Onkunde / onwil bij dealers

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 00:14 #1175912 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bestel wat?

Hallo Antoine

Bestelkosten? Wat zijn dat?

Ik heb al zo vaak iets besteld en volgens mij nog nooit bestelkosten hoeven te betalen. Sterker nog, "mijn" magazijnman heeft wel vaker dingen besteld onder het motto: "als het het verkeerde is, hoef je het niet te nemen."

Voordat iemand vraagt: Het is de magazijnman van Moll in Aken. Bij Heerlen (uiterste zuiden des lands) de grens over. Sonnenfeldstraße in Aken (Aachen). Voor wie het via www.volvo-cars.de op wil zoeken: die met die donkere haren moet je hebben.

Groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 00:27 #1175914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De Jong R'dam Alexander

Zon soort zelfde verhaal bij die toko.

Ze wisten niet eens wat voor olie er voor de stuurbekrachtiging nodig was van een 740...

Na een kwartier ofzo waren ze er eindelijk achter wat er in moest, maar koste nogal wat moeite gloof ik.

Petje van de Volvo was daar ook erg veel moeite(m'n vriendin wilde er een voor me kopen) en het was niet mogelijk tenzij je een bestel bedrag had van E50, uiteindelijk Hooftman gebelt en die hadden eea op voorraad en kon zo opgehaald worden.

Tot nog toe niet veel ervaring met de lokale Volvo boer(de Groene Goes), was in eerste wel enthousiast toen ik bij S40/V50 introductie over High Mileage club begon. Later belde hij ook terug dat ik naar de engelse Volvo club moest.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 00:31 #1175915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bestel kosten
Bij Arendsen in Ruurlo heb ik nog nooit bestelkosten betaald. Alleen bij een spoedbestelling zakt de korting van 20% naar 15%. Misschien moeten we dit eens even informeren bij de importeur? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 02:44 #1175922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic conclusie

de firma schaap is niet meer wat het geweest is.

ik hoorde er altijd goede verhalen over, maar nu... 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 09:14 #1175934 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Goed en slecht

Jeroen schreef : conclusie

de firma schaap is niet meer wat het geweest is.

ik hoorde er altijd goede verhalen over, maar nu...

Even over deze hele draad:

We kunnen denk ik concluderen dat, in het algemeen, de persoon aan de receptie en/of de magazijn- en onderdelenbeheerder in hoge mate bepaalt of je je als klant goed behandeld voelt. Ik vind het, ook in het algemeen, te kort door de bocht om een garage is zijn geheel op deze gronden te kwalificeren als slecht.

Dit neemt niet weg dat wij knutselaars aan en liefhebbers van een ouder model auto het vaak juist van genoemde personen moeten hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 09:24 #1175936 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben van mening dat het
Ik ben van mening dat het management verantwoordelijk is voor het personeel. Als men dit soort lieden aan de balie zet dan is het management verantwoordelijk voor de slechte behandeling van de klanten. Als op deze positie de klanten slecht bediend worden kan ik mij niet voorstellen dat het een goed bedrijf is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 09:32 #1175938 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's niet alleen de dealer

Fat Rat schreef :
Tot nog toe niet veel ervaring met de lokale Volvo boer(de Groene Goes), was in eerste wel enthousiast toen ik bij S40/V50 introductie over High Mileage club begon. Later belde hij ook terug dat ik naar de engelse Volvo club moest.

Niet alleen de dealermaar ook de importeur verwijst je naar de GB club, zij zijn de enige ter wereld die dat bijhouden en dus ook de enige ter wereld die de stickers en badges kunnen uitgeven

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 09:38 #1175940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maneffect

Ondanks alle opmerkingen blijft dit toch het man-effect om het maar zo te zeggen.

Van de week ook een minuut of 10 staan wachten op een cigarenaansteker.

Toe het ding eindelijk in de computer gevonden was hoorde ik "verrek, ik heb er nog één liggen".

Het mooie was dat die aansteker omgeveer anderhalve meter bij de man zijn kantoorstoel vandaan lag....

Maar de ene magazijnman heeft nu eenmaal meer affiniteit met de RWD volvo als de andere, en als je de pech hebt een magazijnman te treffen die een doctoraal heeft in voorraadbeheer en logistiek in plaats van dat het een doorgegroeide automonteur is dan moet je vaak ook nog uitleggen waarvoor iets is en waarom het zo zou moeten werken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 09:52 #1175941 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanuit Groningen

opmerkingen over de Groene in Goes (heb daar mijn eerste 745 gekocht) én over Karels in Oude Tonge (waar nummer 2 vandaan kwam): niets dan goede ervaringen.

Een van de twee (ik dacht de Groene) liet mij niet terugkomen voor nieuwe motorsteunen (en die zijn knap duur voor een automaat!) maar liet het repareren door de dealer in Ede, waar ik toen woonde. Nooit iets meer van gehoord of (rekening) gezien.

Wel een paar jaar geleden allebei maar als ik op jacht zou moeten naar een "nieuwe" zou hun stempel in het onderhoudsboekje een hoop extra kilometers én euri rechtvaardigen.

Met de dealers nu in het noorden heb ik weinig ervaring en dat zal wel zo blijven ook als ik om mij heen luister.

Moj!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 10:00 #1175943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic solexpaul schreef: Ik

solexpaul schreef :
Ik werk zelf sinds 1992 in de autobranche en ken de marges en gooi om hoge klanttevredenheid. Wil je wat in deze handel verdienen dan moet je klantentrouw nastreven. Mocht deze man bij mij werken dan lag hij er morgen uit!!!!!!! Een klant voor een tientje onderdelen kan over een paar jaar in de markt zijn voor een nieuwe XC90!

Ben ik helemaal met je eens; kijk maar naar dit draadje en welke dealers al bij voorbaat een vraagteken krijgen. Zou zelf voor de XC70 (of nog liever een Toyota Land Cruiser gaan  maar toch!

Overigens geldt dat voor mij ook voor benzine (hier op het dorp, mét bediening. goede prijs en dorpsnieuws), schoenen en weet ik wat nog meer. Mijn bandenboer (Kalk in Heiligerlee of Westerlee, nou ja, beiden liggen westelijk van Winschoten) is exemplarisch. Goed advies (rijd op mijn quatracs stukken prettiger dan met mijn franse piloten...) en toen er een lek raakte op een wat vreemde manier geen gelul, claimen we bij Vredenstein en als het geld kost hoor je het wel. (Ze waren 40.000 km oud of zo) . En daar kom ik terug!

Maar als de baas er neit goed op let of de boel de boel laat om te gaan golven of introducties in verweggistan te gaan doen, tja, dan is het begin van het einde verleden tijd geworden!

Groeten uit Oost Groningen, met "toetertej van Vlo, die net over de 685.000 is gereden)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC