Te korte achtergordels?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2007 20:55 #1163179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brezan
het is niet de mooiste oplossing, wel de goedkoopste en ook erg stevig: bij Brezan verkopen ze gordelverlengers die je zet aan de onderkant van de langste kant van de gordel (dus niet de ontvanger). Kost 35,=
mocht je het iets vinden, zal ik er een foto van maken
trouwens, bij mij was het maar 10cm te kort, wel irritant....
en airbag uit vind ik geen optie want mijn vrouw rijdt ook wel eens mee en zit ook wel eens voorin 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2007 21:43 #1163233 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic dan maar voorin...

Baseman schreef : Ik vond een linkje, met wat uitleg over hoe dat ding in de auto moet, check. Trouwens, de beugel moet inderdaad naar beneden, op de bank/zitting rusten. Ik refereer inderdaad aan MaxiCosy als verzamelwoord voor dergelijke stoeltjes, specifieker in mijn geval, is het een EasyBob.

Ik had het echt specifiek over de Maxi Cosy als merk. Wij hebben een "echte" Maxi Cosy Cabrio zoals in je link te zien is. Die is toch echt te groot voor de achtergordels. Ik ga niet knoeien met gordels, verlengers en andere lapmiddelen. Ik wil alleen langere, originele gordels, anders niet. Dan blijft hij op de voorstoel meerijden totdat hij in het kinderstoeltje (een "echte" Maxi Cosy Priori XP") op de achterbank past. Mama gezellig achterin bij ons dochtertje.

Wouter1973 schreef : Ik had het over een groter stoeltje....die je semi-permanent in de auto laat staan zeg maar...daar moet de gordel langs de achterkant van het stoeltje lopen, en het punt waar de gordel dan loopt en waar de gordel in de stijl oprolt ligt dan in één lijn, terwijl je liever wil dat het punt waar de gordel in de stijl oprolt een stuk(je) verder naar achter zit.

Daar heb ik geen problemen mee. Ik heb zo'n groter stoeltje, de Maxi Cosy Priori XP voor ons dochtertje en die kan ik zonder problemen perfect in de gordels zetten.
instructions.maxi-cosi.com/nl/carseats/priori_xp.html

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2007 21:50 #1163234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nuancering.

bodejodel schreef : Ik ga niet knoeien met gordels, verlengers en andere lapmiddelen. Ik wil alleen langere, originele gordels, anders niet.

Uiteraard, veiligheid boven alles, zeker voor je nieuwe kleine. Ik heb nooit voorgesteld te knoeien met gordels, alleen een aanwijzing gegeven, hoe je kan voorkomen dat het stoeltje een 15 naar voren schuift, door hem steviger op de bank te drukken.Spanbanden, riemen en tussenstukken zijn bij mij ook uit den boze.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2007 23:34 #1163244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gordelverlenger
Niet zo moeilijk doen zou ik zeggen. Ik heb een gordelverlenger gekocht, die je in het slot klikt, waardoor het slot als het ware hoger komt te staan. Werkt prima, is alleen geschikt voor kinderzitjes. Is speciaal door volvo gemaakt, gewoon te bestellen bij de dealert. Je moet alleen tekenen dat je deze verlenger niet voor volwassen gebruikt. Prima toch? Bij de dealer kost deze € 60,- en op marktplaats € 30.
"probleem" opgelost.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2007 22:59 #1163314 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Opgelost

Baseman schreef : Uiteraard, veiligheid boven alles, zeker voor je nieuwe kleine. Ik heb nooit voorgesteld te knoeien met gordels, alleen een aanwijzing gegeven, hoe je kan voorkomen dat het stoeltje een 15 naar voren schuift, door hem steviger op de bank te drukken.

Klopt, maar bij onze Maxi Cosy (TM, C, R) past het dan nog steeds niet goed.

Hans L schreef : Niet zo moeilijk doen zou ik zeggen. Ik heb een gordelverlenger gekocht, die je in het slot klikt, waardoor het slot als het ware hoger komt te staan. Werkt prima, is alleen geschikt voor kinderzitjes. Is speciaal door volvo gemaakt, gewoon te bestellen bij de dealert. Je moet alleen tekenen dat je deze verlenger niet voor volwassen gebruikt. Prima toch? Bij de dealer kost deze € 60,- en op marktplaats € 30."probleem" opgelost.

Inderdaad, ik had niet goed gelezen en niet gezien dat het origineel Volvo was... Goeie oplossing lijkt me.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2007 10:19 #1163345 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kinderzitje in het midden - sterke achterbank?
wat is jullie mening over een kinderzitje in het midden plaatsen? Het zou veiliger kunnen zijn bij aanrijding van een zijkant, echter, ik kan met níét voorstellen dat de achterbank, waar de middelste driepuntsgordel aan vast zit en die ook nog eens opklapbaar is, een steviger basis vormt dan de carosserie waar de gordels aan de zijkant vastzitten (verlengd of niet.....). Aanrijding van voor/achter zou dan in mijn ogen grotere gevolgen hebben.
Toch maar niet in het midden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2007 11:44 #1163355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verankering

mbroeren schreef : wat is jullie mening over een kinderzitje in het midden plaatsen? Het zou veiliger kunnen zijn bij aanrijding van een zijkant, echter, ik kan met níét voorstellen dat de achterbank, waar de middelste driepuntsgordel aan vast zit en die ook nog eens opklapbaar is, een steviger basis vormt dan de carosserie waar de gordels aan de zijkant vastzitten (verlengd of niet.....). Aanrijding van voor/achter zou dan in mijn ogen grotere gevolgen hebben.
Toch maar niet in het midden?

Martijn.
Gordels zitten af fabriek altijd aan de carrosserie. en nooit aan een bank. daar mag het verschil niet in zitten.
Je hebt eigenlijk gelijk, in het midden achterin achterstevoren zit het beste beschermd. Alleen vanuit de voorste positie kun je er niet meer bij.  plus de vorm van de bank in het midden is niet de beste voor een stoeltje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2007 19:18 #1163382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klap-om

Jeroen schreef : Gordels zitten af fabriek altijd aan de carrosserie. en nooit aan een bank. daar mag het verschil niet in zitten.

H! Jeroen,
Waar zit volgens jou het hoogste deel van de driepuntsgordel op vast? Is het antwoord daarop niet het zwakke punt van de middengordel (bank klapt bij aanrijding)?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2007 19:41 #1163384 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij veilig
Ik heb daar een geintegreerd kinderzitje zitten voor kinderen van 15 tot 35 kilo. De middenarmsteun bestaat uit twee delen: het bovenste deel kan je opklappen tot rugleuking en je hebt er een prachtig zitje voor de kleine. Was een knock-out criterium voor ons bij de zoektocht naar de 3-liter variant. Liesbeth is vreselijk trots op haar plekje.
De middenplek is een volwaardige plek. Volvo verkoopt zijn auto's als 5-zitters en ik kan mij niet voorstellen dat de gordel die daar zit een volwassen persoon niet zou kunnen houden. Dan moet het met een maxi-cosi met 8 kilo liefde daarin toch ook goed aflopen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2007 09:12 #1163417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewicht
't weegt natuurlijk niets idd

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC