Hoe wordt het weer droog?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 00:57 #1110520 door Mathy van Nisselroy
Hoe wordt het weer droog? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti

De mat onder het stuur van m'n 940 is door en door nat. Waar al dat water (het ruikt niet naar koelvloeistof en het wordt vooral nat als het geregend heeft) vanaf komt, dat zoek ik nog wel uit. Maar ik zou het water dat erin staat er graag weer uit willen krijgen. Liefst zonder daarvoor al te veel onderdelen te verwijderen. De auto moet rijdbaar blijven zonder al te veel herrie en kans op beschadigingen. Ik zou er oud kranten in kunnen leggen, maar heb geen zin in papier-maché of zwarte inkt in de auto. Momenteel rijd ik van en naar het werk met de Deltamil-airco aan en de verwarming vol open. De auto kan hier thuis en op het werk NIET binnen staan. Dus: Hoe krijg ik al dat water er weer uit?

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 06:35 #1465796 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Vloermatten eruit
Heb hetzelfde gehad. Was een kabel doorvoer manchet die niet lekker in het schutbord zat.

Maar ik heb de vloermatten eruit gehaald en met oude handdoeken het ergste vochtig weg gehaald en daarna weer droge handdoeken op en onder het schuim gelegd en bijna dagelijks wisselen. En inderdaad verwarming en airco aan.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 07:36 #1465797 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Zet er een kacheltje op. Dat
Zet er een kacheltje op. Dat is de enige manier om de boel op afzienbare tijd droog te krijgen. Van nature laten drogen, ook met de verwarming vol aan, gaat heeeeel lang duren.
Zorg wel dat je kacheltje stabiel neerzet en de boel er niet mee affikt.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 08:40 #1465798 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Rijden
met de kachel aan en een raampje open op een kier

• Bastiaan van den Hurk (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 09:01 #1465799 door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic Ik heb de vloermat omhoog getrokken
Door het kunstof paneel vd dorpel los te halen en een stukje hout onder de vloermat te steken.
Dan droogt ie een stuk harder maar dan nog duurde het wel een week eer het droog aanvoelde.
De huidige temperaturen helpen ook niet echt mee, dus het zal bij jou wel een stuk langer duren.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-03-2021 09:44 #1465801 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Gewoon het tapijt er uit
Gewoon het tapijt er uit halen, je kan immers prima rond rijden zonder dat tapijt.
Je krijgt het namelijk zelfs met een kachel héél moeilijk droog gestookt.

Dat komt door de toegepaste geluidsdemping, boven op het schuim zit een dikke laag vinyl welke geen water door laat.
Het vocht blijft op die manier gevangen tussen de carrosserie en die dikke laag vinyl.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 09:54 #1465803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke manchet?
Ik haak even aan omdat ik hetzelfde ervaar.
De mat bij de pedalen was na de warme droge periode van pas geleden droog, echter het lullige buitje van eerder deze week was toch weer voldoende om de boel vochtig te laten worden. Geen waterballet, maar gewoon vochtig (het is dus niet veel water wat binnen komt).
De auto rijdt momenteel zo weinig dat ik 200% zeker ben dat dit regenwater is. Ik krijg alleen mijn vinger er nog niet achter waar het precies vandaan komt. Het moet hoog boven de pedalen in de buurt van het schutbord zijn; de bovenzijde van de pedalen en de stuurstang voelden eerder deze winter ook vochtig, dus het moet iets zijn dat daarboven zit. Ik heb pas nog de hele voorruit afgekit, zodat ik weet dat het daar niet vandaan komt.
Blijkbaar moet ik dieper onder de motorkap duiken en alle doorvoeringen checken.
In de paravaan kan toch niets zitten wat dit veroorzaakt?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 11:55 #1465804 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Tapijt moet er zeker uit. Dat
Tapijt moet er zeker uit. Dat tapijt kun je binnen wel drogen op de kachel. Vaak is die papieren troep die er zit zodanig vergaan dat je die beter meteen kunt weggooien. Droogstoken met een kacheltje kost je daarna zeker nog wel een dag.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 12:47 #1465805 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Motorkap ontgrendeling
Bij mij het de manchet waar de kabel van de motorkap ontgrendeling doorheen zit. Maar waar precies kon ik niet vinden dus heb het geheel met Shell tixophalt ingesmeerd en weg was de lekkage.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2021 15:38 #1465809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Komt bekend voor
Ik heb het ook gehad. V90 bleek airco te zijn die z'n condens naar binnen (aansluiting rooster onderaan bij de voeten) liet lopen ipv naar buiten. Bij de 940 was iets niet goed onder de paravan.

Als het nu sopt dan moet die bekleding+isolatie eruit, echt... En dan hopen dat het niet naar achteren gelopen is, anders daar ook. Het wordt echt niet droog door een beetje tocht, een kacheltje en/of airco etc. Ook niet als je eerst met handoeken, sponzen en kranten hebt lopen dweilen.
En zolang je het lek niet hebt gevonden, kunnen die matten met alles daaronder er ook maar beter uit zijn want anders blijf je bezig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC