Voorstellen (en ik zoek een 960 of V90) het is V90 geworden van 1998
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanmiddag ga ik met Gerard (covik) naar Arnhem om de handgeschaklede 90 te bekijken. Jullie horen wel hoe dit afloopt. Ook heeft Scandcar in Moergestel een V90 te koop. Dit is een savoy?? uitvoering met 150000 op de teller met historie. De vraagprijs is 11.900 en hier is kunnen wij over onderhandelen. Helaas vind ik de grijze kleur iets minder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bert N schreef :
Ook heeft Scandcar in Moergestel een V90 te koop. Dit is een savoy?? uitvoering met 150000 op de teller met historie. De vraagprijs is 11.900 en hier is kunnen wij over onderhandelen. Helaas vind ik de grijze kleur iets minder.
Die van Scandcar heb ik gezien toevallig.
Heel mooie auto!
nergens iets "savoys"aan kunnen ontdekken overigens
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef :
De 204 pk B6304F is nooit met handbak geleverd bij ons, noch bij de oosterburen. Wel in Zwitserland, heb ik begrepen...
Hé, da's interessant. Waar haal je deze kennis vandaan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hans L schreef :
Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Hans, praat geen onzin! 3,0 handgeschakeld is bij ons net zo goed geleverd als bij de oosterburen: mijn V90 is er het bewijs van.
Nou zeg, sorry hoor willem, kan ook wat rustiger. Ik las laatst een volvofolder waarin dit werd genoemd, het was welliswaar geen V90 maar een 960 folder maar toch. En ik maar denken dat volvo geen onzin verkoopt, maar daar hoef je mij niet op af te schieten.
Hé, da's interessant. Er bestaan in DL dus wel 960 met 204pk in handbak volgens jouw folder?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Effe denken, ik heb een 960 automaat een 940 LPT met automaat en een 740 Turbo met automaat en als ik een automaatbak voor m'n 740 had liggen ging die handbak eronderuit, het rijdt veel relaxter met een automaat, als je hem dan ook nog kombineert met cruise-control, helemaal goed, nu nog iets wat hem op het midden van de weg houdt en een koffiezet apparaat, het totale gevoel van luxe, wat mij betreft, en die paar druppels benzine of dat snuifje gas wat er meer verdwijnt, ach dan moet je geen Volvo gaan rijden maar een VW-diesel.
Groeten,Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren bij Scandcar geweest. Dit is een hele mooie auto en zeker de moeite waard om er nog een keer naar toe te gaan.
Het was gisteravond vrij laat en Sjef komt eerst met een prijsopgave wat de auto moet gaan kosten.
Jullie horen wel hoe dit afloopt.
Ook hebben Gerard (covik) en ik een handgeschakelde V90 bekeken in Arnhem. Het schakelen van deze auto viel tegen, vooral als je weet dat deze auto maar 127000 km heeft gereden. De auto is van een huisarts geweest uit Belgie.
Morgen gaan wij weer naar Scandcar om even proef te rijden.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik zou de mijne niet hebben gekocht als het een automaat was. Zescilinder met handbak vind ik een heerlijke rustige combinatie, die veel te weinig is geleverd door de jaren heen.
Maar ook met automaat is een V90 niet te versmaden, rijdt nog even wat ontspannener, maar voor mijn daagse wgaen heb ik liever handbak. Soms wil ik namelijk een beetje sportiever rijden en zelf de lol van het schakelen hebben, en dat gaat nu eenmaal minder met automaat.
- Nieuw lid
-
Van horen zeggen, van de eigenaar van een in nederland geimporteerde originele B6304S1 met M90 bak. Auto komt oorspronkelijk uit Zwitserland en is daar nieuw in deze configuratie geleverd (volgens de eigenaar, die ik op dit gebied geloof en vertrouw).
Papieren bewijs heb ik helaas niet, maar mocht er een zwitserse V90-folder te koop zijn, dan ben ik in de markt
- Nieuw lid
-
Sorry Hans, het kwam er even anders uit dan bedoeld.
Het is niet waar zoals je het zei, maar dat had ik niet zo mogen zeggen/schrijven.
Voor de 960 klopt het enigszins: de 3,0 is in de 960 voor onze markt altijd gecombineerd geweest met de automaat, en heeft ook altijd 204 pk. Daarnaast was er de 2,5 liter B6254S die zowel met handbak als met automaat geleverd is.
Voor de S/V90 is die 2,5 vervangen door een B6304S2, met 180 pk, en die is weer met zowel handbak als met automaat geleverd, en oorspronkelijk heeft die dus ook in mijn V90 gezeten, samen met een M90. De 204 pk B6304S1 is ook in de S/V90 bij ons altijd gecombineerd geweest met automaat, maar op de VKB heb ik geleerd dat dat voor andere markten, onder andere Zwitserland, dus niet perse het geval was.
Aangezien er van jaar tot jaar verschillen zijn, kan je nooit op één folder oordelen over het hele type, maar uitsluitend voor dat modeljaar en voor die markt. Wil je het totaal-overzicht, dan zal je moeten zoeken naar de Volvo handboekjes zoals de dealers die hadden, en waarvan Hedwig meestal wel een of twee op zak heeft (ik heb ze helaas ook niet).
- V700 register
- Nieuw lid
-
204pk met handbak: dán is hij pas snel (en je hebt een uniek exemplaar zo te horen)
Hoewel ik zweer bij een automaat vanaf heden, kost het wel aardig wat vermogen en dat is echt merkbaar, meer dan airco aan e.d.
Maar het rijdt zóó ontspannen (als je geen topprestaties verlangt)