Vier keer "AUTO" (elektrisch bediende ramen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2008 21:55 #1187880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 8 keeeer auto
Want automatisch omhoog is ook prettig.
Zeker in combinatie met alarm dat bij het op slot doen, de boel gewoon dicht gaat. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2008 22:53 #1187886 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dat andere draadje
Hallo Volvisti

Mathy schreef : Volgens mij heb ik al eens eerder in een ander draadje de verschillende nummers genoemd.

<a href="/?q=node/9696" target="_blank">Dit draadje</a> bedoelde ik.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2008 00:55 #1187890 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iets meer nodig

Mathy schreef :  Aangezien ik "rondom" bi-directionale automatische ramen wil hebben (ik doe even duur, om te voorkomen dat er voor de zoveelste keer gevraagd wordt "waarom?".  Antwoord bij deze: "Omdat ik dat zo wil") zou ik er dus nog zes nodig hebben.  &lt;slik&gt;

Dan heb je alleen de auto functie op de bestuurdersplaats, als je lokaal de bediening ook met "auto-schakelaars" wilt doen heb je er nog eens 6 extra nodig, 12 stuks dus.......
Kortom, even testen met degene die je hebt en dan heb je meteen een doel voor je verjaardagsgeld.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2008 01:24 #1187891 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nut
Nou stam ik uit de tijd dat je knoppen gewoon vast moest houden (terwijl 80% van de auto's nog gewoon een slingertje hadden)
Maar het nut van die "auto" functie ontgaat me.
Ik vind het eerder lastig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2008 08:03 #1187895 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handig

struis schreef : Maar het nut van die "auto" functie ontgaat me.

ik heb het in de V70 maar het is best handig, als je bijvoorbeeld een parkeergarage in of uitrijdt, je drukt even op het knopje en je raam gaat volledig open of dicht. Ondertussen kun je je kaartje pakken of zoiets.
Maar het is wel even wennen, bij de V70 is het half indrukken voor handbediend en volledig indrukken voor automatixch en dat punt tussen half en volledig is wat lastig te onderscheiden.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2008 20:48 #1187933 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ruzie
Daar heb dus altijd ruzie mee..........
Een klein stukje is bij mij altijd helemaal open.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2008 21:09 #1187934 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bij de motortjes, niet bij de schakelaars
Hallo Maarten

mderijke schreef : Dan heb je alleen de auto functie op de bestuurdersplaats, als je lokaal de bediening ook met "auto-schakelaars" wilt doen heb je er nog eens 6 extra nodig, 12 stuks dus.......

De relais komen "tussen" de twee draadjes die naar de motortjes van de raambediening gaan.  Er zitten vier ramen in de auto die open kunnen, dus ook vier motortjes.  Twee richtingen per motor.  Maakt vier maal twee is acht.  Omdat ik er al twee heb, heb ik er nog zes nodig.  En omdat ze "tussen" de twee draadjes van het motortje komen, komen de relais in de betreffende deur te zitten en dus niet bij de schakelaars.
Nu vind ik acht relais eigenlijk wat veel.  En "één relais voor beide richtingen" technisch gezien een mooiere oplossing.  Maar als het niet met minder kan, dan komen er gewoon twee relais in iedere deur.
Groetjes
Mathy  (die hier al wat langer mee bezig is)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2008 21:14 #1187935 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sturen!
Hallo Maarten

mderijke schreef : ...als je bijvoorbeeld een parkeergarage in of uitrijdt, je drukt even op het knopje en je raam gaat volledig open of dicht. Ondertussen kun je je kaartje pakken of zoiets.

Of de in- of uitrit in de gaten houden.  Niet iedere parkeergarage heeft een brede rechte in- en uitrit.  Een kort ogenblik van onachtzaamheid kan dan genoeg zijn, om een deel van je lak op de parkeergarage achter te laten.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2008 22:26 #1187949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lak achterlaten
Mathy, met in- of uitrijden van een parkeervak gebruik ik regelmatig mijn spiegels. Ik heb begrepen dat die daarvoor ontwikkeld zijn. En het aardige aan de spiegels van onze auto is dat ze beweegbaar zijn.
Dus bij achteruit inparkeren, gaan de spiegels iets naar beneden en heeft de bestuurder zicht op de achterkant van de auto. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2008 22:40 #1187953 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Daarom
Daarom snap ik niet wat je tegen een automaat hebt.

Moderators: Jerry Stam