Uitwisselbaarheid interieur tussen 740 / 760 / 780 / 940 / 960 / S90 / V90

• Piet Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 18:03 #1409954 door Piet Visser (GAST)
Beantwoord door Piet Visser (GAST) in topic Stekkers etc..
Zijn de originele stekkers nog verkrijgbaar bij de dealer? En hoe zit het met de kleurcodes van de bedrading?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2014 10:52 #1409976 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Donor
Gewoon de contrastekkers uit de donor knippen waar de stoelen uit komen. De andere kant zit aan je eigen oude stoelen. Dan wijst het zich verder eigenlijk vanzelf.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2014 11:22 #1409978 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De stekkers
De stekkers bestaan uit 2 delen. Kunststof en de metalen pennetjes. Kunststof en pennetjes zijn wel te krijgen, maar niet goedkoop (de pennetjes, soms € 1 per stuk!) en het is heel lastig uit te vogelen welke nummertjes je moet bestellen. Ook voor de dealer, ik denk dat die niet eens gaat kijken. Beste is dus wat Willem zegt: Zorgen dat je de contrastekkers er ook bij hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2014 11:32 #1410019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zij-airbags
Ik zie zo even geen vermelding van de zij- airbags in bijvoorbeeld de laatste serie 940. Deze wworden mechanisch geactiveerd als de onderkant van de deur naar binnen wordt gedrukt, net boven de dorpel. In de deur zit daarom een extra kunststof blok gemonteerd. Je kunt de stoelen wel overzetten in een niet-SIPS auto, maar vraag is of de airbags dan nog wel op tijd worden geactiveerd.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2014 11:52 #1410022 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Plastic blok

Rversteeg schreef : In de deur zit daarom een extra kunststof blok gemonteerd. Je kunt de stoelen wel overzetten in een niet-SIPS auto, maar vraag is of de airbags dan nog wel op tijd worden geactiveerd.

Jerry # 895
Dat plastic blok zit vast met 1 of twee schroefjes en kan je er gemakkelijk uit halen om dat over te zetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2014 21:25 #1410048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zij airbag
Gisteren een 945 1998 gezien waar een auto met 50 in de zijkant in gedoken was. B stijl stond 20 cm naar binnen en de stoel airbag was afgegaan. Je zag aan de buitenkant in de deur precies waar het plastic blok zat. Was gewoon een rechthoekige "bobbel" in de deuk. Zal kijken of ik een foto kan krijgen van de afdruk van het blok en de geactiveerde plofzak. De 80 jarige bestuurder kwam er goed vanaf. Ik weet niet hoe het met de indringer gegaan is. Auto was overigens niet Total los verklaard. Kenteken was compleet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2014 13:52 #1410463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hulde en vraag
Veel dank voor het overzicht. Ik heb stoelen gekocht zonder hoekjes en die ga ik overzetten.
Er zitten ook mechanische gordelspanners op. Ik zie de link onderaan de pagina niet. Ik zitten rode palletjes op en die kunnen erin en eruit en je kan ze draaien. Hoe moeten ze?
Je zou het 'hoekje verhaal' nog op kunnen nemen in het voorstoelen stukje.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2014 13:57 #1410464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwijzing
Verwijzing aangepast, van verwijzing naar bijlage naar link naar de pagina waar wat uitleg en de pdf staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2014 16:11 #1410465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat goed wat snel ... :-)
Hartelijk dank!
Rob

Moderators: Jerry Stam