Aankoopadvies Volvo 740 Estate Turbo Intercooler (TY-64-VK)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb redelijk 2 rechterhanden en draai me voor niets om, ook niet voor schokdempers. Dus als die dingen vervangen moet worden en het blijkt met een brug makkelijk te doen zijn, dan doe ik dat. En achteraf blijkt dan dat het me waarschijnlijk toch een stuk voldoening geeft omdat het me toch gelukt is.
Ik vind het jammer dat je op basis van die twee zinnen mij adviseert een 740/940 te kopen.
Groet, Roderik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dan heb ik iets anders gelezen dan je bedoeld hebt, excuses daarvoor.
Uiteraard wil ik niemand een 700 uit het hoofd praten: daarvoor vind ik ze veel te leuk! Mijn bedoeling was alleen, om je voor een miskoop (in jouw situatie) te behoeden.
Houd er rekening mee, dat je voor de genoemde 1000-1500 euro geen estate zult vinden, die vrijwel zonder onderhoud goed is voor dagelijks gebruik. zeker niet de leukere uitvoeringen zoals de turbo. Je kunt natuurlijk een goed exemplaar treffen, maar dan zal je wel energie moeten steken in het zoeken, en rustig de tijd nemen totdat die voorbij komt.
Je kan ook kiezen voor een flinke protie ellebogenstoom, een wat minder exemplaar kopen, en de daarbij opduikende problemen verhelpen. Voor de meesten van ons geldt, dat de belangrijkste controle is dat de carosserie roestvrij/roestarm en netjes is: de rest is op den duur vrij eenvoudig te repareren. En bij een gave carosserie zijn de reparaties ook de moeite waard!
Dus, dan blijf ik bij mijn eerdere mening: de gebreken die je noemt aan deze turbo, zullen voor een (ruim geschatte) 1000 euro aan onderdelen goeddeels te verhelpen zijn.
Wat betreft de airco die je noemt: het is erg zeldzaam, dat een systeem van die leeftijd nog netjes functioneert: een aircosysteem heeft veel, vrij kostbaar, onderhoud nodig, en in de loop van de jaren is er meestal een eigenaar geweest die dat niet heeft uitgevoerd. Met als gevolg dat het systeem de geest geeft. Herstel van zo'n systeem is uiteraard mogelijk, maar kan stevig in de papieren gaan lopen: reken op bedragen tussen de 500 en 1500 euro, afhankelijk van hoeveel er stuk is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het kan met airco ook best meevallen hoor.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Wat betreft de airco die je noemt: het is erg zeldzaam, dat een systeem van die leeftijd nog netjes functioneert: een aircosysteem heeft veel, vrij kostbaar, onderhoud nodig, en in de loop van de jaren is er meestal een eigenaar geweest die dat niet heeft uitgevoerd. Met als gevolg dat het systeem de geest geeft. Herstel van zo'n systeem is uiteraard mogelijk, maar kan stevig in de papieren gaan lopen: reken op bedragen tussen de 500 en 1500 euro, afhankelijk van hoeveel er stuk is.
Toen ik mijn 740estate TIC kocht deed airco het ook niet. (pomp zat vast)
Gebruikte pomp erop (100 euro) Laten afvullen (met olie ) ca 50 euro en hij deed het weer perfect.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo heb ik ook mijn nivomaten vervangen voor gewone schokbrekers, de verzwaarde achterveren had ik al vervangen en ook gewoon met een garagekrik.
Voor de rest lijkt het mij een mooie auto en als het een automaat was geweest dan zou ik hem zo zelf gekocht hebben.
Maar ik vind de 745 turbo met oude neus dan ook de mooiste uitvoering die er is.
Bij mijn 745 turbo was de airco ook stuk en ik heb direct alles wat met airco te maken had weggehaald.
Het resultaat was een bijna 50kilo lichtere auto en dat merk je als je gasgeeft.
Ik had wel een opendak en dat is ook erg fijn in de zomer.
Mvg Jerry.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Heb je daar een goed adresje voor dan? Brughuur hier in Lelystad is 12,50 per uur, bij een doe-het-zelf garage. In Marknesse betaal ik 10 euro per dagdeel (maar dat is hobby-matig bij een mede-clublid).Jerry schreef : Voor de huur van een brug kan je ook een stevige garagekrik kopen en twee assteunen.
Als jij een adres hebt, waar ik voor dat geld een fatsoenlijke krik en twee assteunen kan kopen, dan graag...
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Heb je daar een goed adresje voor dan? Brughuur hier in Lelystad is 12,50 per uur, bij een doe-het-zelf garage. In Marknesse betaal ik 10 euro per dagdeel (maar dat is hobby-matig bij een mede-clublid).Jerry schreef : Voor de huur van een brug kan je ook een stevige garagekrik kopen en twee assteunen.
Als jij een adres hebt, waar ik voor dat geld een fatsoenlijke krik en twee assteunen kan kopen, dan graag...
Ik betaal in Amsterdam bij Doe hetzelf garage € 6,00 per uur.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-