Hoe groot/zwaar kan de caravan zijn?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 22:41 #1256588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omdat
niet iedereen het even gemakkelijk kan betalen misschien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 17:48 #1256639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of gewoon geen zin meer in?
Of mensen hebben er gewoon geen zin meer in, omdat ze het niet nodig hebben.
Je kunt dus ook net zo goed (niet) beweren. Ik snap niet dat niet iedereen even een universitaire studie doet.
das ook handig..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 18:29 #1256645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of
Of omdat hun B rijbewijs nog niet verlopen is. Mijn rijbewijs verloopt in augustus 2011 geloof ik. Ga begin 2011 mijn E wel halen (hoewel ik het ook niet nodig heb) en "bestel" dan meteen wel een BE rijbewijs wat weer 10 jaar mee mag :)
Waarom ik dan wel ga doen is omdat dit soort dingen in de regel steeds moeilijker wordt. Een paar jaar terug mocht iedere idioot op een brommer rijden. Ik moest mijn brommerrijbewijs halen (alleen theorie examen) en tegenwoordig heeft men het ook over een praktijk examen, als dat niet al ingevoerd is. Hetzelfde als met het E rijbewijs. Mijn moeder kon het volgens mij gewoon op haar rijbewijs zetten zonder examen of wat dan ook toen het ingevoerd werd. Nu moet je E al apart halen en wie weet wat ze in de toekomst verzinnen. Dat ben ik liever voor :)

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 19:29 #1256650 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Dus..
De discussie loopt nu al in twee recente draadjes. We zijn het niet helemaal eens, maar het is in het kort volgens mij zo:
Rijbewijs B: Alles er achter mits de toegestane maximum massa (TMM, dit is de maximale massa op het kenteken) van de aanhanger niet boven het ledig gewicht van de auto komt en het totaal niet meer weegt dan 3500kg
Dus achter een 740 van 1300 kg, mag je met B geen kar trekken die een TMM heeft van 1500 kg. Ook al weegt de kar leeg 600 kg en is die niet beladen. Ook het aantal assen speelt geen rol.

Rijbewijs BE: Alles er achter, mits de TMM van de aanhanger niet boven de maximale toegestane aanhangergewicht van de auto komt. Ook dit staat op het kenteken. De combinatie mag nu wel meer wegen dan 3500 kg. Zolang het trekkend voertuig maar minder dan 3500 kg weegt
Dus achter een 740 van 1350 kg die maximaal 1600 kg mag trekken, mag je geen kar hangen die een TMM heeft van 2000 kg. Ook al weegt de kar leeg 500 kg en is die niet beladen. Deze maten gelden volgens mij voor een gemiddelde autoambulance. Die mag dus nooit achter een 740.
Het gaat dus steeds om de papieren massa's. Dat kom je ook steeds tegen op verschillende sites. Het is natuurlijk wel mooi dat als de politie het even niet weet, je alleen een waarschuwing krijgt oid, maar bij een ongeval kan de verzekering minder coulant zijn en ben je de sigaar.
Dus met BE ben je niet ineens helemaal vrij. Je hebt dan wel de mogelijkheid om achter je XC90 van 2000kg een paardenkar te hangen van 1900kg (TMM). Je komt dan totaal hoger uit dan 3500kg en dat mag niet met B. Maar een auto ambulance met een TMM van 3000 kg en een ledig gewicht van 866 kg mag daar ook niet achter. Al is die leeg en al heb je alle rijbewijzen.

Komt nu natuurlijk de melding dat bij BE alleen het werkelijke gewicht geldt. Ik zou het er niet op wagen. Je zal maar iemand in de kreukels rijden met die combinatie.

Vincent

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
12-12-2009 23:32 #1256689 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic andere draadje

Tampert81 schreef : Dus achter een 740 van 1350 kg die maximaal 1600 kg mag trekken, mag je geen kar hangen die een TMM heeft van 2000 kg. Ook al weegt de kar leeg 500 kg en is die niet beladen. Deze maten gelden volgens mij voor een gemiddelde autoambulance. Die mag dus nooit achter een 740.
Het gaat dus steeds om de papieren massa's. Dat kom je ook steeds tegen op verschillende sites. Het is natuurlijk wel mooi dat als de politie het even niet weet, je alleen een waarschuwing krijgt oid, maar bij een ongeval kan de verzekering minder coulant zijn en ben je de sigaar.
Dus met BE ben je niet ineens helemaal vrij. Je hebt dan wel de mogelijkheid om achter je XC90 van 2000kg een paardenkar te hangen van 1900kg (TMM). Je komt dan totaal hoger uit dan 3500kg en dat mag niet met B. Maar een auto ambulance met een TMM van 3000 kg en een ledig gewicht van 866 kg mag daar ook niet achter. Al is die leeg en al heb je alle rijbewijzen.
<u>Komt nu natuurlijk de melding dat bij BE alleen het werkelijke gewicht geldt</u>. Ik zou het er niet op wagen. Je zal maar iemand in de kreukels rijden met die combinatie.
Vincent

<u>idd lees het andere  draadje maar.</u>
<u>dit is het bericht wat ik gekregen heb van de politie. en de politie verwijst ook naar de site carrevantrekker.nl deze wordt in nauwe samenwerking uptodate gehouden.</u>

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 15:26 #1256737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic makkelijk betalen?
Ik heb alle rijbewijzen en chauffeursdiploma etc. en dat kost idd een hoop centen , zeker als je het zelf betaald 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 19:13 #1256761 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Chaufeurs diploma
Is ook al weer vervallen, ophouden te bestaan.
Dus dat is nu ook weggegooid geld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 21:20 #1256788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vakbekwaam
Dat klopt ben nu geloof ik vakbekwaam-chauffeur, maar dat kost ook geld!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC