Ribfluweel, katoenen baard ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 08:54 #1129287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Ik denk: ik google eerst even

Henk van Winkel schreef : omdat ik niet weet wat een katoenen baard is. Ik wil geen pleefiguur slaan, want die zit in zo'n klein hokje.

Met 'katoenen baard' bedoelde ik het type baard verwilderde baard die eigenlijk te lang is, al een tijdje geleden had bijgeknipt moeten worden en vooral een keer flink geborsteld moet worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 08:58 #1129289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Korte uitbreiding ...
Even een korte uitbreiding dan:

Ik ben ondertussen de 35 voorbij (help mij!). Wat ik luister? Ik speel zelf in een metalband. Op de radio (in de auto) heb ik voornamelijk Radio2, BNR en Radio4 aan staan. Op mp3 heb ik alles wat er in mijn leven voorbij is gekomen: van Beethoven tot Albinoni, van Dylan tot Springsteen, van KISS tot Dream Theater, van the Cure tot the Pixies ... Ik heb niets met house, hiphip, rap en zeker niet met R&B (Rommel & Bagger) zoals dat tegenwoordig gemaakt wordt. Motown R&B wil ik nog wel eens apprecieren op z'n tijd.

Volvo 940 B200FT 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 09:25 #1129291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hoort nog eens wat.........

Op radio 2: het station dat ik eigenlijk altijd heb aanstaan in de auto (als ik tenminste geen cassette draai)
Ik heb dus geen CD-speler in de auto, geen MP3 of andere moderniteiten. (misschien in een volgende?)

Favoriete muziek: klassiek. Grote werken voor koor en orkest. Van Mozart tot Beethoven 9. Van Verdi tot Shostakovitch.
(Zing dit zelf ook semi-professioneel)

Ik ben 43, heb 2 zoons (4 en 7 jaar) en ben al weer bijna 9 jaar met hun moeder getrouwd.
Voor mijn werk ben ik dagelijks in pak-met-das, behalve op 'casual Friday'.
In het weekend van alles: van gekleed tot jeans. (bezit geen ribbroek (meer)).

Verslaafd aan colberts, ook in de vrije tijd liever overhemd dan T-shirt.
Schoenen eigenlijk standaard Van Bommel (halfhoog zwart leer of laag suede bruin)
En om te wandelen Meindl.
Haar sinds enkele jaren op blaadje 2/3 (m�©t tonsuur, naar ik vrees).
Gewicht sinds kort tamelijk in overeenstemming met de lengte (hetgeen zorgwekkend is, want de lengte had tot nu toe altijd de overhand)

Coert
Volvo ergo sum

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 11:48 #1129300 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: Maar toch...
Hallo Kristof

Je schreef : Hier in Nederland ligt op de grote wegen zoap (soab/zoab/...?)

Het staat voor: zeer open asfalt beton

groetjes

Mathy (die zoab zeer waardeert)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 12:10 #1129301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Groepsfoto?

Een leuk gezelschap voor op een groepsfoto! Dan kom ik er zelf ook bij staan:
Gezin: ikzelf 44 jaar, 1 vrouw (44), 2 dochters (9 + 11), 1 hond, 2 konijnen en 2 cavia's in huis uit 1933 in de buurt van Maastricht.
Kleding: brandweeruniform en na werktijd spijker + fleecevest.
Haar: kort, geen baard of snor.
Muziek: Klassiek, het Mozart jaar kan mij niet lang genoeg duren. Autoradio: Radio 4, Klara, Musique3 en WDR 3 (in Zuid-Limburg hebben we veel buitenland vlakbij). Radio thuis: Sveriges Radio, via internet of korte golf.
Vakantiefavoriet: Gezin + Volvo + Caravan naar Zweden.
Wagenpark: Volvo 945 LPT automaat LPG 1996, SAAB 900T16S 1987 (sinds 2004 geschorst wegens zeer groot onderhoud), VW Golf Country 1991, Kip caravan 1991.
Droom-wagenpark: hetzelfde, aangevuld met een knalrode SAAB 900 cabrio 1987.
Rijstijl: snelweg: 123 km/uur met cruise control.
Waarom Volvo en SAAB? In mijn werk te veel gruwelijke ongevallen gezien om nog iets anders te durven rijden op de grote weg. Waarom Golf Country: als de pieper gaat, kan ik niet op de strooiwagen/sneeuwschuif wachten.
SAAB: veilig, mooie en zeer eigenzinnige techniek. Heerlijk om in de documentatie te puzzelen en te sleutelen. Rijdt fantastisch.
Volvo: veilig, mooi en zeer betrouwbaar. Onderhoudskosten per kilometer 1/3 van SAAB. Storingen alleen nadat er professionele monteurs aan hebben gewerkt. Jawel, van Volvo zelf!! Vroeger deed ik alles zelf omdat het anders te duur was, nu omdat ik dan weet dat het secuur gebeurt. Eigenlijk jammer dat dat bijna nooit nodig is bij de 945.
Jan-Willem Gootzen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 17:10 #1129322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom ????

WAAROM ???? Dit is de vraag die ik wel eens zou beantwoord willen.
Ik bedoel hiermee niet waarom ribfluwelen broek of katoenen baard maar simpelweg..........
Waarom een .............700/900 Volvo ???
Hierbij enkele van mijn redenen : -model -robuustheid-duurzaamheid-grote wagen
-trekkracht (caravan) -veiligheid-sleutelbaarheid
-gunstige aankoopprijs -klasse.
Ben benieuwd !!!!

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 17:19 #1129324 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Tja... geen stereotype klopt wel ;-)
Ik, 33, single, zoekt... Oh wacht, fout. ;-)

Met 33 jaar en single ben ik volgens mij een van de minst stereo type rijders van de club. 'k Draag altijd spijkerbroeken, bruiloften en begrafenissen uitgezonderd, met haast altijd een overhemd en een trui. (afhankelijk van de zin in strijken veranderd de trui van type en komt er een t-shirt onder)

De wisselaar bevat faithless (als er nog geen nieuwe is, alle), moby, moloko, de matrix soundtrack, een lowlands verzamelaar, 2x garbage (1e 2) en St. Germain. De dagelijkse wagen is een 740 D24T, bijna full options. (moet nog een airco in... verslag volgt ;-))

Daarnaast hebben ik nog wat hobby wagens van het merk volvo (760 en 780) en een reserve 760 D24Tic (is beschikbaar voor een liefhebber). Dat ik daarnaast nog 6x een toyota celica heb, waar alles mee is begonnen, tja, dat is ook iets typisch niet volvo rijder achtigs.

Belangrijkste reden voor de aanschaf van de 7 serie:

1: Goedkoop. (op de 780 na alle 7's onder de 551 euro)
2: Groot. (kunnen veel onderdelen in)
3: Zeer simpel in onderhoud.
4: Veilig.
5: Gaat lang mee. (5 ton and counting voor de diesels)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 782 B280E,
'87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Oh, helemala vergeten, geen baard, wel snor (weer), kort kapsel als ik tijd vrij maak om naar de kapper te gaan.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 17:35 #1129328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omdat...

Mijn Alfa geen airco had en ik opzoek was naar een grote auto met airco. Aangezien de Lancia Kappa die ik in eerste instantie wilde kopen vlak voor mn neus verkocht was, maar eens verder gaan speuren. BMW 7 of 5 serie had ik geen zin in, de amerikanen waarin ik gereden had mankeerde naar mijn mening te vaak te veel wat aan en een japanner zag ik helemaal niet zitten. Renault Safrane te duur in onderhoud (ik werk bij renault, iedereen raadde me een Safrane af), Laguna te lullig. Citroen CX te duur in aanschaf of zonder airco. Toen maar opzoek naar een 850 of 940. Het is de laatste geworden.
Eigenlijk dus alleen maar omdat ik een grote auto met airco zocht, en dit het eerste was dat me daadwerkelijk tot aanschaf deed overgaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 17:37 #1129330 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom een Volvo?
Dit is mijn derde Volvo. Als kind was ik altijd al wel een beetje weg van die dikke vierkante bakken.

Een Volvo ziet er uit als een auto: als je vroeger aan een kind vroeg om een auto te tekenen, dan zag dat er altijd uit als een Volvo.

Nu rij ik een Volvo omdat:

- Goedkoop in aanschaf;
- Robuust;
- Veel ruimte om muziekspullen in te stoppen (Versterker, actieve monitor, effectenbak, twee gitaren en dan kan de drummer met zijn drumstel in 27 delen er ook nog bij).
- Veel luxe.

Volvo 940 B200FT 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 18:55 #1129335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom Volvo??

Ik wilde:

-Achterwielaandrijving
-Automaat
-LPG
-Ruimte
-Goede Stoelen (ik ben zwaar rugpatient, operatie ten spijt)
-Niet meer dan E.1500,= uitgeven

Nu was ik in the USA al bekend geraakt met het Volvo gevoel. Dus ik ben wel met een voorkeur gaan zoeken. Daarbij; Je bent altijd "Meneer Netjes" als je met een Volvo voorkomt, ook al is hij oud.

Aangezien er meerdere onderwerpen in dit draadje staan, spring ook ik van de hak op de tak. Ik ben:
32 Jaar (wel een beetje raar, zou Henny Vrienten zeggen..)
2 Meter Lang
Behoorlijk grijs inmiddels
Samenwonend
Kinderloos
Reislustig

Qua kleding heb ik van alles in de kast hangen. De laatste aanschaf is overigens (hoe ironisch...) een donkerbruine ribkortbroek!
Wat muziek betreft hou ik het op een 5tal trefwoorden:
Pink Floyd
Pearl Jam
Coldplay
Smashing Pumkins
Beatles

En aanverwante bands.

Ook nog in het bezit van een vouwwagen en een ringbaardje, dus wat betreft stereotype...

Groet, Martijn & (sinds kort Koninklijke) Harald

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC