usedvolvo-wordt 740 GLE turbodiesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2006 12:36 #1057639 door V700 register
usedvolvo-wordt 740 GLE turbodiesel is gemaakt door V700 register
Beste Volvovrienden,
Daar ik toe ben aan uitbreiding van de vloot (yes! hoera!)
Is er iemand bekend met usedvolvo uit Liempde, heeft iemand ooit naar tevredenheid zaken gedaan met deze club? Ze klinken betrouwbaar, maar feedback is altijd leuk.
De vraag is beantwoordt, namelijk; het is een 740 GLE turbodiesel sedan uit 1987 geworden. Gekocht van medeclublid Patrick. Voor € 800,-
MvrGr
Valentijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2006 13:25 #1152099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic = een OK gast
aardige gast is het en verkoopt ook geen shit,en geen praatjes
Hij krijgt vaak auto's die van Roosmalen afstoot.
Die 760 is heel OK een van de mooiere
de 960 als het een estate is is die van een (ex) lid geweest. best aardig maar zit wel wat werk aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2006 17:02 #1152112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Used Volvo Van Kempen
Wij hebben daar in oktober een 960 gekocht. Tevens een 940 Turbo achtergelaten maar die kan ik in Nederland niet meer terugvinden.
Onze verkoper was Michel, een oud Volvo-700 lid. Ik vind het een beetje een praatjesmaker, maar wel oprecht. Juist door zijn praatjes ben ik toch extra voorzichtig geworden en kritisch en dat heeft dus geresulteerd in een andere auto.
Zijn manier van acteren zorgt er ook voor dat je als koper zijn woorden goed afweegt en dan een besluit neemt. Hij wijst je ook op zaken die niet reeel zijn, zeg maar meedenken.
Ik had zelf het idee dat hij niets opdringt. Nee is gewoon nee. Let wel op zijn prijzen : de advertenties op internet zijn bijna altijd "zo meenemen". Voor een uitgebreide beurt komt er dus geld bij. APK en een maand garantie heb je weer wel voor het geld zoals vermeld op internet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2006 18:10 #1152125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760!!760!! 760!!
Ga voor de 760 deze heeft als het goed is 170Pk. en geen kat.! hij is ook nog niet zo zwaar en kan als klassiek verzekerd worden.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2006 13:09 #1152178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verkoper ok, nou nog kiezen
Beste Jeroen, Mark, en streekgenoot Dalhuisen,
Hartelijk dank voor jullie antwoord op mijn vragen.
Die Michel lijkt dus wel een redelijk vertrouwd adres. O ja, Jeroen ter verduidelijking; alleen die 760 die ik overweeg komt bij hun vandaan, de 940 van een bedrijf nabij Arnhem, en de 960 staat bij een particulier, het zijn allen sedans.
Wat is het mogelijke voordeel van het ontbreken van een katalysator?
Zou men kunnen zeggen dat de gebruikte techniek in de auto's, respectievelijk uit '87, '91, en '93, ook met de tijd voortgeschreden is en dus beter en betrouwbaarder?
De 940 heeft een ton minder kilometers, deze 760 vind ik één van de mooiste ontwerpen en is rijk uitgerust, de 960 is ook full options en met beige leer en woodline, vind ik ook wel weer erg mooi. Eric Bakker; is de beoogde 960 prestige wellicht een soort sedanuitvoering van jouw estate (qua techniek bedoel ik), wat zijn je ervaringen?
Oooh, ik voel me als een kind in een snoepwinkel met teveel aanbod, kan nauwelijks een keuze maken........Help!
MvrGr
Valentijn

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2006 17:06 #1152191 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Ervaringen

achnaton schreef : Eric Bakker; is de beoogde 960 prestige wellicht een soort sedanuitvoering van jouw estate (qua techniek bedoel ik), wat zijn je ervaringen?

Valentijn,
Ik heb geen prestige uitvoering (althans, ik heb er nooit van gehoord), maar een 960 3.0 uit 1993 is volgens mij technisch vrijwel gelijk aan die van 1991 (modeljaar 1990 in mijn geval). De Sedan heeft natuurlijk wel een multi-link achteras (verbetering!) en een grotere benzinetank (80 liter).
Wat mijn ervaringen zijn? Een heerlijke auto, en tot nu technisch probleemloos. Er staat nu 351.000 op, ik heb hem precies 1 jaar, en ik heb 25.000 km gereden.
Als alternatief: is <a href="/?q=node/9166" title="Coos te koop">Coos</a> niets voor jou?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2006 09:33 #1152231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760
Beste Eric,
Hartelijk dank voor jouw reactie.
Helaas laat de 960 man even niks van zich horen, zou foto&#39;s mailen, nog niet ontvangen.
Waarschijnlijk dat ik voor de jaarwisseling even in Liempde ga kijken naar de 760. Alle electronica (incl airco/clim control) schijnt nog te werken, alleen de benzinemeter zou kapot zijn. Zou dat makkelijk te repareren zijn?
Nadeel is wellicht dat deze 6 cilinders 1op 6, 1op 7 verbruiken, klopt dat?
MvrGr
Valentijn

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2006 09:49 #1152232 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic 760

achnaton schreef : Waarschijnlijk dat ik voor de jaarwisseling even in Liempde ga kijken naar de 760. Alle electronica (incl airco/clim control) schijnt nog te werken, alleen de benzinemeter zou kapot zijn. Zou dat makkelijk te repareren zijn? Nadeel is wellicht dat deze 6 cilinders 1op 6, 1op 7 verbruiken, klopt dat?

Beste Valentijn,
Ik heb toevallig ervaring met mijn benzinemeter, die ook niet goed werkte toen ik de auto kocht. Het bleek niet de meter zelf te zijn (ik bedoel nu de aanwijzer in het dashboard) maar de (met pomp geïntegreerde) aangever in de benzinetank. Op de sloop kan je dergelijke pomp/aangevers voor 40 Euro kopen. Het is wel even een klusje om hem erin te zetten, de tank is lastig toegankelijk, en er moeten 3 slangen af (plus electra) waarvan de slangklemmen behoorlijk verrot kunnen zijn. Co van Vliet heeft mij toen grandioos geholpen (op een PKKKK-dag) Het dashboardmeterje vervangen gaat makkelijker.
Van het verbruik van een 760 weet ik niets, maar mijn 965 gebruikt rond de 1 op 7 in de winter en ruim 1 op 8 in de zomer, bij gemengd gebruik. Lange afstand is zuiniger, afhankelijk van de snelheid natuurlijk. Het record voor mij is ongeveer 1 op 9,2 geweest geloof ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2006 11:56 #1152236 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dan toch maar 940
Beste Eric,
Hartelijk dank voor jouw reactie.
Wellicht dat ik toch maar weer eerst naar de 940 in Arnhem ga kijken.
De grote dorst van de 6 cilinder is mij voorlopig toch een beetje te groot denk ik. Verder kreeg ik buiten dit forum ook nog een nadelig advies over deze 760.
In mijn Volvo carrièrre heb ik naast één 960 en één 745 een stuk of wat 940 &#39;s gereden en altijd naar zeer grote tevredenheid. Ze hebben mij echt helemaal nooit in de steek gelaten, nog niet één keer. Vaak een beetje saaie uitvoeringen maar oerdegelijk.
Ik houd jullie op de hoogte.
MvrGr
Valentijn

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2006 12:02 #1152237 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Uitbreiding?

achnaton schreef : Daar ik toe ben aan uitbreiding van de vloot (yes! hoera!)

Betekent dit dat je dus nog een Volvo (voor je vrouw?) gaat kopen? Hoe gaat het met je eigen auto?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC