Kraak/knak in portieren voor
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2010 00:08 #1292369
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic schuimend
Ook in de scharnieren van mijn Volvo zit een witachtig schuimig vet.
Geen kraak of piep te horen.
Groeten,Gerben
Geen kraak of piep te horen.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2010 10:59 #1292397
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wit schuim?
Wit spuitvet dus, ok....
Merk?
Waar te koop?
Merk?
Waar te koop?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2010 12:14 #1292402
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Merk
Merk maakt niet zoveel uit, je hebt zo'n serie met allemaal gelijk uitziende spuitbussen maar met verschillende kleuren voor remmenreiniger, wit spuitvet, siliconenspray, kruipolie etc. Voldoet wel. Verkrijgbaar bij AMH, wellicht ook bij de serieuze bouwmarkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2010 20:45 #1292460
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal eens proberen of het
Ik zal eens proberen of het met vet weggaat.
Vandaag wat klussen gedaan aan de 945, spatlappen gemonteerd, snowcap en een bagagerek.
De scharnieren nog niet, dat moet nu als eerste, het geknak is echt irritant aan het worden.
Vandaag wat klussen gedaan aan de 945, spatlappen gemonteerd, snowcap en een bagagerek.
De scharnieren nog niet, dat moet nu als eerste, het geknak is echt irritant aan het worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2010 00:12 #1292498
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat witte vet
is dat niet gewoon een soort van vaseline in een spuitbus?
Staat o.a.bij de Gamma op het schap naast de spuitbussen kettingolie, siliconenspray etc.
Wij hadden dat (in vorig werk bij aanhangwagenverhuurboer) ook.
Dat heette iets van white grease. Was van inotec. Super spul!
Zelfs lampunits en stekkeredozen spoten we er mee in tegen vocht en roest.
Inotec heeft zoiezo prima spul. Alleen waar te koop?????
Staat o.a.bij de Gamma op het schap naast de spuitbussen kettingolie, siliconenspray etc.
Wij hadden dat (in vorig werk bij aanhangwagenverhuurboer) ook.
Dat heette iets van white grease. Was van inotec. Super spul!
Zelfs lampunits en stekkeredozen spoten we er mee in tegen vocht en roest.
Inotec heeft zoiezo prima spul. Alleen waar te koop?????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2010 07:50 #1293035
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brezan
Brezan heeft dit vet gewoon staan. Ik heb het hier ook altijd standaard in een spuitbus staan, gebruik het vooor de deurvangers, scharnieren en raam / schuifdakjes.
Weet je zeker dat het knoepen niet door de deurvanger komt ? Bij een 850 sneuvelen deze bij bosjes. Andere optie (bij een 850) is dat de ophanging van de deurvanger in de stijl is uitgescheurd. Komt beide vrij veel voor. Zou er zekerheidshalve toch even extra goed naar kijken.
Weet je zeker dat het knoepen niet door de deurvanger komt ? Bij een 850 sneuvelen deze bij bosjes. Andere optie (bij een 850) is dat de ophanging van de deurvanger in de stijl is uitgescheurd. Komt beide vrij veel voor. Zou er zekerheidshalve toch even extra goed naar kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2010 11:34 #1293322
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic white grease gaat niet
white grease gaat niet helpen, het geknak blijft.
Het zit hem volgens mij in twee op elkaar indraaiende delen (radertjes, hoe noem je dat) die aan het scharnier grenzen.
Ik denk dat 1 van die 2 niet meer juist op de plek zit.
De binnenste springt op een gegeven moment met een knak opzij , dit zou niet moeten m.i. hij zou "begeleid" moeten worden door die andere wat nu dus niet gebeurd omdat deze niet meer goed zit.
Dit denk ik tenmisnte, wie herkent dit?
Het zit hem volgens mij in twee op elkaar indraaiende delen (radertjes, hoe noem je dat) die aan het scharnier grenzen.
Ik denk dat 1 van die 2 niet meer juist op de plek zit.
De binnenste springt op een gegeven moment met een knak opzij , dit zou niet moeten m.i. hij zou "begeleid" moeten worden door die andere wat nu dus niet gebeurd omdat deze niet meer goed zit.
Dit denk ik tenmisnte, wie herkent dit?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2010 09:41 #1293393
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic ja
Ik heb precies hetzelfde en ben nog niet verder gekomen dan wit vet... knakt dus nog.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2010 23:22 #1293487
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's
In aanvulling op mijn vorige post hierbij wat plaatjes. Ik blijk destijds n.l. een foto van mijn knakkende deurvanger te hebben gemaakt:
Het stukje blik waar de rode pijl naar wijst hoort te zitten waar de gele pijl naar wijst, in het huis van het scharnier dus. Als hij zit zoals op deze foto, maakt de deurvanger een naar knakkend geluid. Het enige wat ik me nu afvraag is of het busje nu origineel is of een modificatie door een handige vorige eigenaar. Feit is dat hij het knakken bij mijn auto oplost.
Nog een plaatje ter verduidelijking:
De foto is van een achterportier, maar de vanger is gelijk aan die van een voordeur (je kunt er alleen beter een foto van maken ). De foto is genomen met het portier gesloten. Wat ik eerder omschreef als een U-vormige beugel blijkt eigenlijk een C-vormige veer te zijn. De twee wieltjes met inkepingen draaien daar langs wanneer het portier wordt geopend. Het eerste wieltje zorgt voor de half open stand. Het tweede wieltje houdt het portier vast in geheel geopende stand.
Het stukje blik waar de rode pijl naar wijst hoort te zitten waar de gele pijl naar wijst, in het huis van het scharnier dus. Als hij zit zoals op deze foto, maakt de deurvanger een naar knakkend geluid. Het enige wat ik me nu afvraag is of het busje nu origineel is of een modificatie door een handige vorige eigenaar. Feit is dat hij het knakken bij mijn auto oplost.
Nog een plaatje ter verduidelijking:
De foto is van een achterportier, maar de vanger is gelijk aan die van een voordeur (je kunt er alleen beter een foto van maken ). De foto is genomen met het portier gesloten. Wat ik eerder omschreef als een U-vormige beugel blijkt eigenlijk een C-vormige veer te zijn. De twee wieltjes met inkepingen draaien daar langs wanneer het portier wordt geopend. Het eerste wieltje zorgt voor de half open stand. Het tweede wieltje houdt het portier vast in geheel geopende stand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2010 23:25 #1293494
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knak knak
En ja de mijne heeft het aan de bijrijderskant. Ik had er wel kopervet op gedaan omdat ik dat op dat moment voorhande had. Ik zal eens kijken morgen of ik dat busje ook zie zitten.
Het komt wel vaker voor want ik herinner het mij uit de tijd dat mn pa 12 jaar in 740 heeft gereden (en ik daarmee ook vaak) Het geluid komt wat 'inferieur' over en schaadt de degelijke dreun waarmee het portier mooi dicht valt, dus dat moet snel weg!
Het komt wel vaker voor want ik herinner het mij uit de tijd dat mn pa 12 jaar in 740 heeft gereden (en ik daarmee ook vaak) Het geluid komt wat 'inferieur' over en schaadt de degelijke dreun waarmee het portier mooi dicht valt, dus dat moet snel weg!
Moderators: Jerry Stam