usedvolvo-wordt 740 GLE turbodiesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2007 09:45 #1152673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inspectie
Beste Bas en Eric,
Bas, hartelijk dank voor de spiegelinstruktie, het grappige is dat de auto geen electrische ramen heeft!
Eric, vandaag ga ik naar Vaassen, om hem door de lokale guru aldaar aan een technische inspectie te laten onderwerpen. Mocht er niet al te veel aan mis zijn (er is altijd wel wat met een auto van die leeftijd en prijsklasse), dan ga ik is wat dingetjes opknappen.
Als eerste het hemeltje opknappen en het handbediende zonnedakje gangbaar maken.
MvrGr
Valentijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2007 16:32 #1152708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedgekeurd
Beste Volvovrienden,
Vanmorgen bij Timen geweest, en Timen voorzag géén grote problemen in de nabije toekomst dus da's wel goed nieuws!
Wel gaan we binnenkort de gloeibougies vervangen om te kijken of dat helpt bij de wat matige koude start. Drie stuks hebben we gecontroleerd en die waren goed, maar dat waren net diegene waar je makkelijk bij kan.
De auto wekt de indruk bij een koude start niet op alle cylinders te lopen en slaat wat aan de late kant aan. Als ie iets warmer is loopt ie goed en dat is al aan het einde van de straat, zo'n 200 meter.
Tevens gaan we aan één voorwiel werken waar iets speling opzit (minimaal).
Als dat allemaal goed afloopt, dan moet de auto maar eens aan het werk, zo'n 400 km per week vanaf eind januari. Blijkt dat goed te verlopen dan ga ik als eerste proberen wat aan het hemeltje en het zonnedakje te doen.
Verder loopt de auto goed en ziet ie er nog goed uit op enkele gebruikerssporen na, hier en daar een roestplekje dat ik moet behandelen.
O ja, we hebben de kleppendeksel iets vaster gedraaid, de auto liet iets olie gaan, iets meer dan zweten maar beslist minder dan lekken!
Volgens mij heb ik een mazzeltje voor € 800,-!
MvrGr
Valentijn

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2007 17:21 #1152713 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Witte rook ?
Valentijn,
Bij het starten een pluim witte rook en rommelen in het vooronder ? Voordat je net ik als de gloeispiralen gaat vervangen, eerst maar eens naar de <a href="/?q=node/9192">koudestartvervroeging</a> kijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2007 18:39 #1152718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gloeistiften
Beste Willem,
Goede tip, bedankt! Zal het met Timen opnemen van de week.
Gaat ie dan niet hoger in toeren lopen stationair? Hij loopt nou net mooi 800 toeren. Was het bij jou hiermee opgelost?
De gloeistiften vervang ik zo ie zo, kon er goedkoop aankomen en Timen heeft ze al besteld. Anders heb ik er gewoon reserve voor wie ze nodig heeft.
MvrGr
Valentijn

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2007 19:25 #1152721 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Van elkaar leren
Hej Valentijn,
We zijn er toch om elkaar te helpen, niet waar ? Wat ik er van weet is dat niet alleen het toerental ligt verhoogd wordt (ca 300 rpm vlg VADIS) maar dat het moment van dieselinspuiting ook iets eerder gebeurd. Na een korte periode zal het toerental weer zakken naar het "standaard" toerental, in jouw geval 800 rpm. De rest van het verhaal met de foto&#39;s staat in h<a href="/?q=node/9192">et andere draadje</a> .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2007 19:57 #1152723 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Usedvolvo Liempde
Hierbij kan ik je mededelen dat ik zeer goede ervaring het bij usedvolvo in Liempde aangezien ik er zelf een 960 heb gekocht nadat ik een 850 hierop heb ingeruild.
Goede service, met duidelijke afspraken.
De eigenaar weet waar ie over praat en is betrouwbaar.
Al met al een goed adres om een aankoop te doen.
&#160;
gr. Andor
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2007 00:16 #1152771 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valentijn
Hallo Valentijn, leuk te horen dat de 740-Turbodiesel je bevalt.
Nu ik je verhaal zo lees kan ik je navolgende melden, Ik heb het stationaire toerental wat naar beneden gezet. Indien je hem middels de koudstartvervroeging omhoog stelt, blijft hij ook bij warme motor 1100 toeren lopen en dat vond ik wat hoog. Als je hem terugzet op dit toerental is het roken bij starten een heel eind minder. Volgens mij zit er een soort thermostaatje bij de koudstartvervroeging en dat zou wel eens kunnen haperen, deze moet volgens mij het toerental bijwarme motor bijstellen naar beneden, maar pin me er niet op vast.
Bij warme motor loopt deze motor volgens mij perfekt in balans bij 800 toeren en tevens mooi rustig.
Wat ikzelf altijd doe bij een diesel: 2x voorgloeien maar volgens mij had ik je dat al verklapt.
Succes ermee, patje

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2007 10:52 #1152783 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Die zit er inderdaad in

patje schreef : Volgens mij zit er een soort thermostaatje bij de koudstartvervroeging en dat zou wel eens kunnen haperen, deze moet volgens mij het toerental bijwarme motor bijstellen naar beneden, maar pin me er niet op vast.

Er zit inderdaad een thermostaat in. Vaak wordt deze weer "gerepareerd" met de was van een oude thermostaat, maar zijn nog gewoon via de dealer te krijgen. Kosten 77 euris incl, maar wellicht als er meer gegadigden zijn, kan ik eens kijken of ik wat van de prijs af kan krijgen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2007 12:20 #1152790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook nog nakijken
Beste Patrick en Willem,
Patrick, de auto loopt als ie op temperatuur komt als een zonnetje. Die 1100 toeren lijken mij ook niet aantrekkelijk maar ik moet even kijken, ik heb ook nog buren. 800 blijft wel het streven.
Eerder had ik met een 740 diesel hetzelfde euvel, ze zeiden er niets van maar toen ik hem ingeruild had op een 960 kwamen ze allemaal wel héél belangstellend en opgelucht informeren hoe het nu zat.......
Dat 2x voorgloeien had je mij inderdaad verteld, maar ik was het natuurlijk weer vergeten.......
Willem, dat thermostaatje bij de koudestartvervroeging daar heb ik pas een heel stukje over gelezen hier op het forum.....toch eens opzoeken, dan kan ik dat advies ook nog meenemen naar Timen.
MvrGr
Valentijn

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2007 23:26 #1152857 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Ben nu nog aan het testen
Hej Valentijn,
Waarschijnlijk heeft het bij mij nog niet helemaal goed gestaan. Vandaag heeft Adrian weer een goede tip geplaatst voor de afstelling. Deze dient in 2 stappen afgesteld te worden, eerst de koudestart, daarna pas het verhoogde toerental.
Zal pas later in de week worden dat ik kan gaan testen. Heb nog een drukke week en weekend voor de boeg.
Lees vooral ook de rest van het verhaal. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC