Kraak/knak in portieren voor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 11:51 #1293535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HA!
Ha, dat kan kloppen.IK had het idee dat er bij mij al eens wat was uitgesprongen, een soort van dopje/ringetje.
En nu? Is daar nog iets tussen te prutsen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 12:40 #1293544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwijt?
Tja, als je het busje kwijt bent kun je misschien zelf iets van blik o.i.d. op de juiste maat knippen en in vorm buigen? De verhouding is wel af te leiden van de foto, denk ik. Als je het zelfgemaakte busje stukje vervolgens op de veer zet zoals op de foto en je drukt de veer naar buiten (dus van de auto af), zou je hem er met een schroevendraaier tussen moeten kunnen wurmen zoals ik een eindje naar boven beschreven heb.
Is wel een gepriegel, dus als je ongeduldig van natuur bent en/of grote handen hebt, kun je misschien beter meteen het hele scharnier incl. vanger van de auto afhalen. Volgens mij kun je het busje er dan zo van achter in drukken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 19:51 #1293581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic past een 10 of 12mm
past een 10 of 12mm koperbuisje niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 20:10 #1293585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sloop?
Niet makkelijker van een sloper te halen ergens? Dan heb je tenminste de juiste maten, en gelijk wat ervaring met het omhoog wippen van de 'U'. (Dat vind ik altijd wel handig aan een sloperij: proberen hoe het gaat, zodat je het weet als je aan je eigen auto gaat sleutelen.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 20:29 #1293590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veel te groot

Mr.Mukkes schreef : past een 10 of 12mm koperbuisje niet?

Nee, doorsnee moet eerder een mm of 4 zijn, en de 'wanddikte' moet ook veel dunner zijn dan koperbuis. De lengte van het hulsje schat ik uit mijn hoofd misschien 8 mm (hij zit bij mij nu goed en ik ga hem er niet uithalen  ).
Vandaar dat ik zeg, zelf knippen uit een colablikje o.i.d. Als dat te dun is kun je het ook nog dubbel vouwen.
De suggestie van André is wellicht nog beter, al is de kans groot dat het zoeken naar de bekende speld is. Ook kan het nog steeds zijn dat er origineel helemaal niets hoor te zitten en dat 'mijn' busje ook al door een creatieveling is verzonnen. In Vadis kon ik helaas alleen maar de scharnieren als geheel vinden. Het fameuze busje is dus in elk geval geen los onderdeel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 11:02 #1293649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede foto's!Bij mijzelf heb
Goede foto's!Bij mijzelf heb ik niet zo'n busje kunnen ontdekken.Maar wat schetste mijn verbazing vanmorgen; het knaken was over.
Het portier loopt weer soepel als vanouds.
Het enige wat ik gedaan heb is dus (absurd) veel white grease gespoten op alles wat maar enigszins een functie heeft bij het openen en sluiten van het portier.
Het overtollige heb ik wel weggepoetst dus het ziet er verder gewoon netjes uit maar kennelijk had het spul enige tijd nodig om goed "in te werken".
Hopelijk is het blijvend

Wellicht toch iets voor als je hetzelfde probleem hebt, spuit overdadig white grease en wacht even af..was het allemaal maar zo simpel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 11:31 #1293650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temp
Heb ook het idee dat de temperatuur hier wat in meewerkt.
In de zomer haast geen last, maar wordt het kouder.....

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 11:48 #1293651 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Temp invloed op piepjes en knakken
Inderdaad heb ik ook zo een paar geluidjes in de winter. Op de plek bv. waar bij RHD's een handgreep zit, hebben onze bakstenen een schroef en keurig afdekplaatje. Als het kouder wordt hoor ik daar altijd wat knakjes. Ik zal er eens wat vilt tussen zetten. En dan weer on-topic: Blij dat de deur van William (voorlopig) niet meer kankt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 12:24 #1293653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een paar linkjes om het topic compleet te maken :)
Door Hinge/Lock Preventive Maintenance
Popping door hinge driving me crazy!
De Volvo maintenance FAQ is in het geheel een aanrader, trouwens. Ik zal eens kijken of hij hier al tussen de weblinks staat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2010 16:30 #1294094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3x raden, het knakt weer

Het is dus toch meer dan alleen white grease spuiten.
Van de week ga ik op onderzoek uit.

Overigens verder goed nieuw.
De MUdflaps achter zitten erop en ik ben winterklaar want heb er een paar Snowtracs op Hydra's op gemonteerd die ik van de week gekocht had.
Mooie velg, helemaal als nieuw gewoon 205/55 bandje erop staat wel stoer.
Rijdt wel anders dan de Adhara's met 195/65, ik kan niet zeggen beter, gewoon ........anders.Laat de sneeuw maar komen ik wil ze nu ook uittesten die snowtracs.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC