Groupbuy: OBD1 steker - Resumé.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2007 15:58 #1171984
door V700 register
Neen, althans, ik heb ze op de auto van Klaas getest en ze werkten allemaal, dus dat doet me vermoeden dat er "lokaal" iets mis is.
Sleutel op KPII stand, schakelaartje goed, staan alle pinnetjes nog recht?
Vreemd.
Brand de LED op de steker wel?
JA? Dan heeft ie wel contact met de auto.
Nee? dan zit of de steker niet goed, of maakt geen goed contact.
Beantwoord door V700 register in topic Euh?
Neen, althans, ik heb ze op de auto van Klaas getest en ze werkten allemaal, dus dat doet me vermoeden dat er "lokaal" iets mis is.
Sleutel op KPII stand, schakelaartje goed, staan alle pinnetjes nog recht?
Vreemd.
Brand de LED op de steker wel?
JA? Dan heeft ie wel contact met de auto.
Nee? dan zit of de steker niet goed, of maakt geen goed contact.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 08:57 #1172144
door V700 register
De tester in goede orde ontvangen. Bedankt Bas! Gisteravond even uitgelezen. Op de stand LH2.4 kreeg ik 1.1.1. In orde dus. Op de EZ116K kreeg ik 1.2.1. Maar deze code staat niet op de lijst. Enig idee wat het kan zijn? In ieder geval erg leuk dat ik nu zelf enige diagnose zelf kan stellen!
Beantwoord door V700 register in topic foutcode
De tester in goede orde ontvangen. Bedankt Bas! Gisteravond even uitgelezen. Op de stand LH2.4 kreeg ik 1.1.1. In orde dus. Op de EZ116K kreeg ik 1.2.1. Maar deze code staat niet op de lijst. Enig idee wat het kan zijn? In ieder geval erg leuk dat ik nu zelf enige diagnose zelf kan stellen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 10:39 #1172167
door V700 register
Ik hoop voor je dat het leuk blijft, want de code 121 geeft aan dat er iets mis is of kan zijn, met de luchtmassameter.
Haal hem eens los, spray de electrische contacten in met contactspray en plaats hem terug.
Noteer de datum, wat er was en wat je gedaan hebt en reset de code.
Kijk na een ritje van ong 10 minuten, met op zijn minst 2500rpm en een stukkie snelweg, of de code weer terugkomt.
Het kan best zijn dat de LMM is losgeweest zonder de massa los te nemen, en volgens mij blijft ie dat ook onthouden, net als bij een airbag.
Beantwoord door V700 register in topic Leuk?
Ik hoop voor je dat het leuk blijft, want de code 121 geeft aan dat er iets mis is of kan zijn, met de luchtmassameter.
Haal hem eens los, spray de electrische contacten in met contactspray en plaats hem terug.
Noteer de datum, wat er was en wat je gedaan hebt en reset de code.
Kijk na een ritje van ong 10 minuten, met op zijn minst 2500rpm en een stukkie snelweg, of de code weer terugkomt.
Het kan best zijn dat de LMM is losgeweest zonder de massa los te nemen, en volgens mij blijft ie dat ook onthouden, net als bij een airbag.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 19:34 #1172239
door Mathy van Nisselroy
Hallo Bas
Als het aan de LMM ligt, zou dan de LH2.4 geen foutmelding moetem geven i.p.v. de EZK?
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ??
Hallo Bas
Als het aan de LMM ligt, zou dan de LH2.4 geen foutmelding moetem geven i.p.v. de EZK?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 22:20 #1172251
door V700 register
En volgens mij is de auto van Hans te nieuw voor een Regina systeem (waar 1-2-1 wel voorkomt, als kapotte druksensor), dus moet ik op zoek naar de code....humpf.
Of zou Hans de schakelaar verkeerd om hebben gehad, Hans?
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.
En volgens mij is de auto van Hans te nieuw voor een Regina systeem (waar 1-2-1 wel voorkomt, als kapotte druksensor), dus moet ik op zoek naar de code....humpf.
Of zou Hans de schakelaar verkeerd om hebben gehad, Hans?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2007 23:50 #1172265
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schakelaar
Ik heb de schakelaar niet verkeerd om gehad. Juist omdat ik de code niet zag voorkomen op de lijst, en wel bij de LH2.4 heb ik het nogmaals gechecked. Bij LH2.4 staat inderdaad de LMM. Ik zal het in ieder geval eens proberen bas. Kan het overigens zijn dat je de stikkertjes op het kastje omgedraaid hebt? Wat is overigens een Regina systeem, en wat doet de druksensor?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2007 09:02 #1172279
door V700 register
Maar ik heb hem én getest en voor ik de sticker geplakt heb gecontroleerd of het goed zit.
Als je het dekseltje oplicht, zie je als het goed is de pinnetjes van de schakelaar.
De blauwe moet links en de gele moet rechts zitten.
Een Renix Regina kun jij niet hebben, daar is jouw auto te nieuw voor, tenzij ik me heel sterk vergis.
Beantwoord door V700 register in topic Kan altijd.
Maar ik heb hem én getest en voor ik de sticker geplakt heb gecontroleerd of het goed zit.
Als je het dekseltje oplicht, zie je als het goed is de pinnetjes van de schakelaar.
De blauwe moet links en de gele moet rechts zitten.
Een Renix Regina kun jij niet hebben, daar is jouw auto te nieuw voor, tenzij ik me heel sterk vergis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2007 22:53 #1172393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed
Stekkertjes zitten zoals je aangeeft. Die zitten dus goed. Ik zal morgen weer eens gaan testen. Misschien doe ik toch iets fout.
Maar wat is nu toch een Renix Regina? Wat doet dat ding? Ik ben een leek zoals je weet, maar wil graag wat van de techniek leren.
Maar wat is nu toch een Renix Regina? Wat doet dat ding? Ik ben een leek zoals je weet, maar wil graag wat van de techniek leren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2007 23:36 #1172415
door V700 register
Hans, kun je me even een berichtje sturen met daarin je VIN nummer, dat ik effe kan kijken hoe het eigenlijk zit met een 940 uit 1998?
Tevens nog een vraag:
Kun je de code nogmaals uitlezen, daarna gedurende 15 seconden harder rijden dan 35 km/h daarna stoppen en de sleutel 1 tik terug draaien en weer in KPII positie zetten.
Lees nogmaals de code uit.
Is is nu weg?
Beantwoord door V700 register in topic Modeljaar.
Hans, kun je me even een berichtje sturen met daarin je VIN nummer, dat ik effe kan kijken hoe het eigenlijk zit met een 940 uit 1998?
Tevens nog een vraag:
Kun je de code nogmaals uitlezen, daarna gedurende 15 seconden harder rijden dan 35 km/h daarna stoppen en de sleutel 1 tik terug draaien en weer in KPII positie zetten.
Lees nogmaals de code uit.
Is is nu weg?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2007 23:07 #1172654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK
Even druk geweest. Zal ik doen bas, dit weekend krijg je bericht. Alvast weer bedankt voor de moeite. PS: waarom moet ik harder dan 35km per uur gaan rijden?
Moderators: Jerry Stam