volvo 740 230F
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2015 00:10 #1417611
door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic waar hebben we het over
Is niet niet handiger om eens goed te kijken over wat voor motor je het hebt. Als het niet op de distributiekap staat kan je naar het typenummer op de ECU kijken.
www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
06-05-2015 09:15 #1418123
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic B230F
Ik heb een B230F motor.
Inmiddels de bobine en de lmm vervangen.
Als je de auto koud start loopt de motor onregelmatig en is moeilijk op snelheid te brengen. Dat blijft zo ongeacht het aantal km die je rijd. Wel schokt de auto. Hij wil er van door en houd weer in.
Zet je de auto uit voor 10 min tot een 1.5 uur.
Start de auto probleemloos en trekt de straat stenen eruit
Ik ben al weer een stuk verder bij de oplossing voel ik.
Die injectoren. Hoe kun je zien of die kapot/beschadigd/versleten zijn.
En kun je die er zo uit draaien?
Of zou er vocht ergens in lopen wat dat probleem geeft bij het koud wegrijden.
Is t de autom choke die vlijft hangen??
Ik hoor graag weer even.
Inmiddels de bobine en de lmm vervangen.
Als je de auto koud start loopt de motor onregelmatig en is moeilijk op snelheid te brengen. Dat blijft zo ongeacht het aantal km die je rijd. Wel schokt de auto. Hij wil er van door en houd weer in.
Zet je de auto uit voor 10 min tot een 1.5 uur.
Start de auto probleemloos en trekt de straat stenen eruit
Ik ben al weer een stuk verder bij de oplossing voel ik.
Die injectoren. Hoe kun je zien of die kapot/beschadigd/versleten zijn.
En kun je die er zo uit draaien?
Of zou er vocht ergens in lopen wat dat probleem geeft bij het koud wegrijden.
Is t de autom choke die vlijft hangen??
Ik hoor graag weer even.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2015 12:19 #1418132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met
Met een B230F heb je sowieso geen automatische choke. Meer brandstof bij een koude start wordt verzorgd door de koude start injector. Vocht zou bij de ontsteking (bobine/rotor/verdelerkap) kunnen zitten, water kan tussen paravent en motorkap op die onderdelen lopen. Maar die had je al vervangen. Bougiekabels, maar die waren ook al vervangen.
Brandstof drukregelaar was al vervangen, die is dus geen eerste verdachte meer.
Benzine injectoren zitten niet gedraaid maar in het spruitstuk gestoken, vastgeklemd met rubbertjes. Je kunt die rubbertjes beter vervangen, ik zou eerst zorgen dat je nieuwe hebt voor je de injectoren eruit trekt. Is verder weinig aan te zien denk ik.
Als je koud start loopt hij voor geen meter. Als je m dan laat lopen en de motor warm wordt, blijft hij dan beroerd lopen? Stinkt hij dan ook naar benzine?
Brandstof drukregelaar was al vervangen, die is dus geen eerste verdachte meer.
Benzine injectoren zitten niet gedraaid maar in het spruitstuk gestoken, vastgeklemd met rubbertjes. Je kunt die rubbertjes beter vervangen, ik zou eerst zorgen dat je nieuwe hebt voor je de injectoren eruit trekt. Is verder weinig aan te zien denk ik.
Als je koud start loopt hij voor geen meter. Als je m dan laat lopen en de motor warm wordt, blijft hij dan beroerd lopen? Stinkt hij dan ook naar benzine?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
07-05-2015 11:51 #1418171
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic De brandstofdruk regelaar is
De brandstofdruk regelaar is niet vervangen. Ik heb wel wat losgetrokken qua slangen en er komt geen brandstof eruit lopen. De slangen zijn volgens mij niet zo gek oud.
De rotor en verdeelkap zijn door mij niet losgenomen.
Vorige week een leen lmm gemonteerd waardoor de auto een stuk beter ging lopen. Plankgas naar roden geweest. Een gebruikte lmm met t zelfde nr getest daar en gekocht. Plankgas weer naar huis. Auto reed perfect. Goed starten en mooie stationaire loop. Dat wilde ik nog even zeggen. Vanaf maandag 4 mei het probleem wat ik verteld hebt op 6 mei.
Gisteren diverse ritjes gemaakt van ongeveer 150 km bij elkaar. De auto heeft de hele dag beroerd gelopen en stinkt na het starten naar benzine.
Ik moet dan voorzichtig zijn met gas geven want dan trekt de auto nog redelijk weg.
op de snelweg ineens 140 er voor en je voelt de auto inhoud3en ineens en terugzakken in snelheid waardoor ik terugschakel en probeer de 100 vast te houden wat dan ook weer lukt met moeite.
straks weer weg met de auto. Zal eens zien of de auto stinkt naar benzine als ik de auto start en warm laat lopen stationair.
inmiddels met de eigenaar gesproken gisteren. Dat is mijn buurman en die is er flauw van. Apk is tot eind juni en wil dan de auto aanbieden als cross. Hij is bang dat er meer kosten aankomen ivm het motor probleem. Volgens mij is t een kleinigheid. Ook omdat de auto 2 dagen goed heeft gelopen na het vervangen van de bobine en lmm. Ik wil nog niet opgeven haha al ben ik het piekeren wat het kan zijn ook aardig zat...... ook omdat ik totaal geen verstand heb van autotechniek en ik het moet hebben van internet en forum. Al is t wel weer een uitdaging.
De rotor en verdeelkap zijn door mij niet losgenomen.
Vorige week een leen lmm gemonteerd waardoor de auto een stuk beter ging lopen. Plankgas naar roden geweest. Een gebruikte lmm met t zelfde nr getest daar en gekocht. Plankgas weer naar huis. Auto reed perfect. Goed starten en mooie stationaire loop. Dat wilde ik nog even zeggen. Vanaf maandag 4 mei het probleem wat ik verteld hebt op 6 mei.
Gisteren diverse ritjes gemaakt van ongeveer 150 km bij elkaar. De auto heeft de hele dag beroerd gelopen en stinkt na het starten naar benzine.
Ik moet dan voorzichtig zijn met gas geven want dan trekt de auto nog redelijk weg.
op de snelweg ineens 140 er voor en je voelt de auto inhoud3en ineens en terugzakken in snelheid waardoor ik terugschakel en probeer de 100 vast te houden wat dan ook weer lukt met moeite.
straks weer weg met de auto. Zal eens zien of de auto stinkt naar benzine als ik de auto start en warm laat lopen stationair.
inmiddels met de eigenaar gesproken gisteren. Dat is mijn buurman en die is er flauw van. Apk is tot eind juni en wil dan de auto aanbieden als cross. Hij is bang dat er meer kosten aankomen ivm het motor probleem. Volgens mij is t een kleinigheid. Ook omdat de auto 2 dagen goed heeft gelopen na het vervangen van de bobine en lmm. Ik wil nog niet opgeven haha al ben ik het piekeren wat het kan zijn ook aardig zat...... ook omdat ik totaal geen verstand heb van autotechniek en ik het moet hebben van internet en forum. Al is t wel weer een uitdaging.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2015 12:17 #1418173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Als je een beetje gericht kunt zoeken kun je een kleine oorzaak wel vinden. Als je moet proberen dan wordt het lastig, zeker als je weinig tot geen kennis/ervaring hebt met autotechniek. Op goed geluk onderdelen vervangen wordt dan een dure business, ik begrijp de vrees van de eigenaar dus wel een beetje. Wellicht kun je beter naar een specialist gaan (bijv. Timen). Kost misschien ook wat, of niet, maar dan heb je in ieder geval veel sneller de oorzaak boven water.
Deze auto's stinken bij een koude start altijd flink naar benzine, ze lopen dan veel te rijk maar dat is niet abnormaal. Het gaat echt om naar benzine stinken bij warme motor.
Over de benzine injectoren loopt een buisje. Voorop zit dat rondje tonnetje, dat is de benzinedruk regelaar. Voorop zit een tuitje waar een slangetje op hoort dat naar het inlaatspruitstuk moet lopen. Dit slangetje zit er nog op (ene kant op drukregelaar, andere kant op spruitstuk) en is niet uitgedroogd/lek/gescheurd??
De eigenaar heeft wel een oude uitdraai van de storingscodes, je kunt die dus wel uitlezen? Heb je dit kastje in de motorruimte, aan bestuurderskant op de steun tussen veerpoot en schutbord?
[img scr=" volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...1b070414fe76-375.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
Deze auto's stinken bij een koude start altijd flink naar benzine, ze lopen dan veel te rijk maar dat is niet abnormaal. Het gaat echt om naar benzine stinken bij warme motor.
Over de benzine injectoren loopt een buisje. Voorop zit dat rondje tonnetje, dat is de benzinedruk regelaar. Voorop zit een tuitje waar een slangetje op hoort dat naar het inlaatspruitstuk moet lopen. Dit slangetje zit er nog op (ene kant op drukregelaar, andere kant op spruitstuk) en is niet uitgedroogd/lek/gescheurd??
De eigenaar heeft wel een oude uitdraai van de storingscodes, je kunt die dus wel uitlezen? Heb je dit kastje in de motorruimte, aan bestuurderskant op de steun tussen veerpoot en schutbord?
[img scr=" volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...1b070414fe76-375.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2015 12:18 #1418174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Link naar plaatje
Link naar plaatje:
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...1b070414fe76-375.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
07-05-2015 13:40 #1418177
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic Zo kastje heb ik niet.
Zo kastje heb ik niet.
Net de motor warm laten lopen en draaide stationair goed.
Maar niet weg te krijgen.
Veel gas geven en de koppeling op laten komen wil iok niet echt. Bij terug drukken van de koppeling slaat de auto af.
Paar km gereden met de auto en 10 min stil gezet.
Opnieuw gestart en daarna weer net zo goed rijden als de rit vanaf roden. Zie vorig verhaal.
Heel bijzonder.
Net de motor warm laten lopen en draaide stationair goed.
Maar niet weg te krijgen.
Veel gas geven en de koppeling op laten komen wil iok niet echt. Bij terug drukken van de koppeling slaat de auto af.
Paar km gereden met de auto en 10 min stil gezet.
Opnieuw gestart en daarna weer net zo goed rijden als de rit vanaf roden. Zie vorig verhaal.
Heel bijzonder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2015 19:25 #1418184
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic b230f
Er zit een verkeerde luchtmassameter op met nummer 0280212007 , deze is voor een B204E.
Er hoort zo te zien een met nummer 0280212016 op, probeer deze even van iemand te lenen .
Ook eerst even accupolen los , zodat eventuele foutcodes ook er uit zijn uit de ECU.
Daarna maar eens met de luchtmassameter nr 0280212016 gaan rijden .
Er hoort zo te zien een met nummer 0280212016 op, probeer deze even van iemand te lenen .
Ook eerst even accupolen los , zodat eventuele foutcodes ook er uit zijn uit de ECU.
Daarna maar eens met de luchtmassameter nr 0280212016 gaan rijden .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
09-05-2015 17:51 #1418216
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic Dat Klopt Fred,
Dat Klopt Fred,
Daar was ik ook achter gekomen inmiddels. <En jou een oude foto gemaild. Mijn excuus>
Vandaar de rit naar roden om een andere op te halen.
Zie mijn verhaal van 7 mei.
Ik heb nu model 280212016 gemonteerd.
Inmiddels weer wat verder gezocht naar de oorzaak en moet even wat corrigeren.
De Volvo heeft geen boordcomputer en kan niets uitlezen.
Ik heb dat in het begin van deze topic verkeerd gezegd. <excuus>
Als de motor warm is ruik je benzine lucht buiten de auto.
Ik merkte wel een verandering in het toerental als ik aan de electrische aansluitingen kwam van de injectoren.
De contacten waren wat groenig van kleur en heb dat zo goed mogelijk schoongemaakt/verwijderd.
Resultaat van deze actie was niet erg merkbaar in het rijden met de auto.
Ik weet dat de injectoren geklikt zitten met een rubberen afdichting.
Stel dat deze afdichting "lekt" komt er dan brandstof uit of trekt de motor valse lucht aan?
En rijden met een kapotte lmm tast de injectoren aan.
Ook dat heb ik gelezen.
Als laatste de motor gestart met de elec. aansluiting los van de stappenmotor.
De motor draait een iets verhoogt toerental en rijden met de auto is niet te doen.
Zodra ik de elec. verbinding hersteld met draaiende motor zakt het toerental meteen en slaat de motor af.
Tot 2 keer toe dezelfde handeling gedaan en beide keren hetzelfde resultaat.
Is dat normaal?
Ik zoek het nu in die stappenmotor en de injectoren.
Wat mij wel op valt dat als de buitentemperatuur buiten hoger is de auto beter loopt.
En sneller probleemloos rijd.
De auto heeft namelijk goed gelopen.
Nadat de lmm vervangen is.
Wel de koude start en dan gaan rijden blijft een probleem geven.
Als de auto stil staat voor 15min en het weer is warmer dan de laatste dagen.
Dan loopt de motor perfect als je hem weer start en blijft dat de hele dag doen.
Ik hoop dat er nog een reactie kom na zolang praten over deze auto.........haha
Daar was ik ook achter gekomen inmiddels. <En jou een oude foto gemaild. Mijn excuus>
Vandaar de rit naar roden om een andere op te halen.
Zie mijn verhaal van 7 mei.
Ik heb nu model 280212016 gemonteerd.
Inmiddels weer wat verder gezocht naar de oorzaak en moet even wat corrigeren.
De Volvo heeft geen boordcomputer en kan niets uitlezen.
Ik heb dat in het begin van deze topic verkeerd gezegd. <excuus>
Als de motor warm is ruik je benzine lucht buiten de auto.
Ik merkte wel een verandering in het toerental als ik aan de electrische aansluitingen kwam van de injectoren.
De contacten waren wat groenig van kleur en heb dat zo goed mogelijk schoongemaakt/verwijderd.
Resultaat van deze actie was niet erg merkbaar in het rijden met de auto.
Ik weet dat de injectoren geklikt zitten met een rubberen afdichting.
Stel dat deze afdichting "lekt" komt er dan brandstof uit of trekt de motor valse lucht aan?
En rijden met een kapotte lmm tast de injectoren aan.
Ook dat heb ik gelezen.
Als laatste de motor gestart met de elec. aansluiting los van de stappenmotor.
De motor draait een iets verhoogt toerental en rijden met de auto is niet te doen.
Zodra ik de elec. verbinding hersteld met draaiende motor zakt het toerental meteen en slaat de motor af.
Tot 2 keer toe dezelfde handeling gedaan en beide keren hetzelfde resultaat.
Is dat normaal?
Ik zoek het nu in die stappenmotor en de injectoren.
Wat mij wel op valt dat als de buitentemperatuur buiten hoger is de auto beter loopt.
En sneller probleemloos rijd.
De auto heeft namelijk goed gelopen.
Nadat de lmm vervangen is.
Wel de koude start en dan gaan rijden blijft een probleem geven.
Als de auto stil staat voor 15min en het weer is warmer dan de laatste dagen.
Dan loopt de motor perfect als je hem weer start en blijft dat de hele dag doen.
Ik hoop dat er nog een reactie kom na zolang praten over deze auto.........haha
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2015 23:00 #1418224
door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic Wel een B230F, maar geen
Wel een B230F, maar geen diagnose kastje. Dan is het geen LH2.4 maar 2.2 waarschijnlijk (ook logischer gezien het bouwjaar).
Volgens het linkje dat ik zag hadden die juist wel een 007 LMM.
Ik zou het nummer op de Bosch computer even bekijken en aan de hand daarvan goed kijken wat je nodig hebt. Niet afgaan van (mijn) goed bedoelde internetadviezen.
Volgens het linkje dat ik zag hadden die juist wel een 007 LMM.
Ik zou het nummer op de Bosch computer even bekijken en aan de hand daarvan goed kijken wat je nodig hebt. Niet afgaan van (mijn) goed bedoelde internetadviezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam