Voorstellen (en ik zoek een 960 of V90) het is V90 geworden van 1998

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 11:59 #1062521 door V700 register

Hallo forumleden. Sinds een tijdje heb ik mij laten registreren bij deze club. Ik ben een volvoliefhebber en bijna volvo loos. Afgelopen zaterdag heb ik mijn 240 super polar verkocht en ik ben nu hard op zoe naar een 960 of V90. Ik heb al diverse keren contact gehad met Gerard van der Bend en hij heeft mij al diverse tips gegegven.

Afgelopen zondag ben ik naar Weert geweest om een paarse V90. Helaas komen de verkoper en ik er niet uit, dus zoek ik verder.

Even iets overmij zelf. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen (jongen 5 jaar meisje 2 jaar) en zelfstandig ondernemer en wij wonen in het mooie friese dorp Beetsterzwaag.

Ik wil graag een 960 of V90 met een 3.0 liter motor en met niet teveel kilometers. (wie wil dit niet) Omdat mijn 240 woensdag wordt opgehaald ben ik dan autoloos en dus hard opzoek.

Als jullie tips hebben dan hoor ik dit graag.

P.S. woensdag ga ik kijken naar een V90 met schakelbak 3.0 motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 19:36 #1182619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Bert...

wij kennen elkaar van het volvoforum. Het alternatieve 240 forum. Heb daar altijd jouw 240 bewonderd. En erg mooie wagen, persoonlijk vind ik dit doodzonde dat je deze hebt verkocht. Veel beter al die je had zal je niet gauw meer vinden.

Maar je pijlen zijn nu op een 960 MY95 of later en een V90 gericht. Deze staan zo hier en daar wel te koop, maar de prijs voor een met weinig kilometers zijn er ook wel na. Misschien zou je kunnen overwegen om er een te importeren uit Duitsland. Martijn heeft daar een uitgebreide handleiding voor. Veel succes! Een 960/V90 is zeker de moeite waard! OOk een 960/S90 is zeker de moeite waard en mogelijk wat meer keuze.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 21:06 #1182636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duitsland

Hoi Bert,

Goede keus! Een 3.0 handgeschakeld is in nederland niet standaard geleverd. Wel in Duitsland, maar ook weinig. Een handgeschakelde 3.0 is dan ook schaars. Is waarschijnlijk een geïmporteerde auto, maar dat maakt natuurlijk verder niet uit.

Succes met de zoektocht en houd ons af en toe op de hoogte. Foto's zijn altijd leuk!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 21:50 #1182649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Friesland

Hallo Bert,

Welkom bij de vereniging. Altijd leuk dat er bij mij in de buurt een lid bij komt(woon zelf in Langezwaag).

Zal tzt de nieuwe bolide wel hier in de buurt zien rond rijden.

Succes met de zoektocht

Groetjes Harnt

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2007 06:51 #1182668 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Onzin

Hans, praat geen onzin! 3,0 handgeschakeld is bij ons net zo goed geleverd als bij de oosterburen: mijn V90 is er het bewijs van.

Toen de V90 kwam, werd de 2,5 liter B5254FS vervangen door de 3,0 B6304F2, met 180 pk. En daarbij had je de keuze uit de M90handbak of een automaat, zowel bij ons als bij de achterburen.

De 204 pk B6304F is nooit met handbak geleverd bij ons, noch bij de oosterburen. Wel in Zwitserland, heb ik begrepen...

Maar als ik de duitse prijzen zo bekijk, dan denk ik eigenlijk niet dat daar zulke koopjes te halen zijn. Ook daar betaal je nog altijd een erg hoge prijs voor een V90 met weinig kilometers, tenzij je weinig definieert als meer dan twee ton. Maar dan zijn ze bij ons ook niet zo duur meer...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2007 09:03 #1182674 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom

Weer een V90 erbij binnenkort, welkom!

Als je voor een handgeschakelde versie gaat, zou je ook een late 960 2.5 kunnen overwegen. Willem kent deze motor inmiddels op zijn duimpje. Laatst heb ik in zoeentje gereden en merkte geen enkel verschil met mijn 3.0 F2 versie. Zelfs de geluidjes zijn eender en ze zijn echt een stuk goedkoper (zeker in Duitsland). Was overigens beiden automaat dus of er verschil merkbaar is in de handbak weet ik niet. De handbakken waren op het moment dat ik een V90 zocht ook goedkoper dan de automaten.

Het lijkt erop dat ze in DL welliswaar een paarduizend euro goedkoper zijn dan in NL, echter met de invoer en overige kosten moet je al snel 2000 euro bij de verkoopprijs optellen en daarmee is het prijsverschil al weer een heel stuk kleiner, zo niet verdwenen. De Duitsers hebben vaak minder gelopen dan dus als je nog LPG wilt inbouwen is dat prettig.

Er staat een V90-prikkie op marktplaats uit België waar je geen BPM over hoeft te betalen. Wel 'veel' gelopen en voorzien van LPI. Ook in Duitsland staan nogal wat 960's te koop (wat minder betaalbare V90's) die niet belachlijk veel gelopen hebben. Er zijn inmiddels aardig wat (uit eigen-)ervaringsdeskundigen voor wat betreft het importeren uit het buitenland binnen de 700club.

Succes met je zoektocht en als je nog vragen hebt laat je het maar weten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2007 09:56 #1182675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V90 handschakel met 125000km + historie

In Arnhem staat een bauwe V90 waar ik woensdag naar toe ga. De auto staat ook op Mp. Heeft iemand hier al naar gekeken en is hier al iets over bekend. Deze auto komt uit Belgie met volledige historie en laatste reparatierekening.

<a href=" auto.marktplaats.nl/volvo/101061770-te-k...e-volvo-v90-3-0.html "> auto.marktplaats.nl/volvo/101061770-te-k...e-volvo-v90-3-0.html

Als jullie de keus hadden uit automaat of handgeschakeld wat zouden jullie dan doen. Voor mij elf maakt het niet uit en ik vind de staat en kilometers belangrijker. Omdat mij nog in de auto moet verdiepen is elke aanwijzing meegenomen.

&#160;

P.s. Als er een nieuwe bericht is kun je dan ook een seintje krijgen via de mail. Op volvolvo.nl kun je de notificatie aanzetten om nieuwe berichten te volgen. 

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2007 10:19 #1182676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nooit zelf schakelen

Persoonlijk zou ik voor een luxe bak zelf nooit voor schakelen kiezen,

In mijn beleving past dat niet bij het karakter van de auto.

En als je eenmaal automaat hebt gereden ga je het missen als je het niet meer hebt.

andersom mis je het niet. Schakelen is voor mij dus een grote NO.

Maar er zijn hier ook mensen die het persé zelf willen blijven doen.

3.0 of niet. 

Overigens schakelbakken zijn in deze (V90) markt veel minder gewild dan automaten, daar zou je je voordeel mee kunnen doen. Als je dat zou willen. want de prijs zou lager uit moeten vallen.

(ik zeg ga ook eens met een automaat rijden, en merk het verschil)

maar het blijft maar een mening natuurlijk.. 

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2007 11:12 #1182677 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Handgeschakeld

Hans L schreef :
Een 3.0 handgeschakeld is in nederland niet standaard geleverd. Wel in Duitsland, maar ook weinig. Een handgeschakelde 3.0 is dan ook schaars. Is waarschijnlijk een geïmporteerde auto, maar dat maakt natuurlijk verder niet uit.

&#160;

Mijn handgeschakelde V90 is toch een origineel Nederlands geleverde auto. Ik geloof dat Willem van S ook een Nederlands handgeschakeld exemplaar heeft?  

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2007 11:14 #1182678 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Ook de mijne is te koop..
Bert, Je hebt een PBtje

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC