Voorstellen (en ik zoek een 960 of V90) het is V90 geworden van 1998
- V700 register
- Nieuw lid
-
ben zelf ook fries lid, woon in Heerenveen
wat betreft handbak/automaat: ieder zn smaak (die van mij handbak) maar automaat is (hoogstwaarschijnlijk) wat minder zuinig. Op LPG natuurlijk weer minder een argument
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Bert N schreef :
Als jullie de keus hadden uit automaat of handgeschakeld wat zouden jullie dan doen.
Mijn keus: altijd een automaat bij zo'n luxe wagen met groot vermogen. Veel comfortabeler.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik ben zelf helemaal voor het handmatig of volautomatisch (Variomatic) schakelen, maar in een dergelijke auto valt een automaat helemaal niet tegen.
Ik sluit me dus aan bij Jeroen en Eric wat betreft de automaat in een 960/S/V90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Hans, praat geen onzin! 3,0 handgeschakeld is bij ons net zo goed geleverd als bij de oosterburen: mijn V90 is er het bewijs van.
Nou zeg, sorry hoor willem, kan ook wat rustiger. Ik las laatst een volvofolder waarin dit werd genoemd, het was welliswaar geen V90 maar een 960 folder maar toch. En ik maar denken dat volvo geen onzin verkoopt, maar daar hoef je mij niet op af te schieten.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het misverstand is dat de 960 3.0 inderdaad alleen met automaat geleverd werd in NL, maar vanaf 1997 als s en v90 ook handgeschakeld te leveren was. Deze uitvoering was 180 pk, mijn eerste s90 was zo'n org. NL auto. Er was toen ook keuze uit twee motoren varianten met automaat. De meest bekende is de 204 pk, maar de automaat was ook leverbaar als 180pk versie. Deze uitvoering is vrij zeldzaam.
Dus ik denk dat Hans wel degelijk een punt heeft wat de 960 betreft, deze werd tot en met 1996 als 3.0 (204pk)alleen met automaat geleverd in Nederland, daarna werd de 180pk 3.0 zowel handgeschakeld als automatisch geleverd en werd de 204 pk zoals voorheen alleen met een automaat geleverd.
Ik heb één en ander even gecontroleerd in de folders uit mijn privé archiefje.
Grtx, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben dezelfde tekst tegen gekomen. De handgeschakelde 3 liter V90/S90 zijn er wel, maar zijn minder geleverd.
Een automaat past meer bij het karakter en prijs van de auto. En dat geld ook voor de concurrentie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hans L schreef : Dus toch geen onzin.....
je nog niet kunnen betrappen op echte onzin........
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Volvisti
Als ik er het geld voor had, zou ik zelfs een Rolls-Royce met handgeschakelde bak bestellen. (Unieker kan bijna niet, want volgens mij hebben ze die nog nooit geleverd)
Ik heb o.a. al in een Volvo 744, een Mercedes (geen idee welke precies, maar geen C-klasse of lager) en een Ford Scorpio met automaat gereden. Technisch heel mooi. Maar mijn keuze zal het nooit worden. De auto's waren dan ook niet van mij.
Groetjes
Mathy