- Berichten: 5
volvo 740 230F
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 20:23 #1416655
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic vervolg
Het heeft even geduurd door de winterstop van 3mnd.
ik heb deze week de uitdraai gekregen van de uitlezing van de boordcomputer.
de oude eigenaar kwam die in eens tegen. Pffff.
daarin staat dat de compressie goed was en dat de lmm is door gemeten en goed bevonden.
alle massa punten zie men kon vinden zij gecheckt en goed bevonden.
er kwam als conclussie eruit.
De temperatuursensor vervangen in het motorblok of de brandstofdrukregelaar vervangen.
waar kan ik die ergens vinden? En heeft iemand zo ding liggen.
Groeten Pieter
ik heb deze week de uitdraai gekregen van de uitlezing van de boordcomputer.
de oude eigenaar kwam die in eens tegen. Pffff.
daarin staat dat de compressie goed was en dat de lmm is door gemeten en goed bevonden.
alle massa punten zie men kon vinden zij gecheckt en goed bevonden.
er kwam als conclussie eruit.
De temperatuursensor vervangen in het motorblok of de brandstofdrukregelaar vervangen.
waar kan ik die ergens vinden? En heeft iemand zo ding liggen.
Groeten Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
13-03-2015 20:25 #1416656
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic vervolg
Ik bedoel een b randstofdrukregelaar.
die temperatuursensor is al vervangen.
Gr. Pieter
die temperatuursensor is al vervangen.
Gr. Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
21-03-2015 16:42 #1416836
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic vervolg
Inmiddels kan ik niet meer rijden met de auto.
Zit totaal geen gang meer in.
Bij loslaten koppeling geen trekkracht en schokkend rij gedrag.
Wie kan mij helpen??
Zit totaal geen gang meer in.
Bij loslaten koppeling geen trekkracht en schokkend rij gedrag.
Wie kan mij helpen??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2015 18:41 #1416839
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien is de distributie
Misschien is de distributie verdraaid...je zult toch een specialist moeten opzoeken denk ik: waar zit je in NL?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2015 20:08 #1416840
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou Timen eens raadplegen,
Ik zou Timen eens raadplegen, als ik jou was. En het klinkt toch als een slechte lmm. Maar ik ben ook maar een leek. Heb je inderdaad geprobeerd of er verschil in zit als je de stekker van de lmm eraf haalt?
Een 86'er kun je volgens mij niet uitlezen toch?
Een 86'er kun je volgens mij niet uitlezen toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
22-03-2015 10:33 #1416846
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic vervolg
Als ik de lmm los neem slaat de auto af en wil niet meer starten.
ik heb deze week de uitdraai gekregen van de uitlezing van de boordcomputer.
de oude eigenaar kwam die in eens tegen. Pffff.
daarin staat dat de compressie goed was en dat de lmm is door gemeten en goed bevonden.
alle massa punten zie men kon vinden zij gecheckt en goed bevonden.
de timing staat ook goed volgens dat rapport.
er kwam als conclussie:
De temperatuursensor vervangen in het motorblok of de brandstofdrukregelaar vervangen.
de temperatuursensor in het motorblok is vervangen door de vorige eigenaar.
de auto komt uit zweden en rijd sinds 2012 in nederland rond.
ik zelf kom uit drachten.
van de week komen 2 jongens een andere volvo ophalen van mijn buurman.
inmiddels hebben die sinds vanmorgen wat foto,s van het volvo motorblok en die gaan ook eens nadenken over het probleem.
ook gaan hun kijken of ze nog wat onderdelen hebben liggen
dus ben ik op zoek naar een niet al te dure brandstofdrukregelaar.
het volgende nummer staat er op: 0280160225
Wie kan mij helpen aan zo ding?
ik heb deze week de uitdraai gekregen van de uitlezing van de boordcomputer.
de oude eigenaar kwam die in eens tegen. Pffff.
daarin staat dat de compressie goed was en dat de lmm is door gemeten en goed bevonden.
alle massa punten zie men kon vinden zij gecheckt en goed bevonden.
de timing staat ook goed volgens dat rapport.
er kwam als conclussie:
De temperatuursensor vervangen in het motorblok of de brandstofdrukregelaar vervangen.
de temperatuursensor in het motorblok is vervangen door de vorige eigenaar.
de auto komt uit zweden en rijd sinds 2012 in nederland rond.
ik zelf kom uit drachten.
van de week komen 2 jongens een andere volvo ophalen van mijn buurman.
inmiddels hebben die sinds vanmorgen wat foto,s van het volvo motorblok en die gaan ook eens nadenken over het probleem.
ook gaan hun kijken of ze nog wat onderdelen hebben liggen
dus ben ik op zoek naar een niet al te dure brandstofdrukregelaar.
het volgende nummer staat er op: 0280160225
Wie kan mij helpen aan zo ding?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
22-03-2015 10:47 #1416847
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic vervolg
inmiddels een andere tip gekregen.
de bdp sensor kan het ook zijn werd mij net verteld via mijn buurman.
waar zit dat ding?
de bdp sensor kan het ook zijn werd mij net verteld via mijn buurman.
waar zit dat ding?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
03-04-2015 16:13 #1417166
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic ontstekingsmodule
Wie weet waar ik die kan vinden in de auto?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2015 19:33 #1417170
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP sensor
BDP sensor regelt de ontsteking. Bij verminderde trekkracht zou ik niet meteen aan die sensor denken maar het is natuurlijk niet uitgesloten.
De B230F heeft of een hallsensor (in de verdelerkap) of BDP sensor. De BDP sensor zit achterop het onderblok, achter de kop bovenop. Er loopt een zwart kabeltje naartoe, die vertrekt van uit de kabelboom langs het schutbord, ongeveer in het midden van een auto. Er zit zit een zwarte vierkante stekker aan. Maar het zou ook kunnen dat die hall sensor hebt (en dus geen BDP sensor).
De B230F heeft of een hallsensor (in de verdelerkap) of BDP sensor. De BDP sensor zit achterop het onderblok, achter de kop bovenop. Er loopt een zwart kabeltje naartoe, die vertrekt van uit de kabelboom langs het schutbord, ongeveer in het midden van een auto. Er zit zit een zwarte vierkante stekker aan. Maar het zou ook kunnen dat die hall sensor hebt (en dus geen BDP sensor).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
17-04-2015 18:11 #1417593
door pieter van abshoven
Beantwoord door pieter van abshoven in topic bobine
Oke bedankt voor de informatie. Ik ga er mee aan de slag.
Ik heb er een nieuwe ontstekingsmodule er in gezet maar dat mocht niet baten.
De anwb was in de buurt en heeft even gemeten en gaf de conclusie dat die module kapot zou zijn of de bobine.
Nog even een vraagje over de bobine.
Ik zie dat de min draad op de accu en op de dynamo blauw zijn.
Op de + aansluiting zit ook een blauwe draad.
De aansluiting op de bobine zeg maar.
De min aansluiting is een witte draad.
Ik kan niet ontdekken dat het ooit anders aangesloten heeft gezeten
Ik ga voor de zekerheid de bobine ook uitwisselen.
Kan iemand mij vertellen of het nu goed zit en wat er kan gebeuren als ze toch verwisseld zijn ooit
Kan ik dan ook deze problemen geven.
Ik heb er een nieuwe ontstekingsmodule er in gezet maar dat mocht niet baten.
De anwb was in de buurt en heeft even gemeten en gaf de conclusie dat die module kapot zou zijn of de bobine.
Nog even een vraagje over de bobine.
Ik zie dat de min draad op de accu en op de dynamo blauw zijn.
Op de + aansluiting zit ook een blauwe draad.
De aansluiting op de bobine zeg maar.
De min aansluiting is een witte draad.
Ik kan niet ontdekken dat het ooit anders aangesloten heeft gezeten
Ik ga voor de zekerheid de bobine ook uitwisselen.
Kan iemand mij vertellen of het nu goed zit en wat er kan gebeuren als ze toch verwisseld zijn ooit
Kan ik dan ook deze problemen geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam