Revisie automaat ZFbak

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2007 18:27 #1061380 door V700 register
Revisie automaat ZFbak is gemaakt door V700 register
De reden waarom de Witte Buffel zo langzaam rijdt, komt naar alle waarschijnlijkheid door de ZFbak (ZF4HP22 4-traps). Deze maakt toch wel ernstige bijgeluiden en lekt olie. Nu zoek ik dus een revisiebedrijf. In eerste instantie om te weten te komen wat een revisie mij gaat kosten. Tja en als iemand een goede bak heeft of weet, dan houd ik mij natuurlijk aanbevolen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2007 20:25 #1175266 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Terugreis

He gerard,


hoe deed ie het op de terugreis? Maakte de extra olie nog verschil?


Gr. Bouke 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2007 21:12 #1175269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weinig

bouke maas schreef :
He gerard,


hoe deed ie het op de terugreis? Maakte de extra olie nog verschil?


Gr. Bouke 



Bouke, weinig verschil. Het leek wel allemaal iets soepeler te gaan, maar dat kan ook bedrog zijn. Maak jij nog een verslag van vandaag? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2007 15:29 #1175292 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic tekkracht?

een paar jaar terug heeft iemand een zf laten reviseren, was wel en dure grap. heeft op het forum gestaan, maar ik vind het niet meer terug. Komt misschien weer tevoorschijn na een beetje aandacht.


ben je van plan lang in de auto te rijden dan kun je een revisie overwegen, begin je eraan dan moet je ook verder met andere vervangingen en revisies. Wil je dat niet, neem dan een bak van de sloop.


zorgpuntje voor een zf: de roetmeting, daar kunnen ze niet tegen. het beste is de cardan los te koppelen bij een roetmeting





kijk ook hier even:


www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/786


en controleer je uitgaande lager.


In de derde versnelling heb je met een automaat ook prise direct. De zonnewiel stelsels draaien dan in zijn geheel mee. Heb je dan ook geen trekkracht?


Kun je wel doortrekken wanneer je de automaat in de eerste zet? 


Afstelling van de brandstofpomp kan ook een hoop veranderen aan de trekkracht.


Wat voor geluid maakt de motor tijdens optrekken? Een sterk diesel geluid, nagelen? Hoe staat het met de rook uit de uitlaat bij accelereren?


Wat is de acceleratietijd van 0 tot 80?




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2007 16:24 #1175294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga controleren
Ardian, Bedankt tot zover. De motor nagelt niet, maar maakt wel het geluid dat er behoorlijk aan wordt getrokken. Als ie warm is zal ik de acceleratie meten van 0 tot 80. Mijn idee is dat ie behoorlijk drooggelopen is en dat de koppeling z'n best tijd heeft gehad. Of de koppelomvormer ook slecht is weet ik niet. Achteruit rijden zal ik ook eens proberen. En ik zal hem zo eens op de brug bekijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2007 16:33 #1175296 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic een diesel mag een beetje nagelen

nagelt een diesel helemaal niet dan kan de brandstofpomp te laat staan. Staat de pomp echt te laat dan resulteert dat in extra roet.


Voor goede trekkracht moet de pomp de juiste vervroeging hebben. Voor tijdelijke vervroeging kun je de vervroegingshandel van de koudestartinrichting wat aangetrokken laten staan door iets van een paar mm tot 4 mm dikte tussen het aanslagpunt van de handel te zetten. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2007 18:07 #1175301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor
De motor loopt verder goed. Bij koude start nagelt de motor normaal. Warm nauwelijks. Roet stationair niet, koud ook niet. De sprint (beter de slakkengang) van 0 - 80 is 18 seconden (naar beneden afgerond). De bak lekt behoorlijk bij leidingen. Via Marktplaats wordt een ZF bak aangeboden die er onder past. Alleen de koppelomvormer ligt er naast. Mijn is verteld dat ik die bak maar beter kan laten liggen, want het terugplaatsen van een koppelomvormer kan alleen door een specialist worden gedaan. Oliepeil is (inmiddels) goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2007 20:56 #1175314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervangen door AW70L?
Nu lees ik op <a href=" www.swedishbricks.net/700900FAQ/Transmis...s;%20Swap%20for%20AW ?" target="_blank">Swedishbricks dat het mogelijk is om de ZF bak te vervangen door een AW7xL. Heeft iemand daar ideëen over? Is dat gemakkelijk om dat te doen? Hoe zit dat met het cardan en eindreductie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2007 21:09 #1175315 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 18 sec

18 sec is voor een d24 zonder turbo normaal. met turbo moet het 10 seconden zijn. Nog een vraagje: voor acceleratie is ook extra brandstof nodig. Trekt de auto door naar hoge toeren, wanneer je doortrekt in een lage versnelling? Wat is de maximum snelheid?


Wisselen AW of ZF bak, let op het klokhuis of het een diesel uitvoering is. Aansluiting van klokhuis op motorblok is nl anders.


Lekt erg bij de leidingen:  voor het funktioneren van de bak lijkt me dit niet zo belangrijk.  Moet natuurlijk wel verholpen worden. Voor de bak lijkt het me belangrijk dat er geen lekkage is bij de in en uitgaande assen.




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2007 22:39 #1175328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TDIC

Adrian schreef :
18 sec is voor een d24 zonder turbo normaal. met turbo moet het 10 seconden zijn. Nog een vraagje: voor acceleratie is ook extra brandstof nodig. Trekt de auto door naar hoge toeren, wanneer je doortrekt in een lage versnelling? Wat is de maximum snelheid?


Wisselen AW of ZF bak, let op het klokhuis of het een diesel uitvoering is. Aansluiting van klokhuis op motorblok is nl anders.



Adrian, het is een TDIC. Maar met rijden is het net of de auto sterk wordt afgeremd. Dat is in alle versnellingen zo. Met plankgas schakelt die bij 3400 toeren op. Top ligt bij 140/ 3500 toeren. Als ik bi 100 km terugschakel naar 3, draait 4000 toeren. Daar kan ik hem dan weer wel op houden, maar accelereren ho maar.


Even nog over de verschillende types bak. Met D24 (zonder turbo) werd de 240 geleverd met een AW71. Het klokhuis van de AW71 wijkt qua passing af van de ZF bak. Blijkbaar wijken de passingen van de onderblokken af, zodat het lastig zal zijn om een passend klokhuis op de kop te tikken. 


&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD