Revisie automaat ZFbak
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Dit om oorzaak duidelijk te maken.
Bij deze prestaties krijgt de motor in ieder geval genoeg brandstof. Ook lucht? Wat doet de turbo? Is het turbo systeem luchtdicht? Wat gebeurt er als je de turboslang eraf haalt? Ook zit er een EGR op, kun je als experiment ook afknijpen, door er een plaatje als tussenschot in te zetten. Dat ding moet bij vol vermogen toch dicht.
Inspectie van aandrijflijn en differentieel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef :
Dit om oorzaak duidelijk te maken.
Bij deze prestaties krijgt de motor in ieder geval genoeg brandstof. Ook lucht? Wat doet de turbo? Is het turbo systeem luchtdicht? Wat gebeurt er als je de turboslang eraf haalt? Ook zit er een EGR op, kun je als experiment ook afknijpen, door er een plaatje als tussenschot in te zetten. Dat ding moet bij vol vermogen toch dicht.
Inspectie van aandrijflijn en differentieel?
Luchtfilter is redelijk recent vervangen zo te zien. Turbo systeem is luchtdicht. EGR is dicht. Differentieel en cardan lijkt allemaal in orde. Geen speling of rare geluiden. Het bijgeluid komt voor zover ik kan waarnemen uit de bak. Ik zal het proberen te omschrijven: Het is een combinatie van slepen, schuren, en een dof donkere brommend resonerend geluid. Op 18 juli 2007 is de auto APK gekeurd. Ik denk dat de roetmeting de bak geen goed heeft gedaan en als hij drooggelopen heeft..... De lekkage is namelijk behoorlijk.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef :
Heb je al een aanvraag op de onderdelenlijn geplaatst?
www.schadeautos.nl/onderdelen.php
In Den Haag bij mijn "oude sloop" via onderdelenlijn € 350,-. De koppelomvormer zit nog netjes in de bak. Hij zei: "jè denk toch niet dat wè voâh ut eiâhrst un automatenbak gedemonteiâhrd hebbe?" . De bak is goed verzekerde hij mij. Over km-stand kon hij niets vertellen, wel dat de motor een uitgelopen lager had. Nou dat risico moet ik dan maar aangaan.
Adrian, Reuze bedankt voor het meedenken en aandragen van mogelijke oplossingen. Daar heb ik veel aan gehad.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef : De auto rijdt, zaterdag 22 september is er een sleuteldag bij Nordicar. Moet te doen zijn. Probeer het anders bij Timen.
Tja, ik neem dan wel m'n "eigen" bak mee. Filter en pakking, olie kan ik wel bij Nordicar kopen. En dan het probleem dat ik het wisselen in m'n eentje wel kan vergeten.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Even overleggen met Nordicar en de sleuteldag coordinator. Er is wel vaker een koppeling vernieuwd op een sleuteldag. Dan gaat de bak er ook onderuit. Het gebruik van slooponderdelen lijkt me ook geen probleem. Het idee is nl om de auto's zolang mogelijk en zo goedkoop mogelijk op de weg te houden. Hulp is er altijd genoeg aanwezig. Ik heb de dag al in mijn agenda staan om er heen te gaan en veel te klussen heb ik zelf niet. Kan nog wel wat tussen komen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Adrian, Gerard, Volvisti
Het monteren van onderdelen die niet bij de gastheer van de sleuteldag aangeschaft zijn, is in principe niet toegestaan. De gastheer wil tenslotte ook nog wat overhouden aan de sleuteldag. Maar er zijn natuurlijk onderdelen die niet ieder bedrijf kan leveren. Ik zou inderdaad even contact opnemen met de regiocoördinator en daarna met de gastheer. In dit geval Nordicar. Nu is het volgens mij wel zo, dat Nordicar redelijk wat spullen kan leveren.
Wat je zou kunnen proberen is zoals iemand hier al zei, Timen proberen. En anders de <a href=" www.volvo700en900liefhebbers.nl " target="_blank">liefhebbers in Marknesse.
Groetjes
Mathy