Hemel vernieuwing
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik neem aan dat je de Volvo bedoeld. Nee, geen open dak ik mijn stationwagon.
In de Daimler zit wel een open dak
Conrad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hemelbekleding zit behalve bij een auto met origineel schuifdak, in de 7 en 9 serie volledig geplakt op een dikke kartonnen plaat. Het is geen Amazon of 240.De hemels gaan hangen, omdat de lijmlaag na verloop van tijd de foamlaag op de hemelstof oplost of domweg vergaat.r.winkelman schreef : Ik moet erkennen day ik niets van hemeltjes weet, Voor d € 50 krijg ik dat gewoon een lap stof, of is het dat een hemel een constrctie is waar het stop word aan ophehangen?????
De bekleding kun je er af trekken, maar dat zou ik pas buiten de auto doen.De kartonnen plaat met een harde borstel, zonder water, schoonmaken.Als je zorgt dat alle oneffenheden weg zijn, kun je er nieuwe stof op plakken.
Koop een rol bekleding in de kleur die je hebben wil.Wordt verkocht op 140cm breed, ik meen me te herinneren, dat 3 meter genoeg was.Hele spul volgens de gebruiksaanwijzing op de spuitlijm-bus aanbrengen. Tapijtlijm mag ook, maar doe dat absoluut dun aanbrengen, anders komt het er bij aandrukken doorheen.Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Wurth sproeilijm, nummer weet ik even niet. Reken op een bus of twee.
laten drogen en de gaten in de hemelplaat met een nieuw stanleymesje overnemen in de bekleding.Ook de gaatjes waar de schroef voor de zonneklep doorheen moet, anders trek je met vastschroeven de nieuwe bekleding stuk.
Terugplaatsen en done.Kost je (nou ja, mij dan) een uurtje. Meeste werk zit in demonteren van plasticdelen langs de hemel. Spiegel en zonnekleppen moeten er ook af, vergeet de dopjes niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begrijp dat er een of ander vast deel achter het doek zit waar het doek op gelijmd zit. . .(dan wel behoort te zittem
Ook leest ik dat er schuimplastic op het staal van het dak geplakt moet . . . of kan worden voor geluidsolatie. Het een en ander blijft een beetje onduidelijk van wat ik op het forum lees.
Heb jij inzicht om dit goed uit te leggen en heb je contacten om wat nodig is te kopen in Utrecht regio?. . .Ik heb geen zin om door heel Nederland heen te gaan rijden en dan met lege handen terug te kopmen omdat het "'rommel" is is dat aangeboden werd.
Wat zijn de kosten van je tijd die je er in wilt steken?
R.(conrad) winkelman
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik dacht dat ik hierop gereageerd had maar kennelijk niet dus. . .ik zie mijn reactie hier niet staan.
Nee er zit geen open dak in mijn Stationwagen.
Heb jij er tijd voor om te helpen dan wel zoiets te doen in de buurt van Nieuwegein?
Miscchien ook in staat het "spul" dat nodig is te bemachtigen? Hoeveel kost je tijd dat je er in wilt steken?
R(conrad) winkelman
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik was van plan om gewoon de stof er af te halen dan kijken wat nodig is maar dat lijkt van je beschrijving niet een slip plan. Ik heb nu een beter idee wat het inhoudt.
Ik heb geen werkplaats en het lijkt me geen klus om op straat op de stoep te gaan uitvoeren. Ik zoek dus iemand die ruimte heeft om dit te doen en waarbij ik gewoon kan helpen.
Zou het niet slim zijn dat ik het zootje er uit haal en dan ergens een gebruikte hemel laat installeren? De kleur is beige maar het maakt me niets uit als er toevallig een aderde kleur op zit.
Ik ga maar eens bij de sloperijen langs. . .nog niet gedaan omdat ik dacht dat er via deze wel oplossingen zouden komen opdagen.
Als jij het voor me doet hoeveel gaat het ons kosten ongeveer? Ik begrijp dat je dit niet bedrijfsmatig doet. . .correct? We zitten met een probleem dat de auto geen pronkstuk is en slechts alleen als "nuttig" vervoermiddel gebruikt wordt.
De auto loopt goed maar op de open markt is het weinig waard. . . Voor de gein heb ik eens gevraagd via een on-line Koopaanbieding wat ik er voor zou krijgen. . € 100 was het beledigende Bod J. . . Wij zelf hebben er een waarde van € 750 op gezet.
Dus om € 400 voor een hemeltje te gaan betalen is ons te veel.
Ik zoek een goedkope oplossing die ergens anders dan op straat wordt uitgevierd.
Groet,
R(conrad) winkelman
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt.
r.conrad winkelman
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jammer dat je zo ver weg zit. Gezien ik geen haast heb bijf ik eerst in de buurt zoeken.
Indien het niet lukt zie ik wel weer.
r.Conrad Winkelman