseerd ontwerp zonder kinderziekten. De beste 9 serie die je kunt kopen. En relatief simpele techniek waardoor de onderhoudskosten binnen de perken blijven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2008 22:36 #1208872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppen
Voordeel wat je specifiek op gas hebt met een 850 (en denk ik v70) is dat je hydraulische klepstoters heb, je rijdt dus altijd rond met de juiste klepspeling. Resultaat is dat 5 ton op gas goed te halen valt voordat je de kop moet reviseren. Volgens mij zitten dezelfde motoren (5 cylinder, 10/20 klepper) ook in de V70.
Verder is het denk ik een kwestie van smaak (proefrit maken!) en waar je tegenaan loopt. 940 is qua ontwerp wat ouder wat je denk ik wel merkt in wegligging en geluid. Al is dat met de laatste modellen wel beter (oa stabistangen zwaarder etc). Als je onder kwaliteit verstaat dat er weinig kapot gaat of de reparaties te betalen zijn, denk ik dat je met een 940 beter uit bent.
Probeer ook eens een latere ('97/'98) 940, misschien toch weer anders dan een 94'er

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD