Onkunde / onwil bij dealers
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Maarten
mderijke schreef : Toe het ding eindelijk in de computer gevonden was hoorde ik "verrek, ik heb er nog één liggen".
Het mooie was dat die aansteker omgeveer anderhalve meter bij de man zijn kantoorstoel vandaan lag....
Maar de ene magazijnman heeft nu eenmaal meer affiniteit met de RWD volvo als de andere, en als je de pech hebt een magazijnman te treffen die een doctoraal heeft in voorraadbeheer en logistiek in plaats van dat het een doorgegroeide automonteur is dan moet je vaak ook nog uitleggen waarvoor iets is en waarom het zo zou moeten werken.
Ook een magazijnman/vrouw kan niet alwetend zijn. Als ie maar z'n/haar best voor me doet, ben ik tevreden. "Mijn" magazijnman is ook niet zo bedreven in de baksteenkunde. Maar hij is wel bereid om naar me te luisteren en iets voor me op te zoeken. Hij heeft zelfs ooit de importeur voor me gebeld. En toen ik een lampje nodig had, liet ie me in het magazijn kijken. "Dit zal hem wel niet zijn", zei hij bij het eerste lampje dat ie vastpakte. Misgegokt. Het was precies wat ik zocht. Dat ie niet alles weet vind ik niet erg. Maar zoals al aangegeven doet ie z'n best (en meer dan dat). Hij is vriendelijk. Heeft meestal tijd voor een babbeltje. Zoekt dingen voor me op. Hoort zich mijn ideeën/plannen aan. Dat vind ik belangrijk. En sinds ie me twee euro geleend heeft (omdat twee pasjes het niet deden en ik net niet genoeg cash bij me had) kan ie helemaal niet meer stuk natuurlijk.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
KMvrtr schreef :
Ik heb dito ervaringen met Volvo dealer in Almere.
Ongeinteresseerd en onkundig.
Vraag ik naar zo'n reparatiesetje voor de bevestiging van de achterklep. Ten eerste kennen ze het niet en weten ze niet hoe ze het op moeten zoeken. Ten tweede wordt mij beleefd doch dringend verzocht mij hiervoor voortaan tot het internet te wenden. "daar zit ergens zo'n club die alles weet van de 740 meneer. Die hebben het vast wel".
Waarna ik sprakeloos wijs naar mijn nummerplaathouder op de achterklep. "Ja, die bedoel ik ja. Geloof ik..."
Zelfs met het onderdeelnummer in het hand duurde het nog een kwartier voor ze er achter waren dat ze het moesten bestellen. Dat duurde vervolgens drie weken, waarna ik wel extra bestel en leveringskosten af mocht rekenen. "Want dit soort onderdelen houden we niet op voorraad, die worden apart besteld."
'Ja maar, die bestel en leveringskosten. Je bestelt dat setje toch gewoon samen met de overige spullen die je besteld? Daarom moest ik ook langer wachten zei je.'
"Klopt meneer. Maar het is wel een speciale bestelling".
Waarna ik zo ongeveer voor het eerst van mijn leven iemand heb verteld waar ie dat reparatiesetje op mocht bergen....

Ik heb bij die dealer mijn V50 gekocht, 2 weken later alle gegevens laten overschrijven naar Furness in Amsterdam. Dat is pas een dealer met een goed hart, voor de V50 en de 940.

- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Tja.. hij doet zijn best maar heb niet echt de indruk dat de beste man er plezier in heeft. Misschien wordt het voor hem eens tijd voor een bezoekje aan Monsterboard?
- V700 register
- Nieuw lid
-
mhjvs schreef : Ben ook een paar keer geweest bij Schaap in Lelystad.. Tja.. hij doet zijn best maar heb niet echt de indruk dat de beste man er plezier in heeft. Misschien wordt het voor hem eens tijd voor een bezoekje aan Monsterboard?
Die houd ik erin voor een volgende gelegenheid: Zeg, is Monsterboard niks voor jouw? Want zo te zien heb je er hier helemaal geen zin meer in.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Voor alle duidelijkheid: Schaap heeft drie vestigingen, en de waarschuwing geldt uitdrukkelijk ALLEEN voor Lelystad. Met Dronten en Emmeloord heb ik geheel andere, behoorlijk positieve, ervaringen.
En eentje voor de whitelist: ik was recent prettig verrast door de aandacht, deskundigheid en service van Serva in Soest.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, als 480 rijder had ik ook in 1999 deze problemen, niemand had of wilde er verstand van hebben.
Toen kreeg ik een tip om bij Hooftman in Waddinxveen langs te gaan en dat was een verademing.
Daar ben ik sinds dien dan ook gebleven, (480,850,V70-I,V70-II,XC90) daar zal mijn aanteschaffen 960 ook onderhouden worden.
Maar ik heb bij jullie al meerdere malen hun naam zien staan.
Oh ja ik woon in Den Haag, dus het is even omrijden maar je wordt daar begrepen.
Sterkte
Rob

- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Covik schreef :
mhjvs schreef : Ben ook een paar keer geweest bij Schaap in Lelystad.. Tja.. hij doet zijn best maar heb niet echt de indruk dat de beste man er plezier in heeft. Misschien wordt het voor hem eens tijd voor een bezoekje aan Monsterboard?
Die houd ik erin voor een volgende gelegenheid: Zeg, is Monsterboard niks voor jouw? Want zo te zien heb je er hier helemaal geen zin meer in.
je nader Gerard.... Het toeval wil dat ik mijn cv idd op Monsterboard heb gezet en dat deze aktie mijn huidige werkgever aardig heeft wakker geschut met voor mij een zeer bevredigend resultaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De dealer waar Paul aan refereert, is een van de 4 die opereren onder de vlag van Jacob Schaap (Land Rover en 3 maal Volvo). Een goede organisatie waar Ford Nederland erg blij mee is.
En ja, in Lelystad kijken ze anders tegen de dingen aan dan in Dronten (mijn thuisbasis) of Emmeloord (thuisbasis van Toon). Als je dat eenmaal weet, kun je zelf de dealer uitkiezen die aansluit bij jouw wensen en auto. Ik kom nu bijna 10 jaar bij deze dealer en ze doen wat ik vraag en in ruil daarvoor maak ik wel eens wat geld over ... Zo moeilijk hoeft het dus niet te zijn.
Overigens denk ik dat een lijst met goede of slechte dealers niet relevant is. Iedereen heeft anderer ervaringen zodat het niet echt een objectieve lijst kan worden. Vijf meningen over een dealer lijkt me niet representatief.

- V700 register
- Nieuw lid
-
mhjvs schreef :
Covik schreef :

je nader Gerard.... Het toeval wil dat ik mijn cv idd op Monsterboard heb gezet en dat deze aktie mijn huidige werkgever aardig heeft wakker geschut met voor mij een zeer bevredigend resultaat.
Het gaat erom dat de medewerker (in dit geval van Schaap) er om wat voor reden dan ook geen zin meer in heeft. Daarmee heb ik bedoeld dat het voor hem tijd wordt om een andere baan te zoeken, zodat hij weer kan opbloeien in een andere functie. Verder niets mis met Monsterboard of met de mensen die zich daar hebben aangemeld. Om het nog even anders te zeggen: Ik kom uit de ambtenarij. Mijn ervaring is dat ambtenaren die niet doorgroeien of beperkt carrière maken, snel gefrustreerd kunnen raken. Door eenzijdige opleiding en/of ervaring komen zij nergens anders aan de bak. Bovendien kunnen de meeste niet klantgericht denken, omdat zij geleerd worden met protocollen en regels te werken. Daar past meedenken niet in. Dat heeft mij vaak in de problemen gebracht, omdat ik dat wel probeerde. Mijn stelling is dat mensen vaak van baan moeten veranderen als zij uitgegroeid of uitgekeken zijn in hun functie. Daar blijf je scherp van en ambitieus.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Covik schreef :
mhjvs schreef :
Covik schreef :
Het gaat erom dat de medewerker (in dit geval van Schaap) er om wat voor reden dan ook geen zin meer in heeft. Daarmee heb ik bedoeld dat het voor hem tijd wordt om een andere baan te zoeken, zodat hij weer kan opbloeien in een andere functie. Verder niets mis met Monsterboard of met de mensen die zich daar hebben aangemeld. Om het nog even anders te zeggen: Ik kom uit de ambtenarij. Mijn ervaring is dat ambtenaren die niet doorgroeien of beperkt carrière maken, snel gefrustreerd kunnen raken. Door eenzijdige opleiding en/of ervaring komen zij nergens anders aan de bak. Bovendien kunnen de meeste niet klantgericht denken, omdat zij geleerd worden met protocollen en regels te werken. Daar past meedenken niet in. Dat heeft mij vaak in de problemen gebracht, omdat ik dat wel probeerde. Mijn stelling is dat mensen vaak van baan moeten veranderen als zij uitgegroeid of uitgekeken zijn in hun functie. Daar blijf je scherp van en ambitieus.
Helemaal mee eens Gerard....