Te korte achtergordels?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 00:04 #1059517 door Jeroen van Bodegom
Te korte achtergordels? is gemaakt door Jeroen van Bodegom
Zaterdagochtend mocht ik mijn vrouw met ons pasgeboren zoontje ophalen uit het ziekenhuis. Vrolijk fluitend zwiepte ik het Maxi Cosy Cabrio babystoeltje op de achterbank en wilde deze met de gordel vastzetten.Helaas... gordel te kort...?Gelukkig paste de voorgordel wel om het stoeltje, maar het viel me op dat dit ook maar net ging.
Ik had hetzelfde probleem met mijn 360, maar had niet verwacht dat de gordels in de 740 ook te kort zouden zijn.
Is iemand dit probleem al eens eerder tegengekomen en hoe is dit opgelost?Zijn er langere gordels te vinden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 00:34 #1163031 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dealer of marktplaats
Hallo Jeroen
Bij de dealer kun je gordelverlengers krijgen. Maar er wordt er momenteel ook een op marktplaats aangeboden. Op het moment dat ik dit schrijf is marktplaats "voor onderhoud gesloten", anders had ik de link er hier bij gezet.
Maar je kunt altijd bij de dealer navragen. Sommige dingen zijn tegenwoordig bij de dealer goedkoper dan op marktplaats.
Edit: Marktplaats ie weer bereikbaar. <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...oor-in-de-volvo.html " target="_blank">Hier is de link, die in een nieuw venster opent.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 09:15 #1163036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ander probleem...
Ik heb in mijn 740 estate een ander probleem: het kinderstoeltje kan gewoon vastgezet worden, dus de lengte van de gordel is prima. Alleen...het punt waar de gordel bovenaan naar toe loopt bevindt zich zo&#39;n beetje naast het stoeltje. Gevolg is dat het stoeltje kan draaien, en een heel eind naar voren kan schieten voor de gordel in zijn vergrendeling schiet. M.a.w. bestaat er iets dat er voor zorgt dat hier een oplossing voor biedt? In een 240 estate heb ik wel eens gezien dat er een soort stang in de kofferruimte zit, die tegen het achterste zijraam geplaatst is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 09:24 #1163038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eerst passen
Hallo Jeroen,
Gefeliciteerd met de kleine. Ik had exact hetzelfde probleem.
Heb idd een gordelverlenger gehaald bij de dealer. Op de fiets = niet slim, want de verlenger paste niet in de gordelvanger! Probeer &#39;m dus voordat je de verlenger meeneemt.
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 10:22 #1163040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Workaround.

Wouter1973 schreef : M.a.w. bestaat er iets dat er voor zorgt dat hier een oplossing voor biedt?

Toevallig heb ik het gisteren ook maar effe getest, en ontdekte hetzelfde.
Wat je kan doen is het stoeltje in de rugleuning drukken, een ruk aan de gordel geven zodat ie vergrendeld en daarna de kinderstoel loslaten. Door het terugveren van de rugleuning van de bank, blijft de vergrendeling intact.
Nu zit de stoel dus al in de vergrendeling en hoeft niet alsnog gespannen te worden als daar reden toe is.Alleen moet je hem er dus wel op dezelfde manier weer uithalen....;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 10:55 #1163041 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te kort? ja logisch
Ik heb de eerste Maxi-Cosi&#39;s verkocht ooit, zo&#39;n jaar of 20 geleden. Toen mochten ze niet op de achterbank, dat in verband met de veiligheid.O.a. vanwege zijstabiliteit die op een stoel beter is dan op een platte bank.
Mind you, dat was wel vóór de airbags het kan dus anders zijn nu.
Wat ik echter zie op de site van Maximiliaan, is dat de instructie nog steeds uitgaat van de voorstoel. En niet van een bank Dat is dus consistent met mijn verhaal
instructions.maxi-cosi.com/nl/carseats/cabrio.html
In veel gevallen toen,en dat is niet anders nu dan 20 jaar geleden, zijn gordels achterin zodanig geplaatst dat er meer lengte verloren gaat (achter de bank, door de ophanging en wat dies meer zei) dan voorin en dat het daarom niet past.
Een gordelverlenger is niet een gewenste optie omdat er dan altijd een zwakke(re) schakel in de keten zit. ook dat was een advies van toen.
En als de gordel te strak staat kan de maxi Cosi opklappen en wordt hij met zijn neus tegen de bank gedrukt. Wat tamelijk oncomfortabel is voor Micha. Bovendien kun je er dan niet even bij want je zit voorin en je zult zien: dan is het net druk en kun je nergens stoppen.
Advies van mij:
Lekker voorin zetten, die kerel. Dan kan mama fijn bij het zusje achterin zitten. Is ook leuk voor haar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 11:26 #1163042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic supertip

Baseman schreef :

Wouter1973 schreef : M.a.w. bestaat er iets dat er voor zorgt dat hier een oplossing voor biedt?

Toevallig heb ik het gisteren ook maar effe getest, en ontdekte hetzelfde.
Wat je kan doen is het stoeltje in de rugleuning drukken, een ruk aan de gordel geven zodat ie vergrendeld en daarna de kinderstoel loslaten. Door het terugveren van de rugleuning van de bank, blijft de vergrendeling intact.
Nu zit de stoel dus al in de vergrendeling en hoeft niet alsnog gespannen te worden als daar reden toe is.Alleen moet je hem er dus wel op dezelfde manier weer uithalen....;-)

Uitstekende tip! Ik rijd al tijden rond met het idee dat dat stoeltje eigenlijk niet helemaal lekker staat op de achterbank, en het voelt niet helemaal fijn om de kleine zo te vervoeren...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 14:34 #1163054 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic oplossingen?

Wouter1973 schreef : Ik heb in mijn 740 estate een ander probleem: het kinderstoeltje kan gewoon vastgezet worden, dus de lengte van de gordel is prima. Alleen...het punt waar de gordel bovenaan naar toe loopt bevindt zich zo&#39;n beetje naast het stoeltje. ...ingekort... In een 240 estate heb ik wel eens gezien dat er een soort stang in de kofferruimte zit, die tegen het achterste zijraam geplaatst is.

Dat is apart... daar heb ik in mijn estate met zowel de Maxi Cosy Cabrio (babystoeltje) en e Maxi Cosy Priory XP (Kinderstoeltje) geen problemen mee...
Wel vind ik de grof-geweld-oplossing van Bas wat onhandig met de het babystoeltje omdat de kleine daar al in zit voordat het stoeltje de auto in gaat... (of had jij het over een groter stoeltje?)
Gordelverlengers lijken dus de enige oplossing... Liefst zou ik de gordel aan de onderkant bij de deurzijde wat verlgengen in plaats van met een extra vanger zoals op die gordelverlengerz zit. Is daar niets voor? (liever geen oplossing met een te hoog DHZ gehalte, het is toch iets redelijk essentieels)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 16:04 #1163057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou...........

bodejodel schreef : Wel vind ik de grof-geweld-oplossing van Bas wat onhandig met de het babystoeltje omdat de kleine daar al in zit voordat het stoeltje de auto in gaat... (of had jij het over een groter stoeltje?)

Nou.....grof geweld?
Als je het stoeltje gewoon op de bank zet, de gordel om de stoel doet zoals je normaal ook doet, het stoeltje met gordel en al geleidelijk doch stevig in de rugleuning drukt, de gordel spant en de hele handel los laat, valt het best mee........toch?
Ik bedoel een MaxiCosy

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 22:43 #1163099 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Grof Geweld...
De hoeveelheid grof geweld valt inderdaad wel mee, maar je moet flink kracht zetten en dan zit hij er nog niet helemaal mooi in.
Ik ga eens langs de dealer voor een prijsje voor die verlenger, al had ik liever gezien dat er gewoon complete langere gordels te koop waren.Ik hou niet van al die adapters en passtukjes.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC