Even voorstellen

• Bastiaan van den Hurk (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2019 22:35 #1457378 door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic meh, denk niet dat 't deze gaat worden
Hij reed best aardig, zowel op lpg als benzine.
Waarbij ik het verschil in vermogen op benzine opvallend vond, ik heb een aantal autos op lpg gereden maar dit was een wel erg groot verschil.
Op lpg deed de kickdown het niet eens...
Maar goed, ik zou de lpg er toch uit gooien dus dat was niet echt een ding, vervelender was het niet werken vd climate control.
Enige wat die deed was blazen op de voorruit, airco deed niets, reageerde niet op uitstroom verstelling etc.
En voor mijn gevoel schakelde de bak wat lomp maar ik heb dan ook niet zoveel ervaring met volvo automaten, dus misschien is dit normaal?
Toen ik op dat punt was gekomen, gingen andere cosmetisch dingetjes me ook tegen staan: pookknop gescheurd en met kit gerepareerd, raamlijstjes slecht gemonteerd, kaartvak rechter deur gescheurd, hemeltje door gezakken etc..
Verder reed het wel vorstelijk hoor, zo'n turbo tank :-)
Bij terugkomst had de verkoper al snel door dat ik niet super enthousiast was en nadat ik 'm had verteld dat ik er nog een nachtje over wou slapen (los van deze volvo altijd een goed idee) gaf hij aan dat als ik niet voor deze volvo ging, ik me af moest vragen of ik wel echt een 940 wou.
Jaja, je moet er een beetje de humor van inzien :-)
Anyways, the search continues!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2019 23:27 #1457380 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Rare specs ook bij de advertentie.
Diesel met 185 pk en 6 traps automaat...en LPG G3
Vind hem ook niet erg gunstig geprijsd.
Klepspeling checken tijdens proefrit ?
Niet echt mogelijk of beter gezegd echt niet volgens mij.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2019 23:38 #1457381 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dit iets voor dat geld
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m14642...3e3a&previousPage=lr

Ook in Ede.

En vanwaar zou je bij een bedrijf kopen. In die prijsklasse toch geen garantie.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2019 23:42 #1457382 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic En er staan er op MP
ook zat dik onder dat bedrag van 3000 euro.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2019 00:05 #1457386 door Peter Beezemer

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-10-2019 13:05 #1457396 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Of deze, .....voor de snelle beslisser

link.marktplaats.nl/m1473943948

Nette prijs, kun je je geen buil aan vallen. Gooi er nog een keer hetzelfde bedrag tegenaan om het onderhoud op punt te krijgen en je rijdt een lekkere 135 pk LPT 940 in een kekke kleur.
groet,
Pascal

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2019 13:08 #1457421 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die waarmee je hebt gereden
Die waarmee je hebt gereden ziet er op de foto's behoorlijk goed uit. Wel deurpanelen waarvan de bovenkant met iets leer-achtigs bekleed is, dat is niet origineel, de bekende gescheurde zijkant van de bestuurdersstoel (hebben ze bijna allemaal, kan je meestal onzichtbaar laten repareren) en een wat lelijke asbak. De puntjes die je zelf hebt geconstateerd komen daar bovenop. Als de auto verder keurig roestvrij is, de kilometerstand klopt, en je LPG zoekt is de vraagprijs niet zo raar voor een handelaar. Echte perfectie kunnen ze veel meer voor vragen...

Maar je doet er beter aan naar exemplaren zonder LPG te kijken: je wilt het zelf niet dus moet het eruit, je treft de exemplaren met meer kilometers, de prijs ligt meestal hoger, etc.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2019 13:17 #1457422 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh, en wat kleppen stellen
Oh, en wat kleppen stellen betreft: echt zien hoeveel stelruimte er is kan maar op 1 manier: de klepspeling meten en het stelplaatje dat geplaatst is (de shim) opmeten in dkte. Daarvoor moet het eruit, en dat kan dus niet makkelijk tijdens een proefrit.
Voor de duidelijkheid: er is niet een stapel shims, maar bij het stellen wordt dat ene plaatje gewisseld voor een dunner exemplaar. Bij plaatjes dunner dan 3.00 spreken we van een bijna (of helemaal) uitgestelde kop, de officiele Volvo grens is 3.30, nieuw is boven de 4.00. In de praktijk kan je terug tot rond de 2.80 zonder problemen.
Wat je wel eens tegenkomt is een auto waar op het kleppendeksel met viltstift de plaatdikte is geschreven, dat geeft dan een indicatie. Maar kan natuurlijk ook van en stelbeurt lang geleden zijn.
Bij een benzineauto met rond de 3 ton zou ik me geen zorgen maken, die kan bijna niet uitgesteld zijn. Op LPG gaat de slijtage soms veel harder, maar bij andere 940's weer niet. De mijne heeft zeven ton gereden zonder uitgesteld te raken, grotendeels op LPG. Daar heb je wel rustige chauffeurs voor nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2019 17:34 #1457432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG vs benzine
Ik zie zo niet welke gasinstallatie is ingebouwd, maar bij een LPi installatie mag je geen verschil voelen. Sterker nog, een LPi installatie geeft meestal zelfs iets meer vermogen door het koelende effect van verdampend LPG op de inlaatlucht. Een soort extra intercooler functie.
Ik weet niet hoeveel je gaat rijden, maar een afgeschreven LPG installatie levert al gauw geld op. Alleen naar verbruik en wegenbelasting gekeken schat ik dat het omslagpunt bij ongeveer 8000 km/jaar ligt. Uitbouwen kan altijd nog.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2019 19:20 #1457433 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Nu....
nog hopen dat topicstarter alle tips leest..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC