nieuw lid, Aron. volvo 940 / update
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-08-2018 21:15 #1448562
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Mooi!
Blijft een prachtige kleur, dat Blackberry Pearl, mijn vorige 940 had precies die kleur. Een zwarte turbogril zou hem/haar goed staan ipv de (nep)chromen spijltjesgril, is mijn mening.
Veel sleutelplezier toegewenst, een 940 met veel potentie!
Groet,
Pascal
Veel sleutelplezier toegewenst, een 940 met veel potentie!
Groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2018 21:30 #1448563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Daar is het eerste puntje wat ik was vergeten te melden. Een zwarte turbogril staat ook nog op de planning. Als iemand er nog een heeft liggen hoor ik het graag.
Groet,
Aron
Groet,
Aron
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2018 13:54 #1448579
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bokken bij plotseling veel
Bokken bij plotseling veel gasgeven duidt op een verkeerd mengsel. Ofwel krijgt je auto te weinig lucht, ofwel teveel brandstof. Mogelijke oorzaken zijn onder andere:
- Verstopt luchtfilter
- Loskomen van de 'wollaag' op het luchtfilter die de toevoer verstopt
- Slechte luchtmassameter die niet snel genoeg reageert
- Brandstoffilter deels verstopt (moet je ook merken bij langdurig veel vermogen vragen)
- Matige brandstofpomp
- Slechte drandstofdrukregelaar
Veel van deze oorzaken vind of verhelp je al met een goede servicebeurt.
verder zou ik bij een 'grote beurt' in elk geval bougies, verdeelkap en rotor vervangen. Afhankelijk van hoe ze eruit zien ook de bougiekabels. De rest van de ontsteking zijn geen reguliere servicedelen, die vervang je alleen als ze stuk zijn.
- Verstopt luchtfilter
- Loskomen van de 'wollaag' op het luchtfilter die de toevoer verstopt
- Slechte luchtmassameter die niet snel genoeg reageert
- Brandstoffilter deels verstopt (moet je ook merken bij langdurig veel vermogen vragen)
- Matige brandstofpomp
- Slechte drandstofdrukregelaar
Veel van deze oorzaken vind of verhelp je al met een goede servicebeurt.
verder zou ik bij een 'grote beurt' in elk geval bougies, verdeelkap en rotor vervangen. Afhankelijk van hoe ze eruit zien ook de bougiekabels. De rest van de ontsteking zijn geen reguliere servicedelen, die vervang je alleen als ze stuk zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2018 20:09 #1448585
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwarte turbogril
Die zwarte turbogril is tweedehands nog niet zo makkelijk te vinden, nieuw zijn ze ook nog verkrijgbaar (replica):
www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/karosse...hteckgitter/1004953/
En een stuk duurder:
www.rendcarparts.nl/volvo/onderdelen/3518656/RD3518656ZA
www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/karosse...hteckgitter/1004953/
En een stuk duurder:
www.rendcarparts.nl/volvo/onderdelen/3518656/RD3518656ZA
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2018 20:33 #1448587
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grote beurt gedaan.
Vandaag heb ik samen met iemand anders een grote beurt aan de auto gedaan. Hierbij heb ik olie+ filter vervangen, luchtfilter en nieuwe bougies. Ook heb ik de stuurbekrachtigingsolie vervangen, de pomp jankt nog wel wat maar er is een duidelijke verbertering merkbaar. De auto rijdt nu stukken beter. Het bokken van de auto bij plotseling vol gas geven is helaas nog niet weg. Ik zal de bougiekabels en rotor/verdeler binnenkort vervangen. Kan het bokken ook nog komen door een motorsteun of het tweemassavliegwiel? Gister heb ik een turbogrille gevonden via facebook, deze heb ik ondertussen geinstalleerd en het ziet er een stuk mooier uit.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2018 20:43 #1448588
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Goede stappen!
Goede stappen!
Motorsteun lijkt me onlogisch, DMF zou nog wel kunnen maar dan verwacht ik ook een duidelijke klap bij koppelen tijdens het opschakelen. Als hij soepel schakelt zou ik me over het DMF voorlopig geen zorgen maken.
Motorsteun lijkt me onlogisch, DMF zou nog wel kunnen maar dan verwacht ik ook een duidelijke klap bij koppelen tijdens het opschakelen. Als hij soepel schakelt zou ik me over het DMF voorlopig geen zorgen maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2018 22:17 #1448589
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DMF
Auto schakelt verder soepel. Merk ook geen trillingen in koppelingspedaal, tijdens het laten opkomen daarvan. Als eerste de complete ontsteking vervangen en dan zien we wel verder. Het bokken is trouwens alleen als hij in een versnelling staat. Als je in zijn vrij opeens vol gas geeft pakt hij mooi op. Het is enkel de eerste seconde tijdens plotseling veel gas geven tijdens het accelereren.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2018 10:52 #1448594
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic DMF zal het bokken niet snel
DMF zal het bokken niet snel veroorzaken. Een flink versleten DMF geeft een wat abrupte schok als je plots op het gas gaat staan.
Heb je toevallig al eens het gaskleppenhuis schoongemaakt? Zeker bij een nieuw aangekocht exemplaar is dit altijd verstandig om te doen. een klusje van niks, maar kan je veel plezier van hebben.
Heb je toevallig al eens het gaskleppenhuis schoongemaakt? Zeker bij een nieuw aangekocht exemplaar is dit altijd verstandig om te doen. een klusje van niks, maar kan je veel plezier van hebben.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2018 17:21 #1448599
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis heb ik nog niet
Gasklephuis heb ik nog niet schoongemaakt. Zal dat binnenkort eens gaan doen. Bij een warme start wordt het stationair toerental niet meteen mooi afgeregeld, hij heeft dan soms een paar dippen waarna hij rond de 900 rpm komt te staan. Misschien dat deze probleempjes daarmee te maken hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2019 22:55 #1455622
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
Afgelopen jaar is er veel gebeurd aan de Volvo, onder andere:
- nieuwe distributie met waterpomp
- mbc geplaatst ( Timen Smit )
- nieuwe siliconen slangen van do88
- remmerij achter vernieuwd
- nieuwe stabilisatorstangen
- nieuwe kachelradiateur met kachelweerstand en kachelmotor ( Timen Smit)
Daarnaast heeft de auto afgelopen maand een transformatie ondergaan, er is namelijk een BC- Racing schroefset gemonteerd. Hier ben ik zeer over te spreken, de auto gaat nu snaarstrak de bochten door. Verder zijn er de bekende ocean mk18 velgen onder gekomen in combinatie met michelin pilot sport 4 banden. De auto ziet er nu geweldig uit naar mijn mening. De komende maanden hoef ik niet stil te zitten, er staat nog genoeg op de planning.
- kleine beurt
- Nieuw stuurhhuis monteren, ondanks dat de auto goed uitgelijnd is blijft de auto naar rechts trekken. Het sturen naar links gaat ook lichter dan als je naar rechts stuurt.
- Andere koppeling monteren in combinatie met de montage van een enkelmassavliegwiel.
De Volvo bevalt super, het is dus een blijvertje.
- nieuwe distributie met waterpomp
- mbc geplaatst ( Timen Smit )
- nieuwe siliconen slangen van do88
- remmerij achter vernieuwd
- nieuwe stabilisatorstangen
- nieuwe kachelradiateur met kachelweerstand en kachelmotor ( Timen Smit)
Daarnaast heeft de auto afgelopen maand een transformatie ondergaan, er is namelijk een BC- Racing schroefset gemonteerd. Hier ben ik zeer over te spreken, de auto gaat nu snaarstrak de bochten door. Verder zijn er de bekende ocean mk18 velgen onder gekomen in combinatie met michelin pilot sport 4 banden. De auto ziet er nu geweldig uit naar mijn mening. De komende maanden hoef ik niet stil te zitten, er staat nog genoeg op de planning.
- kleine beurt
- Nieuw stuurhhuis monteren, ondanks dat de auto goed uitgelijnd is blijft de auto naar rechts trekken. Het sturen naar links gaat ook lichter dan als je naar rechts stuurt.
- Andere koppeling monteren in combinatie met de montage van een enkelmassavliegwiel.
De Volvo bevalt super, het is dus een blijvertje.
Moderators: Jerry Stam