nieuw lid, Aron. volvo 940 / update
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2018 08:38 #1446389
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klinkt als een verstandig
Klinkt als een verstandig besluit. Je hebt nu de eerste gezien: dat kan alleen maar helpen in je zoektocht naar een goede!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2018 09:51 #1446390
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed besluit !
Goed besluit, ik heb dezelfde ervaring met 4 auto,s gehad. Voor de gevraagde prijs moet je ook echt wel geluk hebben ......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2018 19:54 #1446406
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic budget verhogen
Ja voor 1180 euro kon je niet heel veel verwachten. Toch de gok genomen om te gaan kijken omdat hij eerder te koop stond voor 1750 euro. Plan is om even verder te sparen en er een te kopen in de prijsklasse van 2000-2500 euro. Daarvoor moet je een redelijke 940 kunnen vinden denk ik zo.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2018 20:13 #1446408
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Prijs zegt niet altijd wat.
Prijs zegt niet altijd wat.
Heb er al gezien van 3500 waar ik nog geen 500 voor zou geven.
Heb er 4 jaar geleden 1 gekocht voor 700 (met een deuk ik deur en diff keerring lek) en dat was de beste 940 die ik tot nu toe gekend heb (tot ongeluk toen mn vrouw ermee tegen een boom zat).
Bleek tot 30.000 km voor aanschaf 100% dealer onderhouden, 0 roest, zelfs de bouten aan onderkant nog zwart ipv roest.
Handelaar wist dit allemaal niet.
Prijs zegt niet alles.
Heb er al gezien van 3500 waar ik nog geen 500 voor zou geven.
Heb er 4 jaar geleden 1 gekocht voor 700 (met een deuk ik deur en diff keerring lek) en dat was de beste 940 die ik tot nu toe gekend heb (tot ongeluk toen mn vrouw ermee tegen een boom zat).
Bleek tot 30.000 km voor aanschaf 100% dealer onderhouden, 0 roest, zelfs de bouten aan onderkant nog zwart ipv roest.
Handelaar wist dit allemaal niet.
Prijs zegt niet alles.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2018 23:46 #1446415
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als het geen station hoeft te
Als het geen station hoeft te zijn kan je al heel wat meer met je budget. En misschien kan je als student autotechniek ook best naar de 960 kijken: een stuk complexer dan de 940, ook wat gevoeliger voor goed onderhoud, maar de sedans zijn heel betaalbaar. En met een gezonde drieliter 960 of 2,5 handbak mis je de turbo niet, kan ik je verzekeren...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2018 10:06 #1446422
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zie dat je in de buurt van
Ik zie dat je in de buurt van Amersfoort zit te kijken. Als je een stukje verder wilt rijden kan ik je aanraden om eens langs Verkerk in Werkhoven te gaan (
www.volvo940.nl/
). Ze hebben daar een flinke lading 940's staan (echt een weiland vol, meer dan op de website). Hij koopt goedkope 940's op en maakt ze weer mooi voor de verkoop. Wellicht kan je daar een auto met wat kleine issues voor een mooi prijsje kopen en vervolgens zelf weer goed maken.
Ik ben er een aantal keer geweest voor wat kleine onderdeeltjes. Er valt met hem altijd wel wat te regelen.
Ik ben er een aantal keer geweest voor wat kleine onderdeeltjes. Er valt met hem altijd wel wat te regelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2018 14:09 #1446430
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkerk
Mijn 940 heb ik bij Peter Verkerk gekocht. Voor zover ik het kan inschatten verkoopt hij de 940's met grote beurt en verse APK, maar dan wel voor wat meer euro's dan de 940 waar je naar gekeken hebt. Misschien kun je bij Peter inderdaad wel iets regelen voor minder, maar dan zelf een beurt en APK uitvoeren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2018 20:16 #1446437
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik houd het aanbod goed in de
Ik houd het aanbod goed in de gaten. Een sedan vind ik toch minder mooi dan een estate. Wel opvallend dat ze een stuk goedkoper zijn. Een Volvo 960 heb ik ook naar zitten kijken maar het zal wel een 940 worden doordat de techniek wat eenvoudiger is en ik de turbo techniek interessant vind. Ik ben woonachtig in Overijssel maar Verkerk vind ik een goede optie, ik zal er binnenkort eens contact mee opnemen.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2018 11:09 #1446463
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic mooi en goed
Hier heb denk ik een betrouwbare auto aan:
volvo700vereniging.nl/content/te-koop-vo...at-turbo-intercooler
volvo700vereniging.nl/content/te-koop-vo...at-turbo-intercooler
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2018 14:20 #1446470
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bijzonder, een diesel
Bijzonder, een diesel verkopen omdat je diesel gaat rijden...
Hij ziet er overigens wel fraai uit, en 1989 is kwa roestbescherming wel middenin de allerbeste periode.
Ik zou even goed kijken of dat deukje niet ook de A-stijl heeft geraakt (deur moet normaal en goed sluiten), en verder even nakijken of je een dieselkop wel mag vlakken: daar was iets mee ivm eruit vallende wervelkamers. Kan ook zijn dat dat alleen met te ver vlakken gebeurt.
Verder bij een diesel altijd een koude start testen bij de proefrit, dus staan laten als ze 'm warm gereden hebben. Dat vertelt je heel veel over de conditie van de motor.
Hij ziet er overigens wel fraai uit, en 1989 is kwa roestbescherming wel middenin de allerbeste periode.
Ik zou even goed kijken of dat deukje niet ook de A-stijl heeft geraakt (deur moet normaal en goed sluiten), en verder even nakijken of je een dieselkop wel mag vlakken: daar was iets mee ivm eruit vallende wervelkamers. Kan ook zijn dat dat alleen met te ver vlakken gebeurt.
Verder bij een diesel altijd een koude start testen bij de proefrit, dus staan laten als ze 'm warm gereden hebben. Dat vertelt je heel veel over de conditie van de motor.
Moderators: Jerry Stam