Te korte achtergordels?
- V700 register
- Nieuw lid
-
doe 35 kg eens x 3,5 G?mbroeren schreef : 't weegt natuurlijk niets idd
dat krijg jij in je nek als het niet goed vast zit.
maar het zit allemaal goed vast als het officieel Volvo is. ga daar maar van uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Er wordt normaal gezegd, dat bij 50 km/h je gewicht met een factor 20 vermenigvuldigd moet worden en bij 70 km/h zelfs met een factor 30.
Tijdens een proefwerk Natuurkunde op Havo niveau heb ik ooit eens van alles mogen berekenen m.b.t. een botsing waarbij je met 50 km/h ergens tegenop botst. Bij een gewicht van 50 kilogram kom je dan inderdaad uit op 1000 (duizend) kilogram. Knappe jongen die dat tegenhoud. Sinds die tijd rijd ik met nog meer overtuiging met de gordel om.
Maar kleine kinderen en losliggende voorwerpen, zelfs spullen die achter in de kofferbak liggen kunnen levensgevaarlijk worden bij een botsing. En wie vóór in de gordels zit, kan door iemand achter hem/haar die niet in de gordels zit dodelijk getroffen worden.
Maar als Volvo het levert (en vooral het Volvo uit de tijd dat ze nog eigen baas waren) is het getest en heeft het de botsproeven doorstaan.
Groetjes
Mathy
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb daar eens een filmpje van gezien.Een beetje achterbank maakt geen kans als er een gereedschapskist o.i.d. achterin staat.Mathy schreef : Maar kleine kinderen en losliggende voorwerpen, zelfs spullen die achter in de kofferbak liggen kunnen levensgevaarlijk worden bij een botsing.
Daarom rij ik nooit weg voordat iedereen in de gordels zit... ook achterin.Mathy schreef : En wie vóór in de gordels zit, kan door iemand achter hem/haar die niet in de gordels zit dodelijk getroffen worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vrouw kan ook eerdaags gaan bevallen en gelukkig was ik zo slim om de MaxiCosy van te voren eens te gaan bevestigen in de 740, met de conclusie dat zowel voor als achter de gordels tekort waren. Kwam dit draadje tegen en denk, mooi gaan binnenkort bij dealert langs.
Had vandaag toch even tijd dus maar even langs geweest, gordelverlengers, yup die hebben we, voor een 740 uit 1986? oei... dat wordt wat lastiger....
Naja op vooraad had ie em niet, stond zelfs niet meer in het systeem, hij ging zijn best doen om er nog eentje op te sporen maar dat kan even duren.
Dus heb de hoop even hier gevestigt, iemand nog enig idee waar ik zo'n dingetje vandaan kan halen? of heeft iemand er nog eentje op de plank liggen?
- V700 register
- Nieuw lid
-

Hoe lang moet Lilly nog?
- V700 register
- Nieuw lid
-
het is zeer onwaarschijlijk dat het niet past. Ik heb ze jarenlang verkocht (in de 90's) en ik ben het nooit tegengekomen.bastiaanolij schreef : Hey mensen,
was ik zo slim om de MaxiCosy van te voren eens te gaan bevestigen in de 740, met de conclusie dat zowel voor als achter de gordels tekort waren. .
Heb je ook de stoel wat verder naar achteren geschoven? en omhoog of omlaag, dat kan het net schelen bij sommige modellen. (en staat in de gebruiksaanwijzing)
enne... Hij hoort op de voorstoel niet achterin,! kijk maar in je gebruiksaanwijzing (bladzijde 48 )
<a href=" www.maximiliaan.com/media/producthandlei...xicosi/CabrioFix.pdf " target="_blank">gebruiksaanwijzing
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
<font face="Helvetica-Condensed" size="1" color="#231f20">"De Maxi-Cosi CabrioFix mag zowel op de voorstoel als op de achterbank worden gebruikt. Maar wel altijd</font><font face="Helvetica-Condensed" size="1" color="#231f20"> achterstevoren. Neerklapbare achterbanken vergrendelen."</font>
<font size="1" color="#231f20">Pagina 50, (PDF pagina 46)</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het liefst zet ik em ook op de voorstoel, maar beide lukte me niet, eigen fouten daargelaten:)
Antione, nog 2 weken dus het wordt allemaal erg krap. We willen zeker nog een keer langskomen maar ik weet niet of dat nog voor de geboorte gaat lukken. Je kan je voorstellen dat het hier aardig druk is
Goed, ik ga het zo nog een keertje proberen om te zien of ik toch iets fout doe, maar anders moet ik toch aan de gordel verlenger op de een of andere manier..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ons kleine mannetje zit nu altijd gezellig naast me op de bijrijdersstoel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En inderdaad, met heeeeel veel moeite is het me wel gelukt.. Dus et moet goed komen,al heb ik toch het gevoel dat iets meer lengte wel prettig zou zijn..