Voorstellen - 965 gekocht!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2017 19:54 #1436518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De verkoper gaf aan dat z'n
De verkoper gaf aan dat z'n dealer het COC wel wou leveren. Misschien voor het gemak toch maar eens navragen dan. En dan hopen dat we dat op tijd hebben, nog 9 dagen! (En ja, stiekem wel wat ongeduldig)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2017 20:28 #1436581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles geregeld!
Vandaag alles geregeld! Even bij de Belgische keuring langs geweest om duidelijke info te krijgen. Er is dus ofwel een Europese goedkeuring/COC nodig (heeft de auto dus niet) of een Belgisch gelijkvormigheidsattest (zit er ook niet bij) dus dan zou de auto een homologatie keuring moeten ondergaan, auto wordt volledig opgemeten enzo, er worden een hoop formulieren ingevuld en die worden naar Brussel gestuurd. Duurt echter minstens 2 maand voor alles terugkeert van daar...
Dan bij m'n eigen garage geweest, die gaven aan dat het geen probleem is om een gelijkvormigheidsattest af te leveren. Intussen liet ook de verkoper weten dat ook zijn dealer zonder problemen een Europese goedkeuring kan afleveren, dus dat doen we maar meteen.

De mensen van mijn garage drongen er ook op aan om met de auto langs te gaan zodra ik die heb, gewoon omdat ze er zelf zo enthousiast over zijn. Ze vinden het zelf prachtige wagens waarvan er maar weinig echt goeie nog rondrijden.

Nog 8 dagen! \o/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2017 01:27 #1437244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat kleine klusjes
Intussen staat de wagen hier bij ons thuis te blinken, ben wel tot de conclusie gekomen dat er wat kleine klusjes aan moeten gebeuren.
Ik ben erachter gekomen dat de binnenverlichting niet aan gaat als de passagiersdeur open gaat, was bij de proefrit niet opgevallen omdat het toen dag was. Ook heb ik gemerkt dat de rechtse koplampwisser het ook niet doet.

Voor de verlichting had ik het deurschakelaartje al eens open gemaakt, maar zelfs als ik de contacten tegen elkaar duwde gebeurde er niks. In de bedrading schema's ben ik er intussen achter gekomen dat de schakelaar in serie staat met het 'deur open waarschuwingslicht', ik vermoed dat dat het rode lampje is in de deur. Hoogstwaarschijnlijk is er dus iets mis met dit lampje, dat ga ik dus maar eens bekijken als ik terug tijd heb.

Wat betreft de wisser: die ga ik eens demonteren als ik veel tijd heb en de motor open gooien. Ik heb gelezen dat die vaak vast komen te zitten door roest of oud, uitgehard vet. Handleiding hier te vinden: www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=51146

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2017 17:53 #1437276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampjes ok
De interieur verlichting werkt weer zoals het hoort. Blijkbaar zat het rode lampje in de deur niet aangesloten. De stekker lag zelfs helemaal vooraan in de deur, dus heb het deurpaneel moeten verwijderen om de kabel terug op de juiste plaats te krijgen. De vorige eigenaar heeft ooit de deurpanelen laten herbekleden en waarschijnlijk is het daar mis gegaan. Terug in orde nu!

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2017 23:29 #1437371 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic succes met de wissermotoren
Dat is nog al eens een dingetje.
Heb er hier meerdere liggen die het niet doen en bij openmaken bleek dat het met verhard vet best meeviel eigenlijk. Vereist dus nader onderzoek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2017 10:46 #1437378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Komt wel goed. Eerst die dingen uitgebouwd krijgen, dat wordt het moeilijkste denk ik. Zoals ik het nu zie vrees ik dat de hele bumper eraf moet. Nog mensen die hier ervaring mee hebben?

Intussen ook tot de vaststelling gekomen dat de voorste mistlichten het niet doen, dus dat bekijk ik dan ook maar meteen.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-05-2017 15:53 #1437384 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic komplamp losmaken en je kan er bij
Eerst de clignoteur eraf, dan daarachter en achter de grill 2 bouten los en je hebt de hele unit in je hand? tenminste bij 940.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2017 16:01 #1437385 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dit is een 965-II, en dus zit
Dit is een 965-II, en dus zit het totaal anders dan bij de 940. Inderdaad: de bumper moet eraf, heb ik begrepen. Dat moet ook om de koplampunits of zelfs de glazen te wisselen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2017 13:41 #1437406 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit kan met de bumper erop!
Dit kan met de bumper erop! Ik heb erbij gestaan toen Frits dat een keer deed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2017 13:47 #1437408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben ik zelf dus ook achter
Ben ik zelf dus ook achter gekomen, zie mijn ander topic (anders wordt dit meer een klus topic dan een voorstelling van mezelf en de auto)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC