Hemel vernieuwing
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2015 10:54 #1416474
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sedan hemel
Hoe haal je een hemel uit een sedan dan?
Die kun je natuurlijk niet ff door de achterklep naar buiten trekken..
Die kun je natuurlijk niet ff door de achterklep naar buiten trekken..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2015 07:20 #1416490
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je de RV stoel eruit
Als je de RV stoel eruit haalt en de tunnelbak, past de hemel zo eruit door het rechter voorportier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2015 07:43 #1416491
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hemel sedan
Zoals Dirk ook al zei , alleen had ik de stoelen er in gelaten :
Hoe ik hemel er uit heb gehaald (nu 2x keer) en weer er in gedaan:
1:Spiegel verwijderen
2:Zonnekleppen verwijderen
3:Handgrepen verwijderen rondom als ze er nog zitten(Handgreep verwijderen , de zwarte rubber strip die er in zit met een bot botermes of zo er uit wippen , daarachter zitten de schroeven waar handgreep mee vastzit
4:Zwarte afdekklepjes verwijderen , daar waar geen handgreep zit , die moet je er af wippen , doe ik meestal met plamuurmes , het afdekkapje zit weer op een plastic geklikt dus opletten.
Daarachter zitten ook weer schroeven , losdraaien etc.
5:Plastic panelen verwijderen waar hemel op rust/hangt
6:Plafondlampje losmaken en draden even opschrijven welke waar moet.
7:Plafondplaat zit nu nog achter en voor in een strip geschoven.
8:Ik haal in het midden waar lampje zit de plaat iets naar beneden (is flexibel/karton)en kan hem dan uit de voor en achterstrip halen.
9: Voortstoelen helemaal naar voren en daarna plat leggen (of eruit halen)
10:Versnellingpook in 4 zetten , nu zou volgen handboek de hemel er via rechtervoordeur uit kunnen , gaat wel heb ik eerst keer ook zo gedaan.
11: Makkelijker gaat het als je de middenconsole weg haalt , die zit eigenlijk in de weg , lijkt veel werk maar valt achteraf mee .
12: Dus console waar handrem inzit weghalen en daarna de console waar asbak/radio etc inzit.
13:Bij montage hemel OPLETTEN OP VOLGENDE
Er zitten nu als het goed is nog de plastic verticale stijlen bij voorraam en achterraam , als je daar nu de hemel zo over wilt schuiven heb je kans dat hij vies wordt van het opgehoopt vuil bovenop/aan de stijlen.
Stijlen aan bovenkant eerst goed schoonmaken en ik zou daarna een stuk stevig wit papier eerst over de stijlen schuiven en daarna de hemel er over heen schuiven .
Denk dat het ik zo aardig heb beschreven , misschien wat gemist.
Hoe ik hemel er uit heb gehaald (nu 2x keer) en weer er in gedaan:
1:Spiegel verwijderen
2:Zonnekleppen verwijderen
3:Handgrepen verwijderen rondom als ze er nog zitten(Handgreep verwijderen , de zwarte rubber strip die er in zit met een bot botermes of zo er uit wippen , daarachter zitten de schroeven waar handgreep mee vastzit
4:Zwarte afdekklepjes verwijderen , daar waar geen handgreep zit , die moet je er af wippen , doe ik meestal met plamuurmes , het afdekkapje zit weer op een plastic geklikt dus opletten.
Daarachter zitten ook weer schroeven , losdraaien etc.
5:Plastic panelen verwijderen waar hemel op rust/hangt
6:Plafondlampje losmaken en draden even opschrijven welke waar moet.
7:Plafondplaat zit nu nog achter en voor in een strip geschoven.
8:Ik haal in het midden waar lampje zit de plaat iets naar beneden (is flexibel/karton)en kan hem dan uit de voor en achterstrip halen.
9: Voortstoelen helemaal naar voren en daarna plat leggen (of eruit halen)
10:Versnellingpook in 4 zetten , nu zou volgen handboek de hemel er via rechtervoordeur uit kunnen , gaat wel heb ik eerst keer ook zo gedaan.
11: Makkelijker gaat het als je de middenconsole weg haalt , die zit eigenlijk in de weg , lijkt veel werk maar valt achteraf mee .
12: Dus console waar handrem inzit weghalen en daarna de console waar asbak/radio etc inzit.
13:Bij montage hemel OPLETTEN OP VOLGENDE
Er zitten nu als het goed is nog de plastic verticale stijlen bij voorraam en achterraam , als je daar nu de hemel zo over wilt schuiven heb je kans dat hij vies wordt van het opgehoopt vuil bovenop/aan de stijlen.
Stijlen aan bovenkant eerst goed schoonmaken en ik zou daarna een stuk stevig wit papier eerst over de stijlen schuiven en daarna de hemel er over heen schuiven .
Denk dat het ik zo aardig heb beschreven , misschien wat gemist.
Moderators: Jerry Stam