Nieuwe 940 liefhebber

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2018 18:19 #1443990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas, teveel twijfels, dus
Helaas, teveel twijfels, dus niet tot een koop gekomen. De verkoper had er op zich een goed verhaal bij, maar er bleef enige twijfel bestaan. Wellicht heeft eea ook met mijn gebrek aan kennis te maken. Ik ga mijn zoektocht in ieder geval voortzetten!

Gr. Maarten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2018 21:44 #1444002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twijfels?
Ik ben ook mogelijk geïnteresseerd in deze auto. Ben dus benieuwd naar je twijfels. Ik verneem ze graag. Zat geen LPG in toch?
Alvast bedankt voor je reactie!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2018 00:16 #1444008 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Jammer Maarten, maar
Jammer Maarten, maar verstandig. Bij twijfel niet oversteken, tenslotte. Succes met de zoektocht naar een exemplaar waarin je vertrouwen hebt!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2018 00:20 #1444009 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overigens, als je kennis over
Overigens, als je kennis over onze auto's wilt opbouwen: kom eens naar een verenigingsbijeenkomst (ook als je geen lid bent: van harte welkom!). Dan kan je praten met eigenaren en kijken bij de aanwezige auto's. Of, als je in de buurt van Emmeloord zit, naar de wekelijkse avondbijeenkomst daar (PB me maar voor details bij belangstelling).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2018 23:11 #1444059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Hanzi: zie PB
@Hanzi: zie PB
@Willem: dank voor de uitnodiging! Het lijkt mij inderdaad wel wat om lid te worden. Emmeloord ligt helaas wat uit de richting, ik woon in het Wedtland... Ik hof het in ieder geval in het achterhoofd!

Gr. Maarten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2018 22:25 #1444878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe optie
Goedenavond allen,

Het is even geleden, maar de zoektocht is doorgegaan. Inmiddels een andere 940 op het oog, eentje in een vrij lichte blauwe kleur die ik (op MP ed.) nog n Ier eerder heb gezien. Dit keer bij een handelaar met een goed verhaal; voor zover ik kan inschatten iemand met ruime kennis van de 940. Dik 400.000 op de teller, maar dat zou geen probleem moeten zijn. De onderhoudshistorie is niet echt uitgebreid, daar tegenover staat wel een grote beurt, nieuwe APK en garantie op de motor en versnellingsbak...

Een NAP-check wakkerder mijn twijfel aan; de kilometerstand zou onlogisch zijn. Inmiddels contact gehad met de handelaar, hij heeft er een logisch verhaal bij. De stand zou een keer verkeerd zijn ingevuld. 400.000 km is wat mij betreft ook geen hele bijzondere stand om naar terug te draaien, maar toch.

Hebben jullie tips als het gaat om het checken/achterhalen van de kilometerstand? Bij voorbaat dank!

Gr. Maarten

P.S. Een foto van de ingevulde kilometerstanden en de (waarschijnlijk) verkeerd ingevulde stand

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2018 06:45 #1444879 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gezien het lange lijstje kort
Gezien het lange lijstje kort op elkaar ingevulde kilometerstanden is er inderdaad waarschijnlijk een keer bij het shoppen door een handelaar een cijfertje verkeerd ingevuld. De NAP kent methoden om zo'n foutje te herstellen en daarna weer een logische stand te krijgen: je kunt de verkoper vragen om dat te verzorgen.
Eigenlijk dacht ik zelf dat zodra de fout ingevulde stand lager is dan de laatste stand, het 'onlogisch' oordeel verdwijnt.
Of is er een tweede, oudere afwijking met een veel groter verschil? Als de auto bij vier ton twee ton is teruggedraaid, staat er nog steeds twee te weinig op de teller en was terugdraaien indertijd wel zinvol...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2018 06:48 #1444880 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waarschijnlijk is de stand
Waarschijnlijk is de stand een regeltje lager overigens fout gevuld: 419193 zal wel 415193 moeten zijn. Dan klopt het verloop wel in 2017.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2018 07:07 #1444881 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wil de verkoper het verloop
Wil de verkoper het verloop laten corrigeren, dan moet hij een verzoek bij de RDW indienen: www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/t...llerstand-corrigeren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2018 08:18 #1444882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Willem van Strik: thanks,
@Willem van Strik: thanks, dat ga ik, als de koop doorgaat, sowieso even doen. De grafiek laat verder geen rode stipjes zien, ik gok dat het alleen om de fout van de 419193 gaat...

Momenteel wordt de achterbumper gespoten, de verkoper vond de bumper niet meer netjes. Dat kwam op mij goed over, er was nl. geen schade te zien, alleen slijtageplekken, dus netjes dat de verkoper het apparaat weer in goede staat wil brengen.

De achterklep en de achterdeur rehts zijn ook opnieuw gespoten. Op zich hartstikke mooi, maar dat deed wel het vermoeden rijzen dat er mogelijk sprake was van schade. Volgens de verkoper ging het om wat roest op de klep, dat schijnt vaker voor te komen. Volgens het Autoweek rapport is er geen WOK-verleden bekend, ik zag zelf in de gauwigheid ook geen kenmerken van schade. De dorpel was gaaf en het binnenwerk zag er ook niet beschadigd uit...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC