Onkunde / onwil bij dealers

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 10:38 #1175945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keurig geholpen bij Serva,

Keurig geholpen bij Serva, voor de liefhebber de onderdeelnummers (dan hoeven de magazijnmedewerkers niet te zoeken): 


-Kleine ring 969330 EUR 0,35 ex


-Grote ring 969330 EUR 1,15 ex


Dus de onderdelenvoorraad voor maandag is compleet.


Groet,


Paul




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 11:33 #1175951 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bluekens oosterhout + Breda = service

Bij beide locaties heb ik alleen maar erg goede ervaringen.


Ik was mijn olievuldop verloren (niet goed vastgedraaid.) Telefonisch bij Bluekens Oosterhout geinformeerd of ze er een hadden liggen. Helaas, maar in Breda lag er wel een, die zouden ze wel even voor me reserveren. Ik naar breda.
Ik kwam gehuld in een grote witte oliewolk het terrein oprijden. Olievuldop lag klaar, eurotje of 7.. "Rij de auto maar even naar achteren, dan reinigen we de motorruimte wel even voor u."
Een half uur later rij ik met een motorruimte die schoner is als de buitenkant naar huis. Perfect!


Ik heb tijdens het opknappen van mijn 940 veel tips en informatie gekregen, terwijl ik eigenlijk bijna niets bij de dealer gekocht heb.
Ik heb daar de computer laten uitlezen om te kijken of de motor nog naar behoren werkte. Een van de werknemers was erg geintresseerd wat ik met die auto aan het doen was en hij vond het fantastisch dat ik hem van de sloop gered had. Als ik vragen of problemen had moest ik maar even bellen.


Dat heb ik diverse keren gedaan en ben uitstekend geholpen. Ook werd ik soms doorverbonden met Breda omdat die waarschijnlijk meer wisten van het betrefffende probleem.
Daar werd vervolgens de helft van de monteurs en specialisten gemobiliseerd om me er "live" doorheen te praten. Geweldig!


Ik heb daar ook geinformeerd naar de "wegliggingsset" voor de 940. Er werd daar meteen enthausiast geroepen dat een Turbo met die onderdelen direct een geweldig sportieve rijdersauto werd. Alle onderdelen werden bij elkaar gezocht want de set stond niet meer als set in het systeem.
De prijs was wel even slikken, voor minder geld heb ik gele instelbare Koni's...


 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 16:20 #1175974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blacklist: Bilthoven | Whitelist: Van Hemert

Toen mijn vrouw op het punt stond te bevallen en de V90 het qua starten liet afweten, ben ik naar de dichtsbijzijnde Volvo-garage gegaan met het verzoek het probleem op te lossen. Daarbij vertelde ik al dat ik het vermoeden had dat de accu de boosdoender was van het niet willen starten (veel oude auto's gehad dus inmiddels wat evaring op dat vlak dacht ik nog). De ANWB-mannen die twee keer voor mijn deur hebben staan helpen, hadden los van elkaar ontdekt dat het of de accu was of de bijlaad-bedrading (zo zal ik het maar noemen maar er trad verlies op) en dat de dynamo nog goed was (is gemeten op mijn verzoek bij de dynamo zelf).


Auto achtergelaten in Bilthoven (met de ANWB rapportjes die je keurig krijgt van de ANWB-mannen): "De door de computer uitgelezen diagnose was een deffecte dynamo, die hebben we dus vervangen", was wat ik te horen kreeg.  Voorzichtig probeerde ik nog te zeggen dat de ANWB dit had gemeten en dat zij de dynamo goed vonden maar ik moest er maar op vertrouwen dat dit het echt was. Voordeel van de twijfel krijg je, dacht ik: als ik maar een auto heb die start als ik naar het ziekenhuis moet bij nood. Die gedachte kostte me ruim 750 euro.


Twee weken later (inmiddels een zoon gelukkig) weer hetzelfde gezeur. Opgehaald door dezelfde dealer en nu beweerde ze dat het de kabelboom was die ervoor zorgde dat er te weinig werd bijgeladen (maar de dynamo was heus wel stuk hoor anders hadden we 'm niet vervangen.....). Gekgenoeg werd deze reparatie (vervangen van kabel) gratis uitgevoerd.


Twee weken later, hetzelfde probleem: "we hebben ontdekt dat uw gascomputer stroom trekt, u moet bij uw gasboer zijn." (door dit forum en goede rekenaars erachter gekomen dat ik ondanks die sluipstroom wéken kan staan zonder startproblemen te ervaren). Het ging om mili-amperes...minder dan verbruik van een alarm. Dus toen reclameerde ik dat als dát het probleem was, ze ten onrechte de dynamo en kabel vervangen hebben. Dat moest ik niet zo zien want die waren óók niet goed....


Ziek als ik was (en moest toch ook onderhoud) de accu bij van Hemert - waar ik erg tevreden over ben maar wat even te ver weg was toen in de haast en paniek - laten vervangen. Raad eens wat: opgelost.


Geen poot om op te staan want nog steeds beweert men dat de dynamo en de kabelboom niet goed waren. Prutsers!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 16:23 #1175975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blacklist: Bilthoven | Whitelist: Van Hemert
geen idee waarom is is maar er staan er nu twee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 16:38 #1175976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blacklist die ene /whitelist van hemert

mbroeren schreef : geen idee waarom is is maar er staan er nu twee

 


en nu 3


hoewel ik ook wel wat negatievere dingen horde over van hemert. maar ik weet niet meer of dat terecht was. 


De voorzitter was daar nogal boos over kan ik me herinneren.




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 16:49 #1175979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist.

mbroeren schreef :
Geen poot om op te staan want nog steeds beweert men dat de dynamo en de kabelboom niet goed waren. Prutsers!



En daarom laat ik de garage voordat ze mijn auto onderhanden namen (mijn vorige auto) tekenen voor het feit dat ik alle vervangen onderdelen behalve vloeistoffen en radiateur in mijn kofferbak terug wilde vinden, defect of niet.


Sindsdien zijn er weinig mankementen meer geweest en de auto heeft me tot de laatste deuk niet in de steek gelaten. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 18:03 #1175985 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoals het hoort

Baseman schreef :

mbroeren schreef :
Geen poot om op te staan want nog steeds beweert men dat de dynamo en de kabelboom niet goed waren. Prutsers!



En daarom laat ik de garage voordat ze mijn auto onderhanden namen (mijn vorige auto) tekenen voor het feit dat ik alle vervangen onderdelen behalve vloeistoffen en radiateur in mijn kofferbak terug wilde vinden, defect of niet.


Sindsdien zijn er weinig mankementen meer geweest en de auto heeft me tot de laatste deuk niet in de steek gelaten. 

Precies! zo moet het ook. ze horen het te laten zien wat ze hebben vervangen.


(rare zin is dat)


meestal is er geen discussie. en als je het laat zien nog minder. "mijn"  Arno doet het altijd.


kom er 10 jaar en nog nooit problemen gehad.


trouwens, <u>DEUK</u>, Bas????


Vertel!


&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 18:12 #1175987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Was een slopel.

Je weet wel, die Covik op het forum zette. Niet die natuurlijk, want dan had ik me wel gemeld.......


Was een rode Astra, die een of andere onverlaat met een blok hout tussen de deur en zijn knie op de stijl had opengebroken, totale schade 700 euri.


Daarbij kwam dat de uitlaat rot was, en de spatborden, zoals het hoort bij een Opel, doorgeroest waren.


Dat was ie dus niet meer waard, weg ermee.
(ik heb hem bij Jurgen vd Goor ingeruild, en kwam hem twee maanden later met een in de soep gedraaide motor tegen. De eigenaar had tevens geprobeerd of de 1600mm brede auto, door een opening van 1500mm paste en aan de schade te zien, was het antwoord nee.)


Dat was ongeveer eind november 2005, een maand voor ik mijn huidige 940 kocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 19:51 #1175996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruilen?

Als advocaat van hun duivel (en daarom heb ik het maar niet hoog gespeeld ook): een ruildynamo wordt na een tijdje teruggestuurd en omdat er steeds twee weken tussen zaten heeft bewaren totdat de consument er om vraagt niet veel zin. Niet meer te achterhalen dus. En al hadden ze het ding laten zien, ik had niet kunnen beoordelen of deze goed is of niet.


Voelde in ieder geval dat ik niet heel sterk stond... 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2007 20:25 #1176002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

mbroeren schreef : En al hadden ze het ding laten zien, ik had niet kunnen beoordelen of deze goed is of niet.



Aan een losse dynamo zie je niet of ie goed is, en als het een ruilonderdeel is, moeten ze ook de ruilprijs gerekend hebben, dunkt me. Niet ruil onderdelen wil ik terug hebben, stuk (bewijs) of niet (doorverkoop).


Ik heb toen een nieuwe gaskleppositieschakelaar betaalt, die 270 euro kostte.
Terwijl de thermostaat (van 12,95) stuk bleek.


Wat ik bedoelde te zeggen, is dat je met het (naar hun zeggen defecte) onderdeel nog een test kunt uitvoeren, of te leen kunt aanbieden aan iemand en als ie goed bevonden is en het ding dus niet stuk is, kun je hem weer doorverkopen. Dat dekt de schade een beetje.


Overigens heb ik me na die 270 euri 'schade' definitief  voorgenomen, mijn auto alleen nog voor de airco vullen/aftappen, gasinstallatie(tank) en keuring nog een garage binnen te rijden.
Voor de rest doe ik alles in eigen beheer, bij alle zes de familieauto's: Ford Fiesta 1996, Mazda 636 1996, Opel Vectra 1995, Saab 900 Turbo 16v 1991, Saab 900s 1991 (geschorst) en mijn eigen auto, Volvo 940 1994.
(Uiteraard sleutelen de laatste drie het lekkerst)


Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een VW Spijlbus bij. 


Tot nog toe prima gegaan, behalve met de vrije tijd dan.......;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD