nieuw lid, Aron. volvo 940 / update
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2018 23:46 #1107915
door V700 register
nieuw lid, Aron. volvo 940 / update is gemaakt door V700 register
Hallo ik ben Aron en ben 18 jaar oud.
Komende zaterdag ga ik een Volvo 940 bekijken, proefrijden. Dit zal als de auto goed bevalt mijn eerste auto worden. Ik studeer autotechniek op het MBO. Mijn vader heeft lang Volvo gereden en samen met BMW zijn dat mijn lievelingsmerken. Veel bmw's zijn tot de prijsklasse van 2000 euro meestal afgetrapt en hebben vaak achterstallig onderhoud. Mede daarom heb ik een volvo 940 op het oog met 348.000 km. Het betreft een vrij kale uitvoering met de B230fk motor. Opvallend is dat er een andere motor in is geplaatst die 75k minder gelopen zou moeten hebben dan de carrosserie. Het doel is om lekker te sleutelen aan de auto en de auto wat meer naar mij zin te maken. Onder andere een verlaging en op korte termijn een MBC installeren. Tips over de aankoop en waar ik extra op moet letten zijn altijd welkom. De aankooptips heb ik al doorgenomen. Ik hoop hier veel te leren over de volvo 900 serie.
Alvast dank voor de reacties.
Met vriendelijke groet,
Aron
Komende zaterdag ga ik een Volvo 940 bekijken, proefrijden. Dit zal als de auto goed bevalt mijn eerste auto worden. Ik studeer autotechniek op het MBO. Mijn vader heeft lang Volvo gereden en samen met BMW zijn dat mijn lievelingsmerken. Veel bmw's zijn tot de prijsklasse van 2000 euro meestal afgetrapt en hebben vaak achterstallig onderhoud. Mede daarom heb ik een volvo 940 op het oog met 348.000 km. Het betreft een vrij kale uitvoering met de B230fk motor. Opvallend is dat er een andere motor in is geplaatst die 75k minder gelopen zou moeten hebben dan de carrosserie. Het doel is om lekker te sleutelen aan de auto en de auto wat meer naar mij zin te maken. Onder andere een verlaging en op korte termijn een MBC installeren. Tips over de aankoop en waar ik extra op moet letten zijn altijd welkom. De aankooptips heb ik al doorgenomen. Ik hoop hier veel te leren over de volvo 900 serie.
Alvast dank voor de reacties.
Met vriendelijke groet,
Aron
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2018 10:45 #1446294
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hee Aron,
Hee Aron,
Verstandige keuze! Al zijn BMW's natuurlijk ook gave auto's.
Ik denk dat jij met je studie autotechniek beter bent in het beoordelen van een auto dan ik. Maar wees gewoon kritisch en wordt niet te snel enthousiast. Er zijn genoeg goede 940's te vinden. Als er problemen zijn beoordeel dan wat het kost om dat te repareren, of jij dat zelf kan doen en of de prijs van de wagen klopt met de gebreken. Verse APK is natuurlijk ook fijn, maar dat zegt niet alles.
348k kilometers is voor deze auto's niet zo veel. Er zijn er zat die meer dan het dubbele halen. Probeer wel te achterhalen of de kilometerstand echt is (NAP, onderhoudshistorie etc). Er rijden er genoeg rond met een andere tellerbak (die verslijten blijkbaar sneller dan de rest v/d auto), waardoor de kilometerstand niet kloppend is.
Veel succes met je aankoop! En laat ff weten wat het geworden is (incl foto's uiteraard).
Groeten,
Mick
Verstandige keuze! Al zijn BMW's natuurlijk ook gave auto's.
Ik denk dat jij met je studie autotechniek beter bent in het beoordelen van een auto dan ik. Maar wees gewoon kritisch en wordt niet te snel enthousiast. Er zijn genoeg goede 940's te vinden. Als er problemen zijn beoordeel dan wat het kost om dat te repareren, of jij dat zelf kan doen en of de prijs van de wagen klopt met de gebreken. Verse APK is natuurlijk ook fijn, maar dat zegt niet alles.
348k kilometers is voor deze auto's niet zo veel. Er zijn er zat die meer dan het dubbele halen. Probeer wel te achterhalen of de kilometerstand echt is (NAP, onderhoudshistorie etc). Er rijden er genoeg rond met een andere tellerbak (die verslijten blijkbaar sneller dan de rest v/d auto), waardoor de kilometerstand niet kloppend is.
Veel succes met je aankoop! En laat ff weten wat het geworden is (incl foto's uiteraard).
Groeten,
Mick
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2018 12:41 #1446297
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Succes !
Succes met het aankopen van een 940. Geweldige wagen waar je snel en goedkoop van alles aan kunt doen.
Het mechanische deel kun je zelf uitstekend doen, maar het moet ook goed voelen.
Zelf heb ik er 4 gezien, de 5de heb ik gekocht.
Ze rotten nauwelijks, alleen nét achter de achterste kriksteunpunten en onder de accu is wel eens iets.
Dat kun je mogelijk van onder zien maar vaak ook van boven.
Als je de achterbank omhoog klap zitten er onder de bekleding 2 witte doppen. Als je deze eruit trekt kun je het ook van binnenuit beoordelen.
Het mechanische deel kun je zelf uitstekend doen, maar het moet ook goed voelen.
Zelf heb ik er 4 gezien, de 5de heb ik gekocht.
Ze rotten nauwelijks, alleen nét achter de achterste kriksteunpunten en onder de accu is wel eens iets.
Dat kun je mogelijk van onder zien maar vaak ook van boven.
Als je de achterbank omhoog klap zitten er onder de bekleding 2 witte doppen. Als je deze eruit trekt kun je het ook van binnenuit beoordelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2018 16:50 #1446301
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de reacties. Bij de
Dank voor de reacties. Bij de auto is een NAP rapport aanwezig en de auto is voorzien van een nieuwe apk. In april heeft de auto nog een beurt gehad en is er laswerk verricht aan de accubak. De onderhoudshistorie ga ik zaterdag nog verder controleren. Het enige waar ik een beetje mee zit is de ruilmotor die erin is geplaatst. Hoop dat het er allemaal netjes uitziet onder de kap. De vorige motor zou stuk gelopen zijn en daarom is er een andere in geplaatst. Kan de auto helaas niet op de brug zetten maar verwacht dat de auto in redelijke staat is.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 02:27 #1446310
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aankoopkeuring
Hallo Aron
Vraag of je de auto mee kunt nemen voor aan aankoopkeuring. Die kun je zelf doen, maar dan loop je het risico dat je verliefd wordt en de auto door een roze bril ziet. Misschien is het handig om iemand die zonder emotie naar de auto kan kijken de keuring te laten doen.
groetjes
Mathy
Vraag of je de auto mee kunt nemen voor aan aankoopkeuring. Die kun je zelf doen, maar dan loop je het risico dat je verliefd wordt en de auto door een roze bril ziet. Misschien is het handig om iemand die zonder emotie naar de auto kan kijken de keuring te laten doen.
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 06:54 #1446315
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Motor wordt weleens gewisseld
Motor wordt weleens gewisseld maar is bij 350K wel ongebruikelijk vroeg. Een ongelukje met vastzittende wastegate kan natuurlijk elke turbomotor in een paar seconden verwoesten maar dat is zeldzaam. Als de auto op gas gerden heeft, kan er ook een motor zijn gewisseld ivm uitgestelde kleppen, hoewel een kopwissel dan gebruikelijker is. Als de wissel goed is gebeurd zou ik de auto er niet om laten staan.
Veel belangrijker: controleer zorgvuldig op roest. Accubakken links/rechts, felsnaden in de bodem, aanhechting spoorstangen achter de voorwielen, schutbord boven de subframe balken, achterste kriksteunen en het afwateringsgat in de dorpel erachter.
Neem dus een lampje mee en ga er onder liggen. Eventueel een krik en assteunen mee als je die hebt.
MBC in een LPT is leuk, maar overdrijf niet met de druk. Een opgeblazen koppakking heb je al snel, daarna kom je ook de grenzen van het hele turbocircuit tegen. En doe die mbc pas als je zeker weet dat stage 0 op orde is!
Veel belangrijker: controleer zorgvuldig op roest. Accubakken links/rechts, felsnaden in de bodem, aanhechting spoorstangen achter de voorwielen, schutbord boven de subframe balken, achterste kriksteunen en het afwateringsgat in de dorpel erachter.
Neem dus een lampje mee en ga er onder liggen. Eventueel een krik en assteunen mee als je die hebt.
MBC in een LPT is leuk, maar overdrijf niet met de druk. Een opgeblazen koppakking heb je al snel, daarna kom je ook de grenzen van het hele turbocircuit tegen. En doe die mbc pas als je zeker weet dat stage 0 op orde is!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 08:13 #1446317
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een aankoopkeuring is helaas
Een aankoopkeuring is helaas niet mogelijk. Ga de auto zaterdagavond namelijk bekijken. Hoelang de huidige motor erin zit weet ik niet. Dit zal ik nog even navragen. MBC zal ik op 0.65 bar zetten, net als bij de hpt versie. Op langere termijn wil ik er misschien nog een grotere turbo opzetten maar wel nadat ik een stage 0 uitgevoerd heb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 08:25 #1446318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De advertentie
Ik zet de advertentie van de auto hier even neer.
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m12868...3e3a&previousPage=lr
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m12868...3e3a&previousPage=lr
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 08:55 #1446320
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Als
Jij hem voor dat bod wat je gedaan hebt de volvo mee krijgt en hij is verder goed op de punten zoals reeds eerder genoemd zou ik niet twijfelen. Je kan hem dan verder opleuken met allerlei opties die er toen te krijgen waren.
En wat betreft de ruilmotor ja dat is een gok want heeft hij echt 75K minder gelopen dan de teller aangeeft. Als de verkoper dit goed kan onderbouwen met bewijsstukken dan zou ik mij geen zorgen maken over de motor. Gewoon vragen of hij het zelf heeft gedaan of laten doen en waar en mag ik dat natrekken die informatie. Als hij daar een beetje schimmig over doet dan moet je hem laten staan is mijn ervaring en anders zeg je joh dan rijden we toch ff op mijn kosten naar een keuringstation en laat ik hem keuren.
Wat ik je ook kan aanbevelen is, focus je niet op 1 volvo 940 maar ga er meerdere bekijken en mee rijden, want de ene 940 is niet de andere 940.
En wat betreft de ruilmotor ja dat is een gok want heeft hij echt 75K minder gelopen dan de teller aangeeft. Als de verkoper dit goed kan onderbouwen met bewijsstukken dan zou ik mij geen zorgen maken over de motor. Gewoon vragen of hij het zelf heeft gedaan of laten doen en waar en mag ik dat natrekken die informatie. Als hij daar een beetje schimmig over doet dan moet je hem laten staan is mijn ervaring en anders zeg je joh dan rijden we toch ff op mijn kosten naar een keuringstation en laat ik hem keuren.
Wat ik je ook kan aanbevelen is, focus je niet op 1 volvo 940 maar ga er meerdere bekijken en mee rijden, want de ene 940 is niet de andere 940.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 09:52 #1446321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik mag de auto voor €1180
Ik mag de auto voor €1180 ophalen. Auto heeft ook maar 3 eigenaten gehad dus dat schept wel extra vertrouwen.
Moderators: Jerry Stam