Bi-Xenon H4 advies gevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2010 18:01 #1084059
door V700 register
Bi-Xenon H4 advies gevraagd is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Er is ondertussen heel wat ervaring met bi-Xenon H4 in onze auto's.
Kunnen jullie vertellen wat jullie ervaringen zijn met de verschillende merken anders dan met het merk "Pilot". van €219,-
groeten Ad
Er is ondertussen heel wat ervaring met bi-Xenon H4 in onze auto's.
Kunnen jullie vertellen wat jullie ervaringen zijn met de verschillende merken anders dan met het merk "Pilot". van €219,-
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2010 18:32 #1295838
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DRL / Bi-Xenon
Toevallig van de week de bi-xenon Pilot set besteld in 4700K. Ik zal eea hier posten indien ik het setje binnen heb,
ik vraag mij alleen af of ik de DRL (Daylight Running Lights) of ook wel automatische verlichting uit kan schakelen, zodat de lampen niet aangaan bij contact, weer uit tijdens de start en daarna weer aan. Lijkt mij zeer slecht voor een xenonlampje. Staat er ook uitdrukkelijk bij vermeld dat er een constante stroom moet zijn en niet iets wat even uit kan vallen. Ik zet ze dan liever met de knop handmatig aan.
Het mooiste zou zijn als ikde DRL kon veranderen, zodat enkel de stadslichten automatisch aangaan. Mocht ik dan toch de koplampen vergeten dan heb ik nog steeds verlichting in de vorm van een soort van dagrijlichten. (!)
ik vraag mij alleen af of ik de DRL (Daylight Running Lights) of ook wel automatische verlichting uit kan schakelen, zodat de lampen niet aangaan bij contact, weer uit tijdens de start en daarna weer aan. Lijkt mij zeer slecht voor een xenonlampje. Staat er ook uitdrukkelijk bij vermeld dat er een constante stroom moet zijn en niet iets wat even uit kan vallen. Ik zet ze dan liever met de knop handmatig aan.
Het mooiste zou zijn als ikde DRL kon veranderen, zodat enkel de stadslichten automatisch aangaan. Mocht ik dan toch de koplampen vergeten dan heb ik nog steeds verlichting in de vorm van een soort van dagrijlichten. (!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2010 18:44 #1295839
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb je extra DRL's gemonteerd dan ? In de standaard situatie brandt stads+dimlicht. Dimlicht achter die grote glazen, stadslicht in dezelfde behuizing als de knipperlichten. Bij groot licht krijg je feller licht uit de "dimlichten" (H4) en gaan er nog 2 extra lampen aan. Deze zitten ook achter die grote glazen, meteen naast de grille.Dimlicht en stadslicht gaan volgens mij inderdaad automatisch uit bij starten. Weet niet of het er is, maar als je een draadje hebt waar alleen spanning op staat als de motor draait kun je daar een relais mee aansturen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2010 19:53 #1295850
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Carnamics
Hallo Ad
Ik heb er sinds bijna anderhalf jaar een set (of eigenlijk twee) van Carnamics in zitten. Ingebouwd door SB-Carstyling uit Drunen. Af en toe doet een lamp het niet of blijft een of beide lampen knipperen. Ik heb nog geen idee of het aan het merk ligt of aan de inbouwkwaliteiten van SB, maar ik heb het sterke vermoeden dat het aan het laatste ligt.
groetjes
Mathy
Ik heb er sinds bijna anderhalf jaar een set (of eigenlijk twee) van Carnamics in zitten. Ingebouwd door SB-Carstyling uit Drunen. Af en toe doet een lamp het niet of blijft een of beide lampen knipperen. Ik heb nog geen idee of het aan het merk ligt of aan de inbouwkwaliteiten van SB, maar ik heb het sterke vermoeden dat het aan het laatste ligt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2010 20:51 #1295859
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ebay
Ik heb vanmorgen een set H4 bi-xenon in mijn 745 gebeund. Gekocht op ebay duitsland voor 70 euro incl. de verzendkosten.
De kleurtemperatuur is 4300k en dat komt wat kleur betreft erg dicht bij een goede H4 Vison plus lamp van Philips.
<a href=" cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&am...DME:B:EOIBSA:NL:1123 "> cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&am...DME:B:EOIBSA:NL:1123
Het inbouwen was zeer eenvoudig, in 20 minuten zat alles er netjes in. Het lichtbeeld is uitstekend en de lichtopbrengst geweldig.
gr,
yuri
De kleurtemperatuur is 4300k en dat komt wat kleur betreft erg dicht bij een goede H4 Vison plus lamp van Philips.
<a href=" cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&am...DME:B:EOIBSA:NL:1123 "> cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&am...DME:B:EOIBSA:NL:1123
Het inbouwen was zeer eenvoudig, in 20 minuten zat alles er netjes in. Het lichtbeeld is uitstekend en de lichtopbrengst geweldig.
gr,
yuri
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2010 21:16 #1295861
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic xenonworld.nl
leuke setjes en betaalbaar ook, heb ze in de V70 zitten en geeft goed beeld.
Bas
Bas
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 10:49 #1295908
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @yuri
Zitten daaraan van die mini ballasten en waar heb je die vastgemaakt?
Ik zit nl ook te denken zoiets in te bouwen met andere koplampen met wissers
Ik zit nl ook te denken zoiets in te bouwen met andere koplampen met wissers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 11:11 #1295910
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4300k NAAR 6000k
Hallo,
Die HID setjes hebben die weinig strooilicht?
Ik wil de 6000k variant aanschaffen. Lekker wit.
groeten Ad
Die HID setjes hebben die weinig strooilicht?
Ik wil de 6000k variant aanschaffen. Lekker wit.
groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 11:14 #1295911
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 6000K
6000K is al behoorlijk blauwig hoor, dan kun je beter 5000K of 4300K nemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 14:46 #1295954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goedkope set
Hallo
Ik lever zelf de set van een onbekend merk maar zeer goede kwaliteit
ze zijn te leveren in alle kleuren en maten met een slim balast
koste voor een H4 set Bi xenon is 75 euro.
Grt Thom
Ik lever zelf de set van een onbekend merk maar zeer goede kwaliteit
ze zijn te leveren in alle kleuren en maten met een slim balast
koste voor een H4 set Bi xenon is 75 euro.
Grt Thom
Moderators: Jerry Stam