Revisie automaat ZFbak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
He gerard,
hoe deed ie het op de terugreis? Maakte de extra olie nog verschil?
Gr. Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bouke maas schreef :
He gerard,
hoe deed ie het op de terugreis? Maakte de extra olie nog verschil?
Gr. Bouke
Bouke, weinig verschil. Het leek wel allemaal iets soepeler te gaan, maar dat kan ook bedrog zijn. Maak jij nog een verslag van vandaag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
een paar jaar terug heeft iemand een zf laten reviseren, was wel en dure grap. heeft op het forum gestaan, maar ik vind het niet meer terug. Komt misschien weer tevoorschijn na een beetje aandacht.
ben je van plan lang in de auto te rijden dan kun je een revisie overwegen, begin je eraan dan moet je ook verder met andere vervangingen en revisies. Wil je dat niet, neem dan een bak van de sloop.
zorgpuntje voor een zf: de roetmeting, daar kunnen ze niet tegen. het beste is de cardan los te koppelen bij een roetmeting
kijk ook hier even:
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/786
en controleer je uitgaande lager.
In de derde versnelling heb je met een automaat ook prise direct. De zonnewiel stelsels draaien dan in zijn geheel mee. Heb je dan ook geen trekkracht?
Kun je wel doortrekken wanneer je de automaat in de eerste zet?
Afstelling van de brandstofpomp kan ook een hoop veranderen aan de trekkracht.
Wat voor geluid maakt de motor tijdens optrekken? Een sterk diesel geluid, nagelen? Hoe staat het met de rook uit de uitlaat bij accelereren?
Wat is de acceleratietijd van 0 tot 80?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
nagelt een diesel helemaal niet dan kan de brandstofpomp te laat staan. Staat de pomp echt te laat dan resulteert dat in extra roet.
Voor goede trekkracht moet de pomp de juiste vervroeging hebben. Voor tijdelijke vervroeging kun je de vervroegingshandel van de koudestartinrichting wat aangetrokken laten staan door iets van een paar mm tot 4 mm dikte tussen het aanslagpunt van de handel te zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
18 sec is voor een d24 zonder turbo normaal. met turbo moet het 10 seconden zijn. Nog een vraagje: voor acceleratie is ook extra brandstof nodig. Trekt de auto door naar hoge toeren, wanneer je doortrekt in een lage versnelling? Wat is de maximum snelheid?
Wisselen AW of ZF bak, let op het klokhuis of het een diesel uitvoering is. Aansluiting van klokhuis op motorblok is nl anders.
Lekt erg bij de leidingen: voor het funktioneren van de bak lijkt me dit niet zo belangrijk. Moet natuurlijk wel verholpen worden. Voor de bak lijkt het me belangrijk dat er geen lekkage is bij de in en uitgaande assen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef :
18 sec is voor een d24 zonder turbo normaal. met turbo moet het 10 seconden zijn. Nog een vraagje: voor acceleratie is ook extra brandstof nodig. Trekt de auto door naar hoge toeren, wanneer je doortrekt in een lage versnelling? Wat is de maximum snelheid?
Wisselen AW of ZF bak, let op het klokhuis of het een diesel uitvoering is. Aansluiting van klokhuis op motorblok is nl anders.
Adrian, het is een TDIC. Maar met rijden is het net of de auto sterk wordt afgeremd. Dat is in alle versnellingen zo. Met plankgas schakelt die bij 3400 toeren op. Top ligt bij 140/ 3500 toeren. Als ik bi 100 km terugschakel naar 3, draait 4000 toeren. Daar kan ik hem dan weer wel op houden, maar accelereren ho maar.
Even nog over de verschillende types bak. Met D24 (zonder turbo) werd de 240 geleverd met een AW71. Het klokhuis van de AW71 wijkt qua passing af van de ZF bak. Blijkbaar wijken de passingen van de onderblokken af, zodat het lastig zal zijn om een passend klokhuis op de kop te tikken.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





