Weg met dat ding!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik bedoel die demper op die foto......
Geen porum
groet chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is niet juist. Het extra vlees kreeg ik al toen ik alleen de S-bocht gedemonteerd had en dus in feite alleen een einddemper met uitstulping had. Het sierstuk, daar zat geen 'truc'in, en heb ik er alleen opgezet omdat het er mooier uitziet.Michael Oud schreef : Heren,
de S-bocht dempt helemaal niet veel geluid. Sterker nog, zonder laatste demper + S-bocht is bij de Turbo's het verschil ook niet eens zo groot, vergeleken met. Het extra "vlees" in het geluid komt doordat er in die sierstukken trucjes worden uitgehaald om wat meer geluid te krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dat op ervaring gestoeld? Walker is toch geen beroerd merk hoor! In elk geval is het één van de meest gemonteerde merken uitlaten ter wereld. Toch een prima prijs-kwaliteitverhouding denk ik dan. Al vind ik een einddemper van tegen de 50 euro ook behoorlijk prijzig, zelfs voor een "goed" merk. Er wordt hier nog wel eens erg kort door de bocht gemeld dat Walker per definitie rotzooi is, gevolgd door een opmerking zoals ik recentelijk nog aantrof: "Walker maakt goedkope schottendempers, geen absorptiedempers". Ook niet waar. Heb ze zien hangen, duidelijk een absorptiedemper.Mathy schreef : Hallo Tom
Bosal en Walker wil ik nooit meer. Da's rotzooi.TGTF schreef : ... kreeg ik een Bosal demper voor €49.20 (krijg lekkere korting) ...
Op uitlaten kunnen ze 50% korting geven. Dat krijgt de garage ook. Daar betalen die de "gratis montage" van.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Herstel, en even terug naar mijn bericht als topicstarter. Dat verschil merk je dus wél! Ik heb een turbo, en het was nou juist zo opvallend dat er met S-bocht gewoon een saai 940 geluid te horen is, en zonder S-bocht een diepere brom en een geluid met een prettig randje. Echt duidelijk hoorbaar!henk 940LPT schreef : Dat je bij een turbo weinig verschil merkt qua laatste demper en S-bocht is natuurlijk wel logisch, de turbo dempt ook flink waardoor de laatste demper het geluid maar weinig verzwakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hangt een beetje af van welk blok je hebt.Wouter1973 schreef : Is dat op ervaring gestoeld? Walker is toch geen beroerd merk hoor!
Als je er een turbo in hebt liggen, zal het wellicht niet zo'n verschil maken.Ik heb een keer katloos, dus vanaf downpipe zonder uitlaat gereden, maar dat blèrde de buurt echt niet wakker hoor.Een lekke uitlaatspruitstukpakking, dus voor de turbo, maakt wel een tering herrie trouwens.
Als je een B230FB blok hebt, of eigenlijk een turboloze motor, dan zou ik er geen Walker of Bosal onder zetten.Mijn sedan had een Bosal middendemper en einddemper, die behalve nèt een iets andere maat, ook nog eens veel meer lawaai maakte, dan de originele uitlaat die ik er een half jaar later onder gezet heb.
Hoe Mathy het bedoeld heeft (waarschijnijk zoals het er staat) weet ik niet, maar Bosal is in mijn ogen in die zin rotzooi, omdat het teveel herrie maakt, vermoedelijk omdat het net iets te dun materiaal is of niet de goede maat heeft.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Sinds december 2004 rij ik in deze auto. In oktober van datzelfde jaar had ie voor de APK een nieuwe uitlaat (alles achter de katalysator) gekregen. Bosal. Tijdens de testrit bleek dat middelste pot al rammelde (schotten dus). Onder garantie kon ik een nieuwe gaan halen. Bleek een Walker te zijn. De geheel bleek niet gasdicht op elkaar aan te willen sluiten. Terwijl verschillende personen, waaronder een ervaren monteur, het geprobeerd hebben. Sinds vorig jaar zit er een roestvast gebeuren onder (vanaf de katalysator) omdat een en andere alweer op verschillende plaatsen doorgerot was.
groetjes
Mathy
PS RVS is in dit geval Ferrita. En dat bevalt me qua afwerking, uiterlijk en sound ook niet echt, dus misschien dat ik dat ook weer ga/laat vervangen. Door andere RVS.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Exact die ervaring heb ik ook dus. Ook mijn volvo magazijnman deelde die mening overigens.henk 940LPT schreef : Ik heb ook een turbo, en ook een tijdje rondgereden zonder einddemper + S-bocht. Die had ik maar onderuit getrokken toen de voorkant van de einddemper losgerot was. Vond het geluid niet (duidelijk) anders dan met demper en bocht. Ook niet na montage van een originele demper en bocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Een groot eindsierstuk heeft hetzelfde effect als een scheepstrompet, dus een stuk klankversterking. Dit is gedeeltelijk te voorkomen door (net als bij een demper) absorptiemateriaal in de binnenzijde toe te passen. Hierdoor wordt het geheel van de klank omgevormd naar voornamelijk diepe tonen, de hoge tonen worden weggefilterd.
- Met twee eindsierstukken geld dit verhaal dubbel zo sterk.
- Note: een bocht naar beneden op het einde van de uitlaat brengt de hoeveelheid geluid flink terug.