Bi-Xenon H4 advies gevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leidsekade schreef : Zitten daaraan van die mini ballasten en waar heb je die vastgemaakt? Ik zit nl ook te denken zoiets in te bouwen met andere koplampen met wissers
Ik heb geen mini ballasten maar normale omdat die kleine nog wel eens stuk gaan. Ik heb de ballasten met een beugeltje naast de koplampunit vastgezet, ruimte is daar bij mijn auto geen enkel probleem. Koplampen met wissers en sproeiers heb ik al (zweeds gebouwde auto, hebben die dat allemaal?).
strooilicht heb ik nog niet kunnen vaststellen. Wel een mooi lichtbeeld en geweldig veel zicht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit kan dus heel goed komen door wat ik noem: licht aan bij contact, uit bij starten, en weer aan als de motor loopt. Als je weet hoe xenonverlichting werkt (zoek t maar op)vkun je op één hand natellen dat dat geen goede invloed kan hebben op zowel de lampen als de elektronica/balasten. Dus om nou meteen de schuld aan de inbouwer te geven...Mathy schreef : Af en toe doet een lamp het niet of blijft een of beide lampen knipperen. Ik heb nog geen idee of het aan het merk ligt of aan de inbouwkwaliteiten van SB, maar ik heb het sterke vermoeden dat het aan het laatste ligt.
Dus nogmaals: Iemand een idee hoe je de automatische verlichting van de 940 uitschakelt of ombouwd zodat enkel de stadslichten branden bij auto-aan? Het was/is zelfs in sommige landen niet toegestaan om met licht aan te rijden overdag, dus het moet ook zonder kunnen door een (simpele) aanpassing.
Overigens wel heeeel erg goedkoop voor €80,-. Ik heb net een set van Pilot besteld die meer dan 200 moet kosten. Behoorlijk verschil maar wellicht zal er ook kwaliteitsverschil zijn, ongetwijfeld. Misschien dat ik nog een setje erbij neem voor de H3(is dat H3 of is het H1?) grootlichten.
*245 turbo 1984, Graphite metallic, M46+OD, Megasquirt, B21ET, Garrett T25 op 1,0bar, in restauratie....
*945LPT 1998, Blackberry Pearl, M90, 350dkm.
- Nieuw lid
-
Nee, was optie. Mijn 940 komt ook uit Torslanda maar geen wissers.Bij de latere 940's kon je wat stoeien met een zekering om lichten nu wel of niet automatisch te laten branden (ook op stand 0). Wellicht kun je daar nog iets mee uithalen. Staat wel beschreven in het boekje.vattumannen schreef : (zweeds gebouwde auto, hebben die dat allemaal?.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb alletwee de Bi-Xenon lampen opnieuw vast moeten zetten, omdat die LOS in de houders lagen na een paar weken. Dan ben je volgens mij niet echt een vakman.
Uitschakelen moet op verschillende manieren, al naar gelang je modeljaar. Via de zoekmachine vind je er de meeste wel.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Das inderdaad niet de bedoeling nee. De spullen moeten wel vast blijven zitten.Mathy schreef : Hallo TheSaint77
Ik heb alletwee de Bi-Xenon lampen opnieuw vast moeten zetten, omdat die LOS in de houders lagen na een paar weken. Dan ben je volgens mij niet echt een vakman.
Uitschakelen moet op verschillende manieren, al naar gelang je modeljaar. Via de zoekmachine vind je er de meeste wel.
Ik kan niets vinden met de zoekfunctie. Daarmee raakte ik t spoor zoek

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Even uit het hoofd:
Zekering 25 ofZekering 21 ofEen schroefje onder de schakelaar ofEen andere schakelaar
groetjes
Mathy (die de andere schakelaar nog moet inbouwen, maar daarvoor weer eerst een nieuwe knop wil bestellen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die ligt er nu uit. De lichten gaan automatisch aan en uit als het licht aangeschakeld staat met de schakelaar en gewoon echt UIT als de '0' positie van de schakelaar wordt gekozen.
Ik kan er nu dus voor kiezen wanneer het licht automatisch aan/uit gaat of gewoon helemaal uit. beter!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rendering Error in layout Message/Item: Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(): Argument #1 ($ItemID) must be of type int, string given, called in /var/www/vhosts/volvoklassiekervereniging.nl/domains/volvoklassiekervereniging.nl/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 319. Please enable debug mode for more information.