Hej! M&M hebben weer een echte.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet, Menno.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tot nu toe blijft het goed zitten, maar ja.......... zit er nu net een maand in, dus kan ook nog weinig zinnigs over duurzaamheid zeggen.henk 940LPT schreef : Heb je niet met die klapsleutels dat na een jaartje de baard losgewrikt is tov het deel waar hij uit klapt en wat je vasthoudt met het omdraaien van de sleutel? Daar speling op vind ik een grote ergernis bij andere auto's (die vaak nog niet eens veel gereden hebben).
Op zich ziet het geheel(*) er aardig stevig uit, en je krijgt 2 klapgevallen bij een SPY set dus ligt er altijd eentje reserve. (*) Inderdaad zit de sleutelbaard zelf met een paar minimalistische en miniscuul kleine schroefjes vast. Had er voor de zekerheid ook maar een drup Loctite op gedaan tegen loswrikken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Veel van die klapsleutels lijken op die van VW. Op het werk hebben we verschillende bedrijfswagens van VW (gehad). Auto's worden bij ons (meestal) voor vijf jaar geleast, daarna gaan ze terug naar de leasemaatschappij. Er ging veel aan kapot, maar volgens mij zat de baard altijd goed vast.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij heeft SPY naar de VAG sleutels gekeken, want het lijkt er inderdaad op. Voor de V70 had ik een aftermarket klapper waar de originele printplaat/knoppen van de originel AB in paste........ Nah, sleutel zat in contact en de rest "klapte" zo op de vloermatten als je geluk had. Na een extra boutje door de behuizing gejaagd te hebben werkte deze naar behoren. Is toen een hoop commentaar vanuit het 850-forum gekomen en heeft de firma ze versterkt/gemodificeerd, netjes opgelost dus!Mathy schreef : Hallo Volvisti
Veel van die klapsleutels lijken op die van VW. Op het werk hebben we verschillende bedrijfswagens van VW (gehad). Auto's worden bij ons (meestal) voor vijf jaar geleast, daarna gaan ze terug naar de leasemaatschappij. Er ging veel aan kapot, maar volgens mij zat de baard altijd goed vast.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
spits schreef :
Tot nu toe blijft het goed zitten, maar ja.......... zit er nu net een maand in, dus kan ook nog weinig zinnigs over duurzaamheid zeggen.henk 940LPT schreef : Heb je niet met die klapsleutels dat na een jaartje de baard losgewrikt is tov het deel waar hij uit klapt en wat je vasthoudt met het omdraaien van de sleutel? Daar speling op vind ik een grote ergernis bij andere auto's (die vaak nog niet eens veel gereden hebben).
Op zich ziet het geheel(*) er aardig stevig uit, en je krijgt 2 klapgevallen bij een SPY set dus ligt er altijd eentje reserve. (*) Inderdaad zit de sleutelbaard zelf met een paar minimalistische en miniscuul kleine schroefjes vast. Had er voor de zekerheid ook maar een drup Loctite op gedaan tegen loswrikken.
Even terug komend op de klapsleutels.
De knoopcellen van de ab waren leeg, en natuurlijk had ik ze niet liggen in de correcte maat. Dan maar de reserve klapper open schroeven en ze daaruit halen dus. De reguliere gebruikte klapper begint toch al vermoeidheids verschijnselen te vertonen. Sleutelbaard zit nog wel vast, maar het klapmechanisme zelf heeft al redelijk wat speling. Grappig is dat het me tijdens gebruik van de klapper niet heel veel opviel (gewenning, naar ik aanneem), maar dat het mij duidelijk werd toen ik de reserve klapper in m'n handen had...... Aan de ene kant is het geen heel duur setje, dus ik kan begrijpen dat er een compromis kwaliteit/prijs is. Als deze klapper de handdoek in de ring gooit, wat nog niet snel zal gebeuren hoop ik, dan mag de reserve klapper de schone taak van deuren op afstand openen overnemen. Als die er ook mee nokt dan zien we wel weer verder.
Het elektronische gedeelte werkt tot op heden nog perfect. Mocht je dus wel op afstand willen kunnen openen, maar geen klapsleutel willen, dan zou je gerust een SPY setje kunnen/durven aanschaffen met alleen een afstandbedienend gedeelte.
Groet, Menno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 945 doet het nog steeds. In de tussentijd wel een nieuw stuurhuis gekregen, en een paar maanden geleden heeft fraulief een Adhara onherstelbaar ergens tegen aan geparkeerd...... Mooi, is het tijd voor een paar Auriga's.
Helaas moesten deze wel opnieuw gecoat worden. zijn niet helemaal geworden waar ik op hoopte, maar ze zijn in ieder geval recht en gaan voorlopig niet meer verder corroderen.
drive.google.com/file/d/11YIesNV7_kZFHi6...q2A/view?usp=sharing
Er van de middag ondergezet, zal kijken of ik later nog wat foto's van het geheel kan posten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Ik heb mijn auriga's afgelopen zomer Metallic silver laten poedercoaten, was een goede deal en vond het persoonlijk erg tof bij de auto staan! En dat is gelukkig goed uitgepakt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.