Bestuurdersstoel zonder hoogteverstelling?

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2018 11:10 #1449717 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Als ik het me goed herinner
Als ik het me goed herinner zat deze bekleding standaard in de 740GLE modellen voordat dit een 16klepper was.
De gle met 130 pk kjetronic.
Ergens tot medio 1989.
Werd toen als blauw velours verkocht maar weet ik niet zeker.
Er was een periode ook een rode en zwarte variant hiervan.
De rode zijn vandaag bijna allen verkleurd door zonlicht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2018 00:41 #1449739 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Volgens
mij klopt dat wel wat wessdan zegt.
Ik heb het ook in mijn 740 gehad, twee x zelfs. Maar dat was geen GLE.
Maar het oorspronkelijke interieur was dus een x vervangen door dit GLE interieur.
Toen ik hem kocht maar dat was vreselijk verkleurd onder invloed van Uv. Denk dat de auto over hele lange tijd altijd met zijn neus dezelfde kant op geparkeerd stond. De ene helft vd bekleding was nogal verschoten van kleur en de andere helft niet.

Later heb ik precies zo'n blauw krijtstreep interieur geplaatst als hier op het fotootje staat. Dat blauwe. Het is wel een heel vroljke kleur blauw. In een witte auto stond het heel fraai. Wel is het inderdaad niet erg duurzaam. De stof slijt snel en wordt dan dun.
En is bijzonder gevoelig voor brandgaatjes door bv sigaretten.
Het is vast te vinden met wat moeite maar of het dan in fraaie staat is is de vraag.

Rood was er ook maar ik heb wel eens begrepen dat dat in NL niet gekozen kon worden bij een eerste levering van de Volvo maar dat het voor de scandinavische markt was. Volgorde van zeldzaamheid : Zwart, blauw, rood

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2018 21:59 #1449767 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic officieel
is het blauwe tricot pluche nr 4532/5533.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2019 13:17 #1457337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afronden en voortschrijdend inzicht
Het oorspronkelijke plan om een onderstel met de oude hoogte verstelling van een bestuurders stoel op de bijrijders plek te zetten is niet gelukt. De paddestoeltjes zitten zo dat het rekje niet van links naar rechts uitwisselbaar is.

Ben tegen een 960 interieur aangelopen op de sloop in Hoogeveen met hoogte verstelling op beide stoelen. Heb de hoogteverstelling daarvan meegenomen. Heb nu toch de hoogte verstelling bij de middenconsole. En der zit zo'n dikke veer in waardoor je niet naar beneden zakt bij het verstellen tijdens het rijden. Dank voor alle input

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2019 19:02 #1457349 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Hier staat
nog een stoel-onderstel uit een UK Volvo.
Bestuurderskant dus met hoogteverstelling. Die moet nog een keer rechts geplaatst worden.

Moderators: Jerry Stam