welke V70 kopen 140 pk of 170 pk uitvoering of toch een 940 doen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een eenduidig antwoord over je vraag van achterwielaandrijving is er niet. Persoonlijk vind ik AW prettiger rijden omdat er geen reacties in het stuur voelbaar zijn. Zeker bij het nemen van een bocht kan dat bij een voorwielaandrijver wel eens duwen en trekken worden aan het stuur.
Vervolgens heb ik liever AW vanwege de betere grip op de weg. Daar bedoel ik mee dat de achterwielen nauwelijks tot niet tot wielspin zijn te verleiden en er is meer grip zodra je een aanhanger trekt.
Dan nog even over onder- en overstuur: een uitbrekende achterkant is leuker en beter te corrigeren dan een voorwieler die rechtdoor gaat terwijl jij dat niet wilt. Overigens moet je van dit soort slipperijtjes geen gewoonte maken want het kan ook erg fout gaan.
Dan is er iets met een draaicirkel. Met een AW-er heb je bijna geen draaicirkel maar een kniestuk. Dat komt omdat de voorwielen maximaal kunnen sturen vanwege het ontbreken van krijskoppelingen in de aandrijfassen (die er dus niet op zitten).
Je ziet het. Allemaal puur persoonlijk en enorm subjectief. Maar ik vind het geweldig om met een AW te rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Datzelfde heb ik dus met mijn S60 D5, werd er erg opgefokt van...jsnijder schreef : De 850 heb ik altijd ervaren als een nerveuze auto. Ik ging er opgefokt van rijden.
Dus... nu een V90 van 1998 met net een ton op de teller. In 1 woord... RUST. Geweldig en over de kwaliteit hoeven we het niet te hebben toch?
Maurits
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wij hebben vorig jaar een 940 gekocht met 240.000 op de klok en LPI laten inbouwen, tot nu toe geen problemen en er worden er ook geen verwacht.Arthur_V945 schreef : Nu wil ik ook gas in laten bouwen. Mijn 945 heeft 235000 gereden. Zou ik daar nog, verstandigerwijs, gas in kunnen zetten? (alle reakties/suggesties/raad zijn welkom.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Arthur_V945 schreef : Ben benieuwd wat de keuze van vriend van Bert N is geworden.
Vonk940 (Erik) heeft ondertussen en 940 gekocht en afgelopen week is er al een G3 gasinstallatie ingekomen.
Tot nu toe volgens mij is erik erg tevreden over zijn keus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
 
Ik een 940 heb ik toch een beter gevoel. Het is een hele rustgevende auto waarin me een beetje het 'king of the road' gevoel besluipt. Ongeveer zoals een grote Amerikaan dat ook doet. Zeker in combinatie met automaat. Mijn buurman heeft een V70 en daarnaast lijkt mijn 940 sedan gewoon grooot.
 
Een V70 vind ik persoonlijk wat dynamischer, sportiever eruitzien, maar ook gewoner. Met een 940 maak je een statement, met een V70 (nog) niet. Komt bij dat ik heel graag een achterwielaandrijver wilde. Enig nadeel van de 940 is dat de automaat niet uit zichzelf terugschakelt tijdens remmen. Ik weet niet of een V70 classic automaat dit wel doet.
 
Er staan met regelmaat mooie 940's te koop hier op de site. Het zijn er niet veel vergeleken met het aantal V70's op marktplaats, maar met wat geduld zijn er absoluut nog mooie te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Terug naar V70 vs. 764: V70 rijdt harder en minder luxueuzer dan 764, maar verbruikt minder, produceert minder windgeruis op snelweg en heeft soepelere automaat, die meer geschikt is voor ritten op ijs en sneeuw (of heeft 940 ook zo'n W-stand waardoor auto in derde versnelling vertrekt?). V70 is inderdaad meer plastic (bv. binnenstijlen!), maar het interieur staat moderner en de knoppen voelen kwalitatief beter aan. De nadelen van voorwielaandrijving en de voordelen van achterwielaandrijving zijn al voldoende besproken. Echter, wat ik mis in die discussie is een sterk nadeel van achterwielaandrijving zonder tractiecontrole, nl. dat voorwielaandrijving veeel meer controleerbaar stuurt als het glad is (sneeuw, ijs)...en met beide wagens heb ik daar ervaring mee. In het begin dat ik met de V70 reed, was ik enorm pro mijn 764, maar na 50d km begin ik die V70 toch te waarderen en komt hij op gelijke hoogte met de 764.
Over verschillen in onderhoudskosten kan ik moeilijk iets zeggen, want de 764 had bij aankoop 150d km en de V70 390d km...toch een behoorlijk verschil.
850 vs V70: Ik heb ook nog getwijfeld aan een 850, want die vlakke neus vind ik echt stoer staan. Echter, de Volvodealer liet weten dat de 850 elektrisch meer problematisch was dan de V70.
Groeten en succes met de beslissing!
VolvoKoen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch zou ik als ik het geld ervoor had kiezen voor een V70. Puur ik dat een veel betere rijdersauto vind. Moet ook wel als je je bedenkt dat een 940 nog een starre achteras heeft. Alleen om die fijne motor zou ik het al doen. De vijfcilinders zijn heerlijk soepel en krachtig en produceren daarnaast een mooi geluid.
Groet, Roderik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





