Onkunde / onwil bij dealers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 18:53 #1061474 door V700 register
Onkunde / onwil bij dealers is gemaakt door V700 register

Vandaag, voor de tweede keer in totaal, ontevreden weggelopen bij de plaatselijke Volvodealer (Schaap Lelystad). Ik wilde twee rubbers van de stroomverdeler kopen, de man achter de receptie keek mij aan alsof hij water zag branden. Moest volgens de computer een nieuwe montageplaat kopen. Daarbij zei de man quasi grappig dat hij het niet in het magazijn kon vinden......

Of het nu onwil of onkunde is: de man deed geen enkele moeite om het aan een collega te vragen en mij als klant een deugdelijk antwoord te geven.

Ik ben verbaasd weggereden en heb de dealer in Nijkerk, waar ik werk (serva) gebeld. Ja hoor mijnheer, ik weet wat u bedoelt, een grote en een kleine keerring. Hebben wij liggen, kom maar langs. Dat heet kennis van zaken, bij de firma Schaap kom ik liever niet meer. Alleen maar aandacht voor het verkopen van leaseauto's

Ik werk zelf sinds 1992 in de autobranche en ken de marges en gooi om hoge klanttevredenheid. Wil je wat in deze handel verdienen dan moet je klantentrouw nastreven. Mocht deze man bij mij werken dan lag hij er morgen uit!!!!!!! Een klant voor een tientje onderdelen kan over een paar jaar in de markt zijn voor een nieuwe XC90!

Misschien een lijst op het forum met 'te mijden' dealers?

Groet,

Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 19:39 #1175858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkerk Houten

Beste

Zie mijn draadje van vandaag over het 5 draads motortje.

groeten Ad

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 20:02 #1175865 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic blacklist

solexpaul schreef :
Ik ben verbaasd weggereden en heb de dealer in Nijkerk, waar ik werk (serva) gebeld. [...]

Misschien een lijst op het forum met 'te mijden' dealers?

Hoi Paul,

Jammer inderdaad, als je je niet serieus genomen voelt als klant.

Overigens word ik wel nieuwsgierig van je verhaal: je werkt bij een dealer in Nijkerk, die 'meneer' tegen je zeggen als je opbelt, maar je gaat voor onderhoud naar de dealer in Lelystad?

Wat een 'blacklist' betreft: het is prima als mensen op het forum ervaringen uitwisselen (ook over garages), maar als vereniging kunnen en willen we om diverse redenen geen blacklists en dergelijke gaan aanleggen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 20:12 #1175869 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic What to do when you're in Nijkerk?

Hallo Eric

Zo las ik het de eerste keer ook. Maar ik denk dat Paul bedoelt dat ie in Nijkerk werkt, maar niet bij de dealer.

Groetjes

Mathy (die over de grens een prima magazijnman heeft gevonden en van diens diensten nog zeer lang gebruik hoopt te kunnen maken.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 20:23 #1175874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed lezen

Ik moest ook even twee keer lezen Paul, maar volgens mij heeft hij dealer in de plaats waar hij werkt gebeld.

En dat is dan Serva.

Heb overigens over Schaap wel meer gehoord dat hij niet echt is geinteresseerd in oudere Volvo's, maar ben er zelf nooit geweest, dus dat zegt dan weer genoeg over de betrouwbaarheid van mijn reactie.

Overigens als we om bergrijpelijke redenen geen "blacklist" willen maken kunnen we misschien wel een "whitelist"maken. Ik heb dan twee genomineerden nml. Hooftman en Van Hemert.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 21:15 #1175884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hooftman kan ik

Hooftman kan ik onderstrepen!

In Mijdrecht zit Bangarage, dat was vroeger een zelfstandige dealert (weet niet meer hoe hij heette) maar die was toen ik mijn V40 nog had uitstekend.

Groet,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 21:20 #1175886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik werk inderdaad in

Ik werk inderdaad in Nijkerk en woon in Lelystad, had inderdaad duidelijker gekund -:))

Dat men geen interesse in oude types heeft geeft niets, doch het verschil met Serva is groot. De persoon van het magazijn wist in twee woorden wat ik nodig heb en bij Schaap moest men in de computer kijken en kwam met een lulverhaal over een complete plaat die ik nodig zou hebben. Ik ben toch niet de eerste die een rubber afdichting van de ontsteking moest hebben? De B2xx motor is toch tot 1998 in de 940 geleverd? Die kennis is toch nog wel paraat?

Jammer het is de dichtstbijzijnde dealert hier maar ik ga voortaan toch maar naar de dealer in Nijkerk.

Groet,

Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 21:25 #1175888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee joh........

solexpaul schreef : Die kennis is toch nog wel paraat? 

Het is nu toch allemaal Ford, waarom zou je dan nog iets van RWD willen weten?
Omdat er een verenigingetje is die met die ouwe meuk rondrijdt?

Ik vind het ook belachelijk, bij Volvo Vos in Oss is er 1 die naar mijn mening nog een en ander weet van 7 en 9 series en volgens mij 1 die steeds enthousiaster wordt sinds ik daar steeds onderdelen kom bestellen.
Laatst genoemde is zeer behulpzaam trouwens, Antoon.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 23:07 #1175898 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd voor een Blacklist, maar ook voor een Whitelist!
Volvo Schotpoort (Zutphen) kan ook zo op de Blacklist. Ik kwam daar voor nieuwe boutjes voor de bevestiging van het vliegwiel aan de koppelomvormer. "Die heb ik nog nooit gezien" en (na de derde keer uitleggen dat die het vliegwiel vastzet op de koppelomvormer van een B6304F) te vragen "waar zitten die ook al weer?" en vervolgens tijdens het teruggeven van het voorbeeldboutje zeggen: "Tja, dan zou ik veel meer moeten weten". Nee geef mij dan Volvo Arendsen maar! Wat een verschil is dat daar zeg. Als ik bel of daar binnen kom, word je behandeld alsof je de allerbeste klant van hun bent. Die moet op 1 op de Whitelist.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 23:52 #1175907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo Almere ook maar mijden

Ik heb dito ervaringen met Volvo dealer in Almere.
Ongeinteresseerd en onkundig.

Vraag ik naar zo'n reparatiesetje voor de bevestiging van de achterklep. Ten eerste kennen ze het niet en weten ze niet hoe ze het op moeten zoeken. Ten tweede wordt mij beleefd doch dringend verzocht mij hiervoor voortaan tot het internet te wenden. "daar zit ergens zo'n club die alles weet van de 740 meneer. Die hebben het vast wel".
Waarna ik sprakeloos wijs naar mijn nummerplaathouder op de achterklep. "Ja, die bedoel ik ja. Geloof ik..."
Zelfs met het onderdeelnummer in het hand duurde het nog een kwartier voor ze er achter waren dat ze het moesten bestellen. Dat duurde vervolgens drie weken, waarna ik wel extra bestel en leveringskosten af mocht rekenen. "Want dit soort onderdelen houden we niet op voorraad, die worden apart besteld."
'Ja maar, die bestel en leveringskosten. Je bestelt dat setje toch gewoon samen met de overige spullen die je besteld? Daarom moest ik ook langer wachten zei je.'
"Klopt meneer. Maar het is wel een speciale bestelling".

Waarna ik zo ongeveer voor het eerst van mijn leven iemand heb verteld waar ie dat reparatiesetje op mocht bergen....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC