Hoe wordt het weer droog?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2021 20:50 #1465938
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic wat
ook nog kan is dat het water via de bovenkant van het deurrubber naar de onderkant van het deurrubber loopt. En het regenwater valt dan in binnenkant onder de mat. Heb ik zelf een keer gehad.
Deurrubber losmaken, daarna de juiste kit op het metaal aanbrengen en deurrubber terugplaatsen was de oplossing.
Deurrubber losmaken, daarna de juiste kit op het metaal aanbrengen en deurrubber terugplaatsen was de oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2021 13:43 #1465945
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Kan ook vanuit de bodem komen
Kan ook vanuit de bodem komen.
WillemV heeft hier ook lang naar gezocht.
Bleek rubber stop in vloer te zijn.
Die dingen zijn handig wanneer je echt water in je auto hebt staan maar niet fijn als ze kapot zijn en je vloer steeds natter wordt
WillemV heeft hier ook lang naar gezocht.
Bleek rubber stop in vloer te zijn.
Die dingen zijn handig wanneer je echt water in je auto hebt staan maar niet fijn als ze kapot zijn en je vloer steeds natter wordt
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2021 00:43 #1465956
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mat nat
Hallo Volvisti
Vandaag heb ik de mat er maar eens uitgehaald. Het schuimrubber eronder was zeiknat. En als ik het rubber optil dat onder en achter de pedalen zit, dan is het daar net zo nat. Waar het vanaf komt heb ik helaas nog niet vast kunnen stellen.
groetjes
Mathy
Vandaag heb ik de mat er maar eens uitgehaald. Het schuimrubber eronder was zeiknat. En als ik het rubber optil dat onder en achter de pedalen zit, dan is het daar net zo nat. Waar het vanaf komt heb ik helaas nog niet vast kunnen stellen.
groetjes
Mathy
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-03-2021 09:56 #1465957
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Goed zoeken hoor!
En niet te lang wachten. In mijn 242 was de afwatering van de paravan, die door de a-stijl loopt gaan lekken op een kitnaat van 30 jaar oud. Ik had het niet gemerkt en tussen 2 APK's van een kogelharde auto naar een verrotte bodem. Echt kuis. Op 5 plekken trapte je er door.
Zo snel mogelijk oplossen. Kost nu net zo veel werk als over een tijdje. Niet met zoutzuur echter. Zoutzuur lost alles op, maar dan kun je er niet meer mee rijden.
Succes!
Zo snel mogelijk oplossen. Kost nu net zo veel werk als over een tijdje. Niet met zoutzuur echter. Zoutzuur lost alles op, maar dan kun je er niet meer mee rijden.
Succes!
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2021 17:28 #1465970
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Alles er uit
Mathy,
Alles er uit halen, is echt de enige manier om alles weer droog te krijgen.
Voor de bekleding er uithalen volstaat het om de voorste bout los te halen en dan de bekleding er onder vandaan worden gehaald.
Alles er uit halen, is echt de enige manier om alles weer droog te krijgen.
Voor de bekleding er uithalen volstaat het om de voorste bout los te halen en dan de bekleding er onder vandaan worden gehaald.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2021 21:05 #1465982
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Willem, Volvisti
De mat is er al uit. Het schuimrubber eronder zit vastgeplakt. Het rubber onder en achter de pedalen durf ik er nog niet uit te halen. Geen idee waar het vastzit.
@WillemV: Waar zit die dop waar bij jou het water door naar binnen kwam?
BTW inmiddels heb ik er een probleem bij. Ik dacht gelijk ook maar even de linker bekleding van de radioconsole te vervangen, maar de onderste bout wil niet meer in het gat. De afstand is te groot. Het gaat om de onderste bout/schroef van de twee die het dichtst bij de pook zitten.
groetjes
Mathy (die zich ook afvraagt hoe je hier de isolatie van de 960 ooit onder zou kunnen krijgen.)
De mat is er al uit. Het schuimrubber eronder zit vastgeplakt. Het rubber onder en achter de pedalen durf ik er nog niet uit te halen. Geen idee waar het vastzit.
@WillemV: Waar zit die dop waar bij jou het water door naar binnen kwam?
BTW inmiddels heb ik er een probleem bij. Ik dacht gelijk ook maar even de linker bekleding van de radioconsole te vervangen, maar de onderste bout wil niet meer in het gat. De afstand is te groot. Het gaat om de onderste bout/schroef van de twee die het dichtst bij de pook zitten.
groetjes
Mathy (die zich ook afvraagt hoe je hier de isolatie van de 960 ooit onder zou kunnen krijgen.)
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-03-2021 21:53 #1465983
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Langere bout gebruiken?
En dan eventueel als het gelukt is de boel terugwisselen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2021 23:47 #1466009
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rubber bij paravan
Hallo Volvisti
Het rubber, dat tegen de paravan hoort te zitten, zit los. Helaas zijn de palletjes, waarmee hij vast zou moeten zitten, grotendeels afgebroken. Het rubber zelf lijkt gekrompen te zijn, want als ik het optil corresponderen de gaten in de rubber niet met die in de paravan.
Hoe groot is de kans dat dit de oorzaak van m'n mobiele zwembad is?
groetjes
Mathy
Het rubber, dat tegen de paravan hoort te zitten, zit los. Helaas zijn de palletjes, waarmee hij vast zou moeten zitten, grotendeels afgebroken. Het rubber zelf lijkt gekrompen te zijn, want als ik het optil corresponderen de gaten in de rubber niet met die in de paravan.
Hoe groot is de kans dat dit de oorzaak van m'n mobiele zwembad is?
groetjes
Mathy
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-03-2021 09:43 #1466012
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic niet zo groot
Ik zie gaatjes in het gootje waar het rubber zat, maar die komen uit in de paravan? en die watert weer af. In de paravan komt altijd water door de regen.
Rubber terugplakken. Het zorgt er voor dat er niet te veel water op je motor en in de ontsteking loopt, maar het heeft geen verder waterdichtende functie richting het berijders compartiment. Oudere Volvo's hebben daar helemaal geen rubber en de ontsteking op het blok zitten.
Succes met (verder) zoeken. Gooi eens een gieter water door de paravan en kijk of er binnen iets komt. Overigens zou ik ondertussen en daarvoor rücksichtslos de matten binnen loshalen en eventueel vastgeplakt schuimrubber. Schuimrubber ligt in de 240 los, maar plakt uiteindelijk en ongewenst vast onder invloed van ouderdom, vocht en viezigheid. Enige remedie is loshalen en vervangen.
Rubber terugplakken. Het zorgt er voor dat er niet te veel water op je motor en in de ontsteking loopt, maar het heeft geen verder waterdichtende functie richting het berijders compartiment. Oudere Volvo's hebben daar helemaal geen rubber en de ontsteking op het blok zitten.
Succes met (verder) zoeken. Gooi eens een gieter water door de paravan en kijk of er binnen iets komt. Overigens zou ik ondertussen en daarvoor rücksichtslos de matten binnen loshalen en eventueel vastgeplakt schuimrubber. Schuimrubber ligt in de 240 los, maar plakt uiteindelijk en ongewenst vast onder invloed van ouderdom, vocht en viezigheid. Enige remedie is loshalen en vervangen.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2021 21:44 #1466022
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic eens
met Reinier. Matten eerst eruit is het beste, daarna ontroesten, verven en daarna op zoek gaan naar de oorzaak(en) dmv een vinklijstje. De mat was bij ook geplakt door de ouderdom en ik heb zelf de dreunplaat moeten eruit bikkelen om bij de roestplekken te komen om ze daarna te behandelen.
En, als het echt zeiknat is is de kans groot dat het schuim onder de stoelen ook nat zijn.
Mogelijk zijn er meerdere oorzaken in het spel, zoals ik het zelf heb ondervonden (kier/slechte kit/strijknaad, parafaan lag verkeerd, rubber deur, luchtklepje bij voeten).
En, als het echt zeiknat is is de kans groot dat het schuim onder de stoelen ook nat zijn.
Mogelijk zijn er meerdere oorzaken in het spel, zoals ik het zelf heb ondervonden (kier/slechte kit/strijknaad, parafaan lag verkeerd, rubber deur, luchtklepje bij voeten).
Moderators: Jerry Stam