Aankoopadvies Volvo 740 Estate Turbo Intercooler (TY-64-VK)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 22:05 #1189319 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic dus...

Roderik v. M schreef : Zit toch meer richting 1000/1500 te denken.

Ik zou zeggen, doe een goed bod...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 23:57 #1189332 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Budget

Roderik v. M schreef : Het is alleen een automaat... En ook wel een behoorlijk stuk boven mijn budget... Zit toch meer richting 1000/1500 te denken.

Automaten rijden heerlijk .
En als deze wel goed is heb je geen of minder bijkomende kosten, die je kennelijk wel bereid bent te nemen bij die andere.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 01:32 #1189336 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zelf sleutelen
Als je zelf sleutelen leuk vind, en ook nog een en ander kunt daarin, dan is de lijst best te overzien.
Achterdempers kan je ook vervangen door niet-nivomats,  dat zou de verkoper dan ongetwijfeld ook doen. Je moet dan eigenlijk ook niet-nivomat achterveren monteren, anders wordt het te slap. Alternatief heb ik nog een setje matige nivomats die je zou kunnen monteren voor de APK (lekken niet maar zijn wel redelijk versleten). Gewone dempers zijn overigens al mogelijk vanaf 40 euro per stuk, nieuw.
Als het sturen alleen de eerste meters zwaar gaat, direct na het starten, is waarschijnlijk niet het stuurhuis, maar de stuurpomp aan vervanging toe. Dat is zelfs tegen nieuwprijzen een stuk goedkoper, en je kunt het geluk hebben dat een vloeistof-verversing het voorlopig oplost.  Je kan er ook veilig mee doorrijden totdat de pomp het echt begeeft.
Dat die voorwielen zwaar draaien, alla, maar waarom een APK-punt? Dat zie ik even niet... Die droge (verdroogde?) remslangen zijn dat weer wel, maar dat is niet echt duur om te vervangen.
Je mag dergelijke dingen, bij een grondige inspectie, in principe verwachten bij een 740 met die prijs en redelijk stevige kilometerstand. Met goed zoeken kan je er ongetwijfeld ook vinden, die beter zijn, maar geen van allen zullen ze perfect zijn. 
Al met al denk ik, dat als je het zelf kunt of op sleuteldagen doet, de totale kosten eerder in de richting van de 1000 dan de genoemde 3000 euro zullen liggen. Ik zou er nog wel aan beginnen, mits de onderkant geen serieuze roestplekken kent (zie de aankooptips hier op de site voor alle punten om op te letten). 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 09:52 #1189341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar
Dan zit je ook tegen de € 2000 aan en zou ik persoonlijk bovenstaande 740 estate 16V kopen met veel minder Km

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 10:27 #1189344 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 16V + Automaat
Voor dat bedrag zou ik zelf ook voor die (net ingereden) 16V automaat gaan. Over die prijs valt vast ook wel te onderhandelen.
Ik ben benieuwd hoe een automaat achter een 16V rijdt... Hoeveel toeren laat een automat toe?

Moet het trouwens een Estate zijn? Deze auto staat ongeveer 500 meter bij mij vandaan te koop en de garage heeft een erg goede naam in Oosterhout. Bij geen inruil gaat er meteen al € 250,- van de prijs af, dus met een beetje mazzel en goed onderhandelen kun je hem mischien voor 1100 euro meekrijgen...?
Ik ga vanmiddag in ieder geval even kijken en misschien ook proefrijden. Een uitgebreid verslag volgt in dit topic:<a href="/node/15084"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/15084
De advertentie: <a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlis...=RL&o_id=3913209 "> www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlis...=RL&o_id=3913209
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 11:47 #1189349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is niet zo dat ik
Het is niet zo dat ik bereid alle kosten van deze turbo op mij te nemen. Als de verkoper mij op een manier die mij aanstaat tegemoet komt wil ik er best nog over nadenken. Kijk, een setje remschijven + blokken vervangen, daar draai ik mijn hand niet voor om. Maar nieuwe schokdempers eronder zetten, daar wordt ik wat minder blij van. Het zal me ongetwijfeld lukken, maar het lijkt me gewoon een rot klus. Net als de keerringen van de ontsteking (of hoe dat ook heet) vervangen is gewoon een rotklus omdat je er moeilijk bij komt.
Stel dat de verkoper mij tegemoet komt en ik de auto koop. Dan nog koop ik een stuk onzekerheid. Toevallig is bij deze steekproef dit naar voren gekomen, maar ik weet bijv. ook dat de airco niet koelt en zo zullen er nog wel een aantal andere zaken zijn die waarschijnlijk over het hoofd gezien zijn.
Bovenstaande 740 voor 2250 vind ik gewoon te duur. Het zal heus wel zo zijn dat een automaat lekker rijd, ik houd persoonlijk gewoon meer van een handbak. Dus die gaat het niet worden ondanks de lage km-stand.
@Bodejodel: Ik ben inderdaad op zoek naar een Estate. Heb jij btw mijn pb ontvangen?
Bedankt voor alle tips en adviezen, ik stel het erg op prijs!
Groet, Roderik

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 12:00 #1189352 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Geen PB
Ik heb niks ontvangen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 12:36 #1189357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keus genoeg
Keus genoeg 740 estate.
klik maar eens<a href=" www.gaspedaal.nl/?merk=Volvo&model=7...rnt=&o=0&s=1 " target="_blank"> HIER 
Vanaf € 750,=
succes 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 13:11 #1189359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onzekerheid
Het kopen van een gebruikte auto, ook een Volvo, betekent altijd onzekerheid. Maak je geen illusies, je weet altijd pas achteraf of de deal goed was. En het is ook een kwestie van geluk hebben. Zorg dat je geld overhoudt voor onderhoud en vervanging van onderdelen, want dat is hoe dan ook noodzakelijk.
De prijzen die je daar kwijt voor bent verschillen natuurlijk. Liever betaal je 900 euro voor die onderzerheid, dan dat je 4000 euro neertelt.
Ben je daar van bewust. Een 740 sedan heb je voor minder geld dan een estate. Voor een turbo betaal je. Voor een 240 betaal je nog meer. Zie maar eens aan een 240 estate turbo te komen, voor een matig exemplaar tel je zo 3000 euro neer, waarbij de lijst van gebreken waarschijnlijk nog groter is dan die van de 740 turbo die je op het oog hebt.
En zoals al gezegd, je kan de kosten voor onderhoud aanzienlijk beperken door zoveel mogelijk zelf te doen. De meeste clubleden hebben er ook plezier in om zelf hun onderhoud te doen. 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2008 10:58 #1189423 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hard advies
Ik heb een misschien wat hard aankomend advies voor je: begin maar niet aan een 740 of 940!
Voor het budget wat je noemt, zal je beslist geen estate tegenkomen die echt goed is (ook die van Bodejodel zal werk vragen, al is het een vrij goed exemplaar kennelijk). En als ik je commentaar op de klussen voor deze lees, dan heb ik de verwachting, dat je zelf sleutelen niet echt leuk vindt. Onder andere gebaseerd op die schokdempers: dat is nu echt een klusje dat zo gebeurd is, als je ergens een brug huurt voor een uurtje. &lt;&gt;Onder de streep komt het er dan op neer, dat je teveel klussen zult willen of moeten uitbesteden,  en dan lopen de kosten aanzienlijk op. Het zijn grote, oude auto's, die over het algemeen een leven met flink wat kilometers achter de rug hebben. Daar kunnen ze weliswaar goed tegen, maar uiteindelijk slijt er toch een en ander, en dus heb je met zo'n auto altijd wel onderhoud te doen. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC