nieuw lid, Aron. volvo 940 / update
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 10:48 #1446323
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Op de foto's vallen me paarse
Op de foto's vallen me paarse vlekken op de motorkap op, 1 deurstrip die afwijkt van de andere, een minideukje in de motorkap en vooral een scheefzittende voorbumper (of grille en linker koplamp). Verder een matig interieur (deze stof blijft ook nooit echt mooi vind ik).
Los daarvan ziet het er als een net exemplaar uit, dat met een beetje werk weer echt mooi kan worden. Uni blauw reageert alvast heel goed op een goede poetsbeurt.
Ik zou vooral die neus even goed bekijken, waarom dat zo scheef lijkt. Slecht gerepareerde schade?
Onder de motorkap ziet het er standaard uit, maar een slecht uitgevoerde motorwissel merk je natuurlijk vooral in de details: draadbomen met kroonsteentjes, ty-wraps en dergelijke.
Los daarvan ziet het er als een net exemplaar uit, dat met een beetje werk weer echt mooi kan worden. Uni blauw reageert alvast heel goed op een goede poetsbeurt.
Ik zou vooral die neus even goed bekijken, waarom dat zo scheef lijkt. Slecht gerepareerde schade?
Onder de motorkap ziet het er standaard uit, maar een slecht uitgevoerde motorwissel merk je natuurlijk vooral in de details: draadbomen met kroonsteentjes, ty-wraps en dergelijke.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 10:49 #1446324
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh, en je ziet waarom je je
Oh, en je ziet waarom je je onderhoudshistorie niet op allerlei spul onder de motorkap moet kalken: na 20 jaar en 2 ton zie je nog wanneer de D-riem ooit gedaan is... Zo verschrikkelijk lelijk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 11:21 #1446326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja klopt
Staat inderdaad niet fraai. Bij de vervangende motor is de riem vorig jaar nog vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 12:12 #1446328
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welk bouwjaar zijn de ramen ?
Als de auto ooit flink schade heeft gehad zijn mogelijk de ramen van een nieuwer bouwjaar. Het jaartal staat in alle ramen, altijd handig om te controleren. Voor dat bedrag mag er zeker ook nog wel iets mee zijn..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 12:34 #1446330
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke, bedankt voor de tip.
Oke, bedankt voor de tip.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 14:15 #1446331
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Kvs bruin
Het vaatje ziet er bruin uit. De motor lekker heet stoken en kijken of er Kvs verlies is. Constateer je teveel luchtbellen in het vaatje, dan kun je een koprevisie verwachten en neem je de auto mee voor 500. Aan de bekleding en stuur te zien is de auto flink gebruikt. Lijkt me wel een klus bak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 15:13 #1446335
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtbellen
Zal dat zaterdag controleren. Moet het het echt controleren nadat je hem zwaar beslast hebt of ook al bij een koude start?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 16:34 #1446338
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic KVS verlies onder belasting,
KVS verlies onder belasting, bellen ook bij koude start (dan is de koppakking al best heen).
Soms zie je geen bellen in het vaatje, totdat je de overloopslang van de radiateur loskoppelt van het vaatje en even onder de vloeistof houdt bij geopende dop.
Maar een bruin vaatje kan ook best bruin zijn vanwege de vorige motor.
Soms zie je geen bellen in het vaatje, totdat je de overloopslang van de radiateur loskoppelt van het vaatje en even onder de vloeistof houdt bij geopende dop.
Maar een bruin vaatje kan ook best bruin zijn vanwege de vorige motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 16:50 #1446341
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat het van de vorig motor af
Dat het van de vorig motor af zou kunnen komen dacht ik ook al aan. Ik zal ook nog een aansteker bij de peilstok houden. Als het knispert zit er water bij de olie. Wel raar dat ze het expansievat dan niet hebben vervangen bij de plaatsing van de andere motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2018 22:44 #1446382
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet gekocht
Vandaag bij de betreffende Volvo gekeken. De lak was in zeer slechte staat. Zoals wel vaker valt dit op de foto's niet zo op. De afgebladerde lak was op erg veel plekken zichtbaar, maar goed daar was de prijs ook naar. De roest leek erg mee te vallen, bij de APK waren er nog laswerkzaamheden aan uitgevoerd samen met een onderhoudsbeurt en 2 nieuwe banden. Onderhoudspapieren waren er ook en daar bleek niet op bezuinigd te zijn. Helaas geen factuur van het nieuwe motorblok. Eigenaar zei dat die gereviseerd zou zijn, maar hij zij ook dat deze motor 75k minder had gelopen dan de carrosserie. Dit verhaal wekte geen vertrouwen. Loze stekkeraansluitingen in de kabelboom stelden mij ook niet gerust.
Daarna begonnen met de proefrit, meteen viel op dat de koppeling heel erg laat aangreep. Bijna helemaal bovenin, heb de koppeling verder niet kunnen testen omdat ik er maar 5 minuten mee kon rijden omdat er weinig benzine inzat. Als ik langer wilde rijden moest ik er zelf benzine ingooien dus onder andere daarom afgehaakt. Verder viel een harde bonk op bij het ontkoppelen. Auto reed verder erg goed afgezien van dat de motor iets inhield. Waarschijnlijk nieuwe bougiekabels en bougies vernieuwen. Terug van de veels te korte proefrit nog de dop van het expansievat geopend en daar kwamen om de 2 seconden luchtbelletjes opzetten dus waarschijnlijk koppakking aan vernieuwing toe. Blok was verder mooi droog bij de kop en koelvloeistof was mooi rood maar er was in de tussentijd weinig mee gereden. Ook zat er haast geen druk op het systeem toen ik de dop opende.
Maar besloten hem niet te nemen en door te gaan sparen voor een beter exemplaar.
Daarna begonnen met de proefrit, meteen viel op dat de koppeling heel erg laat aangreep. Bijna helemaal bovenin, heb de koppeling verder niet kunnen testen omdat ik er maar 5 minuten mee kon rijden omdat er weinig benzine inzat. Als ik langer wilde rijden moest ik er zelf benzine ingooien dus onder andere daarom afgehaakt. Verder viel een harde bonk op bij het ontkoppelen. Auto reed verder erg goed afgezien van dat de motor iets inhield. Waarschijnlijk nieuwe bougiekabels en bougies vernieuwen. Terug van de veels te korte proefrit nog de dop van het expansievat geopend en daar kwamen om de 2 seconden luchtbelletjes opzetten dus waarschijnlijk koppakking aan vernieuwing toe. Blok was verder mooi droog bij de kop en koelvloeistof was mooi rood maar er was in de tussentijd weinig mee gereden. Ook zat er haast geen druk op het systeem toen ik de dop opende.
Maar besloten hem niet te nemen en door te gaan sparen voor een beter exemplaar.
Moderators: Jerry Stam