Groupbuy: OBD1 steker - Resumé.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik krijg die code niet gevonden, 1-2-1 op EZ116K en dat kan ik niet zo goed hebben.
Dus, of er bestaat een code die nergens (nee echt nergens) genoemd wordt in combinatie met een EZ116K ontstekingscomputer.
Dus:
- Jij doet iets fout, maar je zei al dat dat niet het geval was.
- de tester is niet goed, wat vreemd is want ze zijn allemaal uitgetest, maar het kan.
- Er zit een andere computer in dan een EZ116K, maar die kan ik nog niet vinden
- Er is toch een code 1-2-1 voor EZ116K, maar ik kan hem niet vinden.
Dus, ik stel voor Hans, om of de tester om te wisselen om te zien of een ander hetzelfde gedrag vertoont, of om samen op de volgende sleuteldag even te kijken naar de huidige tester, om te zien of hij toch verkeerd om zit (binnenin)
Ohja, dat ritje met meer dan 35 km/h is om te zien of de foutmelding terug komt na een reset en of het lambda lampje in je dashboard tegelijk ook gaat branden, maar dat werkt alleen als ie op temperatuur is, vandaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie of wat is dit voor iets en wat kan je ermee?
Zie hele pagina's verschijnen maar het zegt mij nog niet zoveel.
Graag wat uitleg en hoe wat om zoiets te bestellen.

Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat voor uitleg wil je?
Er is een testkastje, zoals boven vermeld, die ik gemaakt heb voor ongeveer 20 man.
Met dat kastje kun je, als je een auto hebt van MY1996 (eind 1995 ->) of later de storingscodes uitlezen, via de OBD-steker onderin het opbergvak in je middenconsole of rechts langs de handrem onder het klepje.
De tabellen staan allemaal in ons DocBase systeem, zodat je als je een code uitgelezen hebt, weet wat je eraan moet doen om het te verhelpen.
Je kunt zo'n testkastje bestellen door mij even een berichtje te sturen, mocht je hem willen hebben.
OBD1 bestaat trouwens niet echt, je hebt of OBD of OBD2, waarbij met de laatste een computeruitlezing gedaan kan worden. Gelukkig zijn al onze bakstenen daar te oud voor, behalve welllicht de laatste serie s90/v90.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de uitleg heb ik dus niets aan met een 740 1989.
Weer wat opgestoken .
Fred

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Bas
Baseman schreef : ...als je een auto hebt van MY1996 (eind 1995 ->) of later de storingscodes uitlezen, via de OBD-steker onderin het opbergvak in je middenconsole of rechts langs de handrem onder het klepje.
Mijn indruk was, dat het alleen bij de late 940 werkt en niet bij de 960/90. Of heeft iemand het al op een 960/90 getest (met positief resultaat).
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik krijg nog steeds dezelfde code 1-2-1 bij EZ116, nadat ik de test had uitgevoerd zoals je dit had aangegeven. We hebben echter harder en verder gereden. Een uur na stilstand heb ik de test weer uitgevoerd. Als jij de tester getest hebt, en de draadjes zitten goed, dan het toch niet anders dat deze code gewoon moet bestaan?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Hoi Bas,
Dank je voor de tester. Ik ben inderdaad net terug van vakantie. De tester lag bij de post. Gisteren even getest en de onsteking geeft ook 1-2-1.
Ik zie deze code wel in de tabel in je linkje van dit onderwerp:
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/12253
Niet in de oude tabel:
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl...376?highlight=ez116k
Ik denk niet dat er iets aan de hand is. De lmm is wel een keer los geweest zonder de min eraf te halen.
De motor levert prima prestaties en het verbruik is gunstig. Tijdens de vakantie 4 keer getankt voor 3000 km(een verbruikvan 1 op 11).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht is het zinvol de foutcode te resetten en een weekje later eens te kijken of hij terugkomt.
Als het goed is dus niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry Hans, de fout ligt ook bij mij.
Zie <a href="/node/12607?highlight=tester" target="_blank">deze posting</a>, blijkbaar is het dus inderdaad de luchtmassameter.
Mijn excuses voor het ongemak.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Hoi Bas, Dan zit dezelfde fout in het schema oorspronkelijk gepost door gdehaas. In de aangegeven stand wordt poort 1 en 5 verbonden door de testknop, zoals het schema aangeeft in de onderste test.
PS. Ik heb een reset uitgevoerd. Echter bij testen krijg ik nu helemaal geen codes meer op pin 1. Wat blijkt, pin 1 wordt teruggedrukt bij het insteken van de stekker. Dat ligt denk ik aan het contactpunt in de auto. Bij contactpunt 1 zie ik wat onregelmatigs, die ziet er anders uit dan 3,5 en 16.
De auto rijdt prima, ik verwacht nog steeds geen fouten. Op een volgende sleuteldag eens naar kijken.