De beste 960 crashtest

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 15:38 #1194473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic  probeer voor
 probeer voor vergelijkbaar geld maar eens een net zo'n goede occasion auto te vinden. Veel verder dan Saab of een oude Mercedes kom je niet. Zo heb ik wel eens een crashtest van een Citroen Xantia gezien. Echt schokkend, zo slechts...
@croughs: vraagje, hoe verhoudt een dwarsgeplaatste motor zich in relatie tot een in de lengte geplaatste motor als het gaat om een offset frontale crash?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 16:59 #1194481 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik twijfelde ook...

croughs schreef : De 940 is nauwelijks zwaarder dan de Modus. In de YouTube commentaren is te lezen dat kijkers menen dat de motor van de 900 vooraf aan de crash is gedemonteerd. Dan is er nauwelijks nog gewichtverschil. En: de verbinding tussen de linker en de rechter kokerbalk is helemaal weg (de bumper is inderdaad niet star met de kokers verbonden). Dat beinvloed de verdeling van krachten op de Volvo negatief.

Ik twijfelde ook of de motor er nog wel zat bij de crash.Maar als je de beelden van de video bekijkt (de high quality video via e-mule of bit-torrent) en het beeld iets lichter zet dan zie je toch overduidelijk dat de motor aanwezig is.
Als ik de offset-overlap bekijk (40% overlap) en dat meet bij mijn eigen 740 dan pakt de modus de Volvo ter hoogte van het uitlaatspruitstuk en 1 balk.Dat lijkt me de zwakke plek.Een >60% overlap zou al een heel ander beeld hebben gegeven.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 18:03 #1194490 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Off-set crash.
Mercedes is in de 70-er jaren het enige merk geweest die haar volume model de w123 ( 200- 280E) ontworpen heeft om een off-set crash op goede wijze te doorstaan. Op Youtube kun je testfilmpjes uit die tijd met de MB's opzoeken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC