DAGSLUITING

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2012 02:26 #1365766 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zoef
Hallo Volvisti
Vandaag (gisteren dus) in een leenauto gereden.  Crafter, dubbele lucht, de langste die ze hebben en de hoogste die ze hebben.  En volgens mij ook de krachtigste die ze hebben.  Hopelijk was die auto die op een oprit stond die we voorbij ... eh ... reden van de belasting....
BTW iemand een idee wat het GVW is van bovengenoemde auto?
groetjes
Mathy
PS na een aantal starts kwamen we erachter, dat de spaanse dame die we na iedere start hoorden, bij de displayloze Parrot hoorde.  Maar waar dat ding in het midden van het dashboard, bijna tegen de voorruit, met al die lichtjes, die maar af en toe na een start even oplichtten voor zijn???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2012 00:29 #1366109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DAGSLUITING
Hey (blijkt scandinavisch te zijn!),
Zoals mijn naam uit twee delen bestaat, zo gaat het ook in veel situaties. Vandaag hoopte ik op een perfect op LPG (G3) rijdende 940. Immers kostte de diagnose al meer dan 70 euro's en vandaag kon ik daar nog ruim 340 euro's bij tellen en nog is het niet opgelost.
Van de andere kant denk ik dan weer dat ik het dan niet eens zo slecht doe met het klussen aan de Volvo's. Storingen vinden is eigenlijk toch van de ene kant van het draadje naar de andere gaan en dan weer het volgende draadje.... En ja, wat verschiilt de "professional" dan van een (welliswaar met de paplepel ingegoten technische vaardigheden) amateur (liefhebber/leukvinder).
Ik speur nog verder en lig waarschijnlijk nog wel wat te piekeren vannacht, maar voor iedereen:
Een heeeeel goede (en koele?) nachtrust en morgen (straks) gezond weer op!! !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2012 00:12 #1367980 door V700 register
Beste leden,
Eenmaal de 940 1992 met G3 weer (bijna) helemaal technisch in orde gemaakt, blijkt de 960 3.0 24V weer in de verkoop te komen.
Voor de liefhebber van een 960 3.0 een aanrader, want zowel Jerry als ik hebben er al behoorlijk in geïnvesteerd. Voordat Jerry de 960 kocht was het mijn dagelijkse (droom)auto. Alleen met teveel kilometers (3000) per maand een euroverslinder. Link: www.volvo700vereniging.nl/node/45923 Slechts te koop voor 800,--!! ! De uitlaat kostte al 1400,--
Goede tip voor een 960 liefhebber: koop deze!! !
Ik wens iedereen een zeer gezonde nachtrust toe. En dan natuurlijk morgen (straks) gezond weer op!

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2012 11:36 #1367995 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Dank Gerrit-Jan
Dank,

Ben het met je eens.
Voor weinig een prachtbak!

Jerry

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2012 13:31 #1368001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou......
Eerlijk gezegd hoop ik dat de 960 snel een goede baas krijgt, want dat ze te koop staat kan mij wel weer eens op (aankoop)gedachten doen overgaan! Alleen dan wel LPG er in...... (kost 3000,-- en dat is nou op dit moment effe teveel van het goede; net de 940 weer technisch in orde gekregen).

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2012 14:03 #1368006 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Rijden
De 960 moet vooral blijven rijden en niet naar de bangers of Afrika gaan.
Wat dat betreft zoek ik daar een goede oplossing voor.
Er is wat interesse, dus als je nog wilt ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2012 03:46 #1369627 door V700 register
Beste leden,
Vanavond vond ik in mijn brievenbus het uitleeskabeltje, inclusief software, voor de OMVL millennium LPG G3 installatie (overigens ook voor andere LPG-installaties compatibel).
Snel de software geïnstalleerd en met de 940 op pad met de USB interfacekabel aangesloten. Eerste geconstateerde fout was dat "ignition" stond ingesteld als "Dual core", lijkt me niet handig voor een B230FB, dus gewijzigd in 4 cilinder". De motor loopt nu een stuk beter! Dat is nog maar 1 instelling gewijzigd! Straks, na een korte periode te bedde lekker verder "programmeren". (de instellingen zijn waarschijnlijk gewijzigd door de blank geschuurde kables van de LPG-installatie op de aircobuis. Inmiddels zijn alle draden weer van voldoende isolatie voorzien. De LPG-installateur ging er tot drie keer toe van uit dat de instellingen in orde zouden zijn, terwijl ik drie keer had aangegeven dat er kortsluiting in de kabels was onstaan..., maar OK, ik heb het nu zelf opgelost).
Ik wens iedereen een zeer gezonde nachtrust toe en dan natuurlijk morgen (straks) gezond weer op!! !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 18:48 #1369850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Barslet Volvo
Gisteravond in de serie Barslet(die van die vissenregen) werd een 740 gebruikt als politieauto, Met het kenteken XD-92-SB.
Iemand van hier?
APK is al 4 jaar verlopen, maar rijdt toch nog op de weg.
<a href=" geheimenvanbarslet.ntr.nl/ "> geheimenvanbarslet.ntr.nl/
hier kun je de aflevering zien.
<a href=" geheimenvanbarslet.ntr.nl/barslet-tv/ "> geheimenvanbarslet.ntr.nl/barslet-tv/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 23:01 #1371267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog 5 nachtjes
en dan komen ze weer:
Als eerste een Bond Special
www.topgear.com/uk/car-news/top-gear-jam...d-special-2012-10-15
van de zomer in Beaulieu een tentoonstelling van de bond auto's

niet mijn filmpje (te veel tuinsproeieffect) maar het geeft toch een beeld.

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2012 10:57 #1371285 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Computer says noooo...

Jeroen schreef : Gisteravond in de serie Barslet(die van die vissenregen) werd een 740 gebruikt als politieauto, Met het kenteken XD-92-SB.
Iemand van hier?

Maar wel de 94 met dezelfde letters (een 740 GLT), en dat al sinds 1999.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC