Voorstellen - 965 gekocht!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2017 19:16 #1436124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel reacties
Veel reacties plots, leuk!
Het punt van de 700 vs 900 reeks snap ik helemaal. De stations zien er nagenoeg identiek uit, de sedans zijn er qua kont wel veel op vooruit gegaan (mijn mening, iets van smaken en kleuren) zoals ik eerder schreef zijn er dingen aan de 960 die me enorm aantrekken en na de proefrit begin deze week ben ik helemaal fan. Aanstaande maandag nog een tocht gaan doen met de vriendin erbij, maar het ziet er naar uit dat ik de wagen gewoon ga kopen. Intussen aan het uitzoeken hoe import in z'n werk gaat en daar is weinig moeilijks aan zo te zien.

Bedankt voor je aanbod Paul, maar intussen heb ik er dus al een rit opzitten met een 965 en het rijdt subliem, de 2,5 liter en automaat maken de wagen een heerlijke cruiser. Het hoeft voor mij geen wolf in schaapskleren te zijn, dus deze combinatie werkt perfect voor mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2017 19:37 #1436126 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat
Renaultje 5 in de achtergrond op die ene foto heeft wel lekkere velgjes anders.
Mooier dan die Rigels op de volvo op de voorgrond. Maar is een kwestie van smaak.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-04-2017 22:20 #1436130 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Als je
De eerste foto vergelijkt met de laatste zegt dat al genoeg. De 945 van de laatste jaren dus 97 en 98 smoelen gewoon al mooier van buiten maar ook van binnen is de 945 veel verder ontwikkeld en minder jaren 80 zoals een 7 serie dat nog eigenlijk wel is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2017 15:27 #1436222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnenkort eigenaar van een 965!
Sneller dan ik verwacht heb ik dus al bijna een 965 te pakken! De tip van Kogelman hier en een tip van Fred 740 leidden me beiden naar dezelfde sympathieke verkoper die net zoals mij een passie heeft voor het merk en de wagens. Vandaag een tweede keer langs geweest, de vriendin eens laten rijden en tot een overeenkomst gekomen. De wagen staat er echt super bij voor z'n leeftijd dus ik ben een blij man. Nog wat papierwerk regelen en een klein onderhoudje (pakking van de carterpan "zweet" een beetje en wou Yves nog laten vervangen voor hij de wagen verkoopt) over 2 weken gaan we de wagen gaan ophalen waarna ik de import procedure kan opstarten in België. Blij verrast dat ik zo snel zo'n mooi exemplaar gevonden heb, maar vooral gewoon blij :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2017 16:27 #1436225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proficiat!
Geniet van de 965!

Ik ben in 2010 van België naar Nederland verhuisd en toen mijn auto (Mazda 323) in Nederland geïmporteerd. Dat stelde niet veel voor, dus omgekeerd zal het ook wel loslopen!

Zeker in België wordt jouw Volvo een zeldzame verschijning.

Sowieso heb ik de indruk dat in België minder lang doorgereden wordt met (oudere) auto's. Mijn Vlaamse familie/vrienden vinden onze 940 maar een 'ouwe bak'. De reacties in Nederland zijn veel positiever!

Gr. Willem

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-04-2017 17:07 #1436228 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Proficiat!
Gefeliciteerd met de aankoop van deze mooie voiture en veel veilige kilometers toegewenst!
groet,
Pascal

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2017 14:42 #1436403 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik hoop, dat de import
Ik hoop, dat de import inderdaad voorspoedig zal verlopen. In tegenstelling tot de nederlandse RDW is dat zeker geen gegeven: de belgische instanties willen nogal eens papierwerk verlangen dat bij oudere auto's helemaal nooit afgegeven is, en ook technisch is ze nog niet opgevallen dat volgens de EU-regels alles wat in een ander land goedgekeurd is, ook in Belgie toegelaten moet worden.
Ik zou dus zeker eerst een voorkeuring in Belgie proberen te rgelen, voordat je de auto in Nederland exporteert....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2017 01:03 #1436420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Komt goed
Ik heb me al vrij grondig ingelezen. Het komt erop neer dat de auto moet beschikken over een Europese goedkeuring (heeft deze niet, daarvoor is die te oud) ofwel een gelijkvormigheidsattest (Certificate of Conformity ofte COC) dat zat er in die tijd nog niet standaard bij, maar is voor deze wagen door Volvo na te leveren. Indien dat niet zou geleverd kunnen worden (zoals bij veel oudere auto's het geval is) dan kan je ook gewoon naar de Belgische keuring gaan om een 'gelijkvormigheidskeuring' te laten uitvoeren. Kost 110 EUR.
Misschien laat ik dan toch maar beter dat COC al regelen door de verkoper...

Verder wordt er weinig speciaal geëist qua papierwerk: het Nederlandse inschrijvingsbewijs, exportpapieren en bewijs op papier dat de verkoper de auto aan mij verkoopt. Na dit voor te leggen bij de douane zou ik een stapel papieren moeten krijgen die ik moet invullen, waarna ik me kan aanmelden bij de Belgische keuring. Nu zijn er inderdaad enkele 'nieuwe' regels (al enkele jaren in werking, maar nog steeds niet overal gekend, dus vreemd genoeg hangt het een beetje af waar je naartoe gaat voor douane en keuring.)
1) Als mijn naam reeds voorkomt op de Nederlandse exportpapieren zou de technische keuring vervallen. Aangezien ik met de verkoper mee ga naar de RDW gaan we dat meteen ook zo regelen, maar blijkbaar wordt dit door sommige Belgische beambten toch niet aanvaard (en doe je moeilijk weigeren ze gewoon heel het boeltje)
2) De Belgische keuring erkent ook de Nederlandse APK keuring. Idem hier: heb je een beambte die z'n job gemotiveerd doet en de regels kent dan krijg je meteen de nodige stempels en attesten. Heb je een gedemotiveerde beambte die zit te wachten op z'n pensioen dan mag je alsnog naar de keuring voor een 'keuring voor verkoop' (kostprijs: 55 EUR) voordat je het formulier 'aanvraag tot inschrijving voertuig' mee krijgt.
Al dat gedoe voor een procedure die 10 cent kost (echt waar, dat is de kostprijs van de douane voor heel die import procedure...)

Nu: de auto koop ik sowieso, ik ben er gerust in dat ik die wel geïmporteerd krijg en uiteindelijk ingeschreven, maar ik hou jullie sowieso op de hoogte ;)

Nog 10 Dagen en dan gaan we de auto halen! Ik kijk er zo hard naar uit!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2017 16:08 #1436502 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Succes met het CoC. De
Succes met het CoC. De belgische importeur geeft ze niet af voor buitenlandse auto's, en de nederlandse importeur heeft ze niet omdat ze hier niet verplicht waren. Precies die pat-stelling is wat ik bedoel...
Als er via een extra keuring doorheen te komen is, zou ik dat direct doen, maar ik heb van meerdere gevallen gehoord waar importeren domweg niet mogelijk bleek. Belgie blijft wat dat betreft een heel apart land...

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2017 17:38 #1436512 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic België
Is wel met meer dingen een bijzonder land,.. Tolheffing bijvoorbeeld.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC